Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 09:01

Jeep - vodní pumpa

5.9.2010 20:42 | Přečteno: 1222× | Jeep | poslední úprava: 6.9.2010 21:35

Z motorového prostoru se ozývaly divné kovové zvuky - takové cvrlikání a tření o kov. Vypadalo to, že pochází z vodní pumpy.

Řemenice na vodní pumpě se hýbala tak, že to vypadalo, že je vylágrované uložení ložiska a ty zvuky vypadaly tak, že ložisko taky brzy odejde. To by ale musela z pumpy okolo ložiska téct voda a to se nedělo. Vypustil jsem tedy chladící kapalinu do kanystříků po destilované vodě a začal s demontáží. Odpojil jsem hadice od chladiče, ten pak drží na čtyřech šroubech. Když jsem vyndal chladič, už se dalo dostat ke šroubům na vrtuli na řemenici vodní pumpy. Vyndal jsem ještě takovou síťku proti hmyzu, co mám ještě před chladičem, abych mohl případne prostrčit ruce skrz mezery v přední masce. Řemenice s vrtulí drží na čtyřech šroubech. Když jsem ji sundal, oddechl jsem si. Problém není v ložisku ani jeho uložení, ale v tom, že kolečko na hřídeli bylo přichycené dost fušersky. Bylo to lajdácky přivařené a sváry praskly. Pak se to kolečko hýbalo na hřídeli a bez odmontované řemenice to vypadalo na to vylágrované ložisko. Pak jsem odpojil hadici od pumpy k topnému tělísku topení. Když jsem sundal řemenici, šel dolů i řemen. Vodní pumpa drží také na čtyřech šroubech, dva jsou stejně dlouhé a další dva jsou každý jinak dlouhý, položil jsem si je bokem tak, abych to pak nepopletl.

Zašel jsem tedy ke kamarádovi, ten mi konec hřídele obrousil, a udělal pořádný svár. Povedlo se a kolečko pro uchycení řemenice je zas v pořádku. Když byla takhle přední část motoru přístupná, vzal jsem taky čistící přípravek Arva a umyl dostupné části. Pak jsem vyčistil styčné plochy od zbytků těsnění a silikonu a benzínem odmastil. Na pumpu jsem si připravil vrstvu silikonu, nechal chvíli zavadnout a pak přiložil k bloku motoru a přišrouboval. Nejdřív jen zlehka a po několika minutách jsem to dotáhl pořádně. Pak jsem připojil zpátky hadici od topení. Docela boj byl s nasazením řemenice a vrtule. Trefit se a chytit první šroubek trvalo poměrně dlouho. Pak jsem si musel povolit alternátor a nasadil zpátky řemen a zas přitáhnutím alternátoru řemen našponovat. Nakonec jsem nasadil zpátky chladič a připojil hadice. Zbývalo jen dolít zpátky chladící kapalinu a vyzkoušet.

Všechno proběhlo ok, pumpa funguje a ty kovové zvuky jsou pryč.

       

Hodnocení: 90 %

        špatnédobré        

Obrázky

Jeep - vodní pumpa, obrázek 1 Jeep - vodní pumpa, obrázek 2 Jeep - vodní pumpa, obrázek 3 Jeep - vodní pumpa, obrázek 4

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

5.9.2010 22:54 fred
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - vodní pumpa
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chladič budeš dávat ten samej? vypadá dost jetej.
=^..^= AmigaPower® avatar 6.9.2010 03:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - vodní pumpa
...si asi ještě neviděl "dost jetej chladič" :-D
6.9.2010 08:11 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - vodní pumpa
Neni duvod menit, chladi a netece...

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.