Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 20:14

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Max avatar 14.4.2016 00:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U nás už nic takového nenajdeš. IT hw se obměňuje jednou za pět let, něco za 7 let. Co usoudíme, že je použitelné, dáme volně k odběru uživatelům. Zbytky a to, co nechtějí, jdou na likvidaci.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
elijah avatar 14.4.2016 08:49 elijah | blog: managor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Jo, to by byla pohoda. Když ovšem děláte podporu operačního systému včetně ovladačů hardware a chcete svým zákazníkům nabídnout dlouhodobou podporu (10+ let) svého produktu, tak prostě musíte v nějakém rozsahu udržovat také 10 let starý hardware…
14.4.2016 08:33 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám tomu rozumět tak, že nemáte přesný přehled o tom, kde je jaký hardware, nový nebo starý a lidi mají po skříních hromady haraburdí...? To je pěkný bordel, pozdravujte mamá...
elijah avatar 14.4.2016 08:56 elijah | blog: managor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Nevím, jak to chodí u Vás, ale já coby zaměstnanec jsem docela šťastný, že si nemusím každou maličkost objednávat přes těžkopádné korporátní procesy ani kupovat za své.

Abych to totiž ujasnil, „sběr hardware“ se týká právě jen drobností (cca do 1000,- Kč/ks), ostatní vyřazovaný hardware (např. ty switche) je samozřejmě pečlivě evidovaný. Myslím, že je to ideální spojení výhod malé firmy a výhod velké firmy.
pavlix avatar 14.4.2016 13:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
+1

Ani u nás se naštěstí neeviduje každá myš za stovku.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
14.4.2016 15:35 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Tak ono je třeba odlišit co je a není spotřební zboží a za jakých okolností to bylo pořízeno.

Jak jsem zmínil, měli jsme systém (možná se používá dosud, nevím) ve kterém bylo evidováno vše až na úroveň komponent. Bylo to z toho důvodu, že některé komponenty byly kupované samostatně a vedlo se na ně extra evidenční číslo. Jiné jako součást PC. A to vše bylo třeba podchytit. Rozhodně to nebylo kvůli tomu, že by se někdo při vyřazování o něco hrdlil. Každý rok se obměnila 1/3 HW, takže každý měl max. 3 roky starý počítač. Mohli jsme si to dovolit proto, že místo do licencí (jelo se na linuxu) se prachy vrážely do HW.
14.4.2016 16:51 jn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Byly svého času takové tendence, takže máme inventární číslo na sadě šroubováků (450 korun) a dokonce i na flešce. U něčeho se nám podařilo uhájit, že to sice bylo vcelku, ale jsou to jednotlivé věci, které nemá smysl takto evidovat. Někteří pečliví lidé mají inventurní soupis na pět stránek. My méně pečliví, co hlásíme skoro všechno jako spotřebu (ta fleška tehdy neprošla) toho máme méně. Naštěstí už někdo pochopil, že nemá cenu evidovat jako DDHM každý kabel, byť by jeho cena přesahovala ty čtyři stovky. Samostatnou kapitolou jsou inventární štítky na software, jak nalepím štítek na nehmotnou věc? Ale chápu, že věc za třeba 50 tisíc je nutné rozumně evidovat.

Docela zajímavá situace byla, když se asi před pěti lety vyhazovaly nějaké dávno odepsané monitory. Ještě jsem se ptal, jestli i ten filtr je odepsaný (měl štítek zvlášť), prej že jo. Co myslíte, při inventuře, byl na seznamu. Naštěstí se tyhle věci tolik nehrotí a inventarista tam jenom připsal poznámku a napříště byl od toho pokoj.

Jinak BNC kabely bych nevyhazoval, dodnes v laboratoři žijeme z toho, co se před snad 15 lety vyřazovalo. Teda vloni se mi podařilo vyškemrat peníze na nové kabely (cena BNC kabelu začíná na 150 korunách a potřebovali jsme jich 20, tedy nic levného to není). Tím se tyto staré uvolnily na jiné použití (oni nejsou špatné, jenom je prostě každý jinak dlouhý a vcelku to pak nevypadá pěkně).
14.4.2016 09:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna

Takže na jedné straně máme lidi, kteří si stěžují, jaká je v SUSE sešněrovaná korporátní kultura, kde si člověk nemůže ani svobodně používat sedm monitorů a vyhazuje se mu hardware, který nutně potřebuje, a na druhé lidi, kteří nechápou, jak můžeme mít v hardware takový bordel. To asi znamená, že se podařilo najít rozumný kompromis. :-)

Ale teď vážně. Mít přesnou evidenci hardware ve firmě plné kutilů s přirozeným odporem k byrokracii není prakticky proveditelné. Když se podívám třeba na sebe (označovaného zde opakovaně za "korporátního trolla"), tak v původním erárním počítači, který jsem před pěti lety dostal, jsem hned ze začátku vyměnil grafickou kartu (NVidia, s noveaou to nebylo ono a closed source driver jsem nechtěl, tak jsem tam dal Radeon), později se vyměnil zdroj (odešel) a paměti a přidal jsem si tam dvě síťové karty kvůli testování. Při minulé úklidové akci na podzim jsem zjistil, že jeden z počítačů určených k vyhození má lepší základní desku a procesor než ten můj, a protože jsem byl líný šroubovat motherboard, vzal jsem jeho case se základní deskou a procesorem a zbytek svého přehodil tam. K tomu si přičtěte postupný vývoj monitorů

  • jeden 19" 5:4
  • dva 19" 5:4
  • jeden 23" wide, jeden 19" 5:4
  • jeden 23" wide, jeden 24" 5:4
  • dva 24" wide

Tohle prostě účetnímu považujícímu "počítač" za atomický a neměnný objekt s inventárním číslem do škatulek při nejlepší vůli nezapadne.

K tomu je ještě potřeba přičíst hardware, který se uchoval z vyřazených počítačů, protože "by se někdy mohl hodit" (a on se často opravdu hodí) a různý hardware, který pro potřeby testování, vývoje nebo debugování dostaneme od zákazníků a partnerů. Udržet nad tím vším stoprocentně přesnou evidenci je prakticky nemožné.

14.4.2016 13:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Na úřadě jsme měli systém, který evidoval HW až na úroveň komponent. Bylo to jednodušší.
Agent avatar 14.4.2016 15:02 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějaká osmipalcová disketovka by nebyla?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
14.4.2016 16:52 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Chceš i diskety?
Agent avatar 14.4.2016 17:33 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Já se zeptal jen tak z prdele, ale fakt to někdo má?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
14.4.2016 18:50 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych zase uživil MFM disk ideálně i s kabelama a uplnne nejvíc ideálne i s ISA řadičem. Chybí mi v mojí 186 (https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_PC-D)
To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
14.4.2016 20:56 andrej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
ta klavesnica je genialna
21.4.2016 04:20 ChronicPain | blog: chronicPain
Rozbalit Rozbalit vše Tomu sam neveris....
Tomu sam neveris.
http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
21.4.2016 10:50 ChronicPain | blog: chronicPain
Rozbalit Rozbalit vše Koukam, ze jsem napsal to...
Koukam, ze jsem napsal to same. Na mtrain je zbytecne reagovat.
http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy
16.4.2016 23:14 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Tieto veci je uz velky problem zohnat. Nedavno som predaval par funkcnych 386 PC a prekvapilo ma, ako rychlo boli prec.
15.4.2016 18:21 zdenek2008 | skóre: 26
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
IT srot se vyuziva i takhle: z jedne verejne instituce se odvezou vyrazovane stanice "na recyklaci". To se samozrejme te instituci nafakturuje. Ze stanic se odborne odstrani inventarova cisla a stanice se prodaji jine verejne instituci. Nefunkcni srot postupne nastradany z oprav u zakazniku se rozebere a nahazi do krabic "plasty", "hlinikove odlitky", "medena kabelaz" atd. a odveze do sberny, z cehoz je drobny vydelek a hlavne potvrzeni o likvidaci trideneho IT odpadu. Docela vydelecny byznys.
16.4.2016 23:10 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Ano, podobne sa to robi vo verejnych instituciach aj u nas. Nakupia techniku, nema ju kto nainstalovat a udrziavat a nikdy to poriadne nefunguje. Po par rokoch sa to vymeni a situacia sa opakuje. Samozrejme, ze sa vzdy nakupia nove licencie od M$.
16.4.2016 23:07 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrabárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pri stahovani firmy bolo potrebne zbavit sa vyradeneho HW. Zobral som asi 10 PC, 15 tlaciarni a nejake LCD monitory. Firma nemusela platit za likvidaciu, ja budem mat co robit po veceroch, budu z toho nejake peniaze a este to niekomu posluzi.

Znackove PC (Core 2) viac-menej funkcne, akurat plne svinstva (prach a pod.). Neznackove tiez plne svinstva a vadne kondenzatory. Z tlaciarni mala kazda jedna nejaku zavadu (neberie papier, berie vela papiera, zatecena voda do zdroja, zniceny fuser...) - ale vsetko opravitelne. 17" LCD OK, vo vacsich vadne kondenzatory.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.