Portál AbcLinuxu, 24. listopadu 2025 10:37


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Max avatar 9.10. 08:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, zlatý časy. Nyní ISO 27001, přípravy na NIS2 v nejostřejším provedení, nutnost řešit SOC, všechny postupy formálně sepsány do směrnic, audity a kontroly, že dokchází k naplňování atd.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Heron avatar 9.10. 09:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To také záleží kdo je na druhé straně. Technikovi stačí jedna věta emailem a jsou lidi, kteří si chtějí pokecat po telefonu.
Heron
9.10. 10:33 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace

Od toho je ten helpdesk. S klientem pokecá, technikovi pošle tu jednu větu. My helpdesk nemáme. Požadavky se zadávají prostřednictvím aplikace ServiceDesk. Ale problémy je potřeba řešit co nejrychleji.

Jen pro ilustraci. Dnes ke mně dorazil mail, který se týkal incidentu, který už byl vyřešen předminulý víkend. Považuji za slušné za takové upozornění poděkovat, a objasnit jak a kdy byl problém vyřešen. Ovšem to sepisování mi zabralo hodinu a půl času, který teď chybí jinde.

Pokud by šlo o aktuální problém, tak bych momentálně situaci řešil a odepsal někdy později. Ale stále bych měl větší pochybnosti, ze je vše odbyto než teď, kdy už je to víc jak týden starou minulostí.

Heron avatar 9.10. 10:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
A vy nepíšete reporty hned jako se to opraví? Potom stačí jen poslat odkaz a netrávit čas odpovědí na jeden dotaz.
9.10. 11:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Většinou jsou prkotiny řešitelné v řádu minut, způsobené nějakým překlepem, na které přijdeme dřív než někdo jiný. Tohle byl výjimečný případ, daný okolnostmi, a tím, že wordpress je wordpress. Proto byla na základě toho nasazena zostřená opatření, ale nebudu se omlouvat jako Dr. Chocholoušek. Prostě se stalo, co se stalo, je to vyřešené, uzavřené a jedeme dál. Bohužel wordpress a jeho pluginy jsou veš v kožiše, u které do budoucna nemůžeš nic podobného vyloučit, protože je blbě navržen už od základu.
Heron avatar 9.10. 14:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Já používám WP od roku 2012 a žádný problém. Pochopitelně zálohy, ale dlouho to má automatický update a žádné napadení si nepamatuju.

Zažil jsem WP nasazené stylem nainstaluj a zapomeň, ale to je katastrofa u každého SW.
9.10. 16:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace

Pokud s něčím pracuješ, je to vždycky snazší, protože už máš v oku co tam má být. Jenže my neděláme web hosting. Jde o weby, které si někdo svého času nechal udělat na míru v rámci nějakého projektu, a po nějakém čase zjistil, že je údržba nad jeho síly. A co s takovým webem? Aktualizovat se to z nejrůznějších příčin nedá, ale dokud projekt běží, musí se to nějak udržet při životě. Pak se to buď odstřelí, nebo se z toho udělá statický archiv. A když to běží na nějakých virtuálech, nebo v kontejnerech, je to bída na druhou.

Heron avatar 9.10. 16:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Tak ona výhoda kontejneru je ve snapshotech, takže pokud to nejde updatovat, tak po napadení obnovíš snapshot a zase to běží dál. (A zablokuješ útočníka.)
9.10. 16:37 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Tak k tomu bych ti mohl přidat další příběh, který předcházel tomu, než u mne skončil ten WP.
Heron avatar 9.10. 16:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Tak klidně piš. Já používám WP, protože jsem si zatím nenapsal nic vlastního.

Používal jsem statické generátoru webu, jako Jekyll (Ruby On Rails), ale to se blbě instaluje v Debianu (neustále chybí balíčky), potom jsem chtěl používat HUGO (Golang - programuju v tom), ale zase to tak nabobtnalo, že jsem raději zůstal u WP. A to nemám rád PHP any MySQL.

A v Golangu to jde tak snadno (má to šablony i http server), že si to raději napíšu sám, než se rozčilovat s Hugem.
9.10. 18:25 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Není čas. Tlačím před sebou akutnější věci, které se díky takovým "historkám" hýbou kupředu jen pomalu. Všimni si, že po delší době se našel čas až na malé povolební resumé a ty poslední dva blogy jsou víceméně vedlejší produkty oné wordpressové lapálie. Je už sice vyřešená, ale ten blog dopíšu až budu mít jistotu, že se to nebude opakovat. Těch 350 IP adres není v recidive jailu pro nic za nic.
Heron avatar 9.10. 18:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Jasně, já tě nenutím a děkuji za diskusi. Až budu mít čas na cestu do Prahy, tak se ozvu.
Max avatar 10.10. 00:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Já jsem si kdysi oblíbil CMS Made Simple.
Odlehčené, podpora šablonování a prostě veškeré základy, co člověk potřebuje na menší web.
Padnul na mně jeden web na WP, který je fakt starý, je poskládán z asi 40 doplňků. Část se změnila na placené, část zanikla úplně atd. Vůbec se mi nechce přinutit ten hnůj dávat dohromady na aktuální verze, ale budu muset, postupně začínají umírat i důležité pluginy. Naposledy jsem mysel ručně upravovat zásilkovnu, protože zrušili nějaká js a překopali pár věcí (ano, už mají sami ofiko plugin, ale ten je s touto verzí WP nepoužitelný).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
10.10. 08:27 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Upřímnou soustrast.
11.10. 12:48 kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no a kazda normalni instituce/firma ma nejaky helpdeskovy system, aby mohla merit, jak se tam flakas, jak rychle ty tickety vyridis a jestli by nahodou nestacilo na ten objem ticketu polovina patu a matu.
Max avatar 12.10. 13:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Je to tak. Na druhou stranu, u nás je pain donutit všechny, aby tam psali všechno. Výsledkem je, že tam cca 20% věcí není, protože např. u některých trvá jejich vyřízení stejný čas jako datlování do ticketu. Ale ano, je to prostě nutnost. Lépe se pak balancuje přiřazování úkolů, reporting apod.
Každopádně pokud jsou třeba tři lidi v teamu, a záznamy ukážou, že jsou potřeba jen dva, tak nemusí být vhodné ponížit stav kvůli např. balancingu při dov, nemoci apod. Tj. aspektů je více.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
13.10. 10:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace

Helpdeskový systém tu existuje samozřejmě taky. Ale je to jak píše Max. Krom toho, je naprostá hovadina řešit nedostupnost síťových služeb přes systém, který na nich může být závislý. Telefonát, nebo SMS jde přes úplně jinou infrastrukturu. Jestli tohle někdo nepochopil, tak by se měl podle mne zamyslet, jestli nedělá někde něco špatně.

Mimo jiné, je to i důvod proč wiki, která slouží primárně k dokumentaci, nemám navázanou na nějaký LDAP či AD. V ní jsou totiž popsané i postupy, jak řešit základní problémy. A to že jede, je zároveň signál, že je s velkou pravděpodobností vše ok. Takže problém co se týká virtuálu na kterém běží, má nejvyšší prioritu, i když je z hlediska provozu disklessové infrastruktury neškodný, neboť citlivá data v ní uložena nejsou. Neveřejný obsah který má, je skrytý jen kvůli tomu, že by ho mohl někdo chytřejší zneužít k tomu aby škodil.

20.10. 07:30 kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Kdybys to měl někde v cloudu tak místo nahazováni wiki, která nikoho nezajímá mohl řešit problémy pana profesora
20.10. 09:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Kdybych to měl někde v cloudu, tak by to bylo už pěkných pár let po smrti. A problémy pana profesora ať si řeší kdo chce, když je tak hloupý, že mu nedochází, že bez těch lidí nma kterých je závislý, by nedostal od nikoho nic.
20.10. 12:35 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Kdybys to měl někde v cloudu tak místo nahazováni wiki, která nikoho nezajímá mohl řešit problémy pana profesora

Opravdu?

20.10. 13:00 kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
Furt lepší jeden krátký výpadek než živit pata a mata s jejich zablešenou vm, co ani neumí uspokojit svého zákazníka pana profesora
20.10. 13:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eskalace
To souhlasím. Naši profesoři jsou spokojení. Ty si žebrej o práci kde chceš.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.