Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 00:08
Tiskni
Sdílej:
Začnu obvyklým: S ELM327 se spojíte pouze s auty které podporují OBDII protokol, eventuelně CAN-BUS. V reálu jsou to v Evropě benzínová auta vyrobená po roce 1999 a diesely po 2003. Při použití "generického" OBDII sw přečtete základní údaje o motoru, pro rozšířená data (Airbagy, ABS, ESP, GEM, Tacho) potřebujete soft, který umí "PID" konkrétních výrobců. Pro Fordy používám ScanXL od PalmerPerformance, na Škodovky a koncernová auta potřebujete VAG-COM + kabel, Opel neznám.
Na tom odkazovném shopu prodávají věci z DealExtreme, akorát za pětinásobek ceny.
Scantools se mi nikdy nepodařilo zkompilovat, chce to nějakou obskurní (možná i prehistorickou) knihovnu. ScanXL víceméně chodí pod Wine, jen občas špatně čte ze seriovýho portu - patrně nějaký problém s časováním.
Konkrétně mám doma toto obdii-usb-car-diagnostic-cable-black-blue-orange-dc-12v-42827 a na cestě ke mně je toto elm327-bluetooth-obd-ii-wireless-transceiver-dongle-16921
věci z DealExtremez kterého prosím? asi tuším, že se bude jednat o ten antiradary apod., ale kabel mají za cca 1400.- což není zase tak špatná cena (viděl jsem ho za cca 35€.- někde v SK, ale s poštovným tu částku to dalo taky). Jak jsem psal uvažoval jsem o tom LCD-OBDII přístroji na china-vasion ho mají za cca 90€ což celkem i jde, samostatný kabel někde kolem 12-20€ dle konfigurace.
V reálu jsou to v Evropě benzínová auta vyrobená po roce 1999 a diesely po 2003.
A jaký HW/SW se dá použít pro asijská auta vyrobená v 80. letech?
kabel, ve kterým je MAX232 na převod úrovní z RS232 na TTL a pak nějak neřád, kterej převádí TTL na automotive (0V,12V?) - ale jinak si všechnno řídí ten sériovej port. Ovládám to přes VAG-COM a bavím se se SIMOSem 2PAno pro K-line nebo L-line, který jsou principielně RS232 to jde. Pro Fordí SAE J1850 PWM nebo GM SAE J1850 VPW, nedejbože CAN-BUS už to tak jednoduchý není. Tady už je lepší/jednodušší/rychlejší se spolehnout na LM327. Btw, tenhle kabel stejně funguje jen se starým VAGem a autama z konce 90. let, ne?
Fakt? Já jsem žil v představě, že to moc kompatibilní není. Resp. že je to nějaká sériová komunikace, ale sdost jiná, než RS232. Vybavuje se mi nějakej šíleně pomalej úvodní handshaking kolem 9 b/s a pak nějaký pinkání datagramů tam a zpátky.
To bylo asi KWP2000 - vzhledem k rychlosti (pomalosti) se to dá provozovat přes klasický RS232 viz http://pinoutsguide.com/images/obd2_iso9141-2_cable.gif ale netuším, jestli Vag-com nedělá bit-banging.
Mám tu zapsaný toto:
ISO 9141-2 Asynchronous serial data rate 10.4 kBaud Somewhat similar to RS-232, however the signal levels are different Communications happens on a single, bidirectional line without additional handshake signals UART signaling K-line idles high, with a 510 ohm resistor to Vbatt The active/dominant state is driven low with an open-collector driver Message length is restricted to 12 bytes, including CRC ISO 14230 KWP2000 Physical layer identical to ISO 9141-2 Data rate 1.2 to 10.4 kBaud Message may contain up to 255 bytes in the data field
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.