Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 23:32
Protože dva listy pérování na zadní nápravě byly zlomené, musím je vyměnit. Naštěstí jsem ve stodole našel listové pérování ze Spartaka, které je rozměrově podobné a když se jedná jen o dva listy, neměl by drobný rozdíl vadit.
Nejdříve jsem sundal kolo a potom jako první tlumič. Pak jsem si připravil špalky na opření rámu vzadu, aby si to mělo na co sednout až uvolním nápravu od pérování. Pak jsem podložil nápravu pod bubnem prkénky, aby bylo níž až se listy napruží. Pak už jen zbývalo povolit matky ze čtyřech U-šroubů, které obepínají nápravu.
Když už zbývala poslední matka, raději jsem si to podložil ještě heverem, aby se to zapřelo. Nápravu jsem měl docela nízko, takže to ani moc nenapružilo. Při demontáži jsem zjistil, že místo kde se opírá při velkém zkřížení náprava o rám, mám místo gumy udělaný doraz z hokejového puku Někde na fórech už jsem to zahlédl, že se to s oblibou z puků dělá. Šroubky co drží puk na plechu, který je pak přišroubovaný k rámu ale už vzali za své, takže mě čeká tahle drobná věcička taky.
Do listů ze Spartaka se ještě musí udělat trošku větší díra autogenem, takže až to bude hotovo, zas to smontuju dohromady. Pokud se bude dařit, mohl bych se pak zas vrátit dopředu a rozhodit levou stranu a zkontrolovat to ložisko a taky jak tak koukám i uchycení pérování na předku by potřebovalo ty gumy dovnitř.
Tiskni
Sdílej:
ty na tom nějak valíš, za chvíli nebudeš mít co spravovat :) ale jestli chceš projít testacema, tak je to potřeba. máš v plánu největší sraz amerik v čechách tenhle rok? sice jsem se tam vloni se svym pětilitrem krčil v rohu, ale tenhle rok jedu zas :p
pokud musíš zvětšit díru do pera tak ji musíš převrtat kvalitním vrtákem nebo probrousit stopkovou bruskou. Kdybys to vzal autogenem tak se to pero vyhřeje a popustí. Stalo by se to v tom místě normálním měkkým železem a ohýbalo by se to, pružily by jen ty původní listy.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.