Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 18:09

Letem světem ve Formuli 1

24.11.2013 13:05 | Přečteno: 1715× | zajimavosti

Dnes bude ukončená jedna dlouhá éra v závodech F1. Po dlouhých letech končí éra motorů V8, které budou nahrazeny přeplňovanými motory V6. Po zítřejším závodě v Brazílii bude ukončena éra motorů s V8, no co říct, děkujeme, snad jen V6 1.6l budou takové jako se od nich očekává.

Čekají nás zcela nová pravidla pravidla-FIA.

Kalendář F1 2014 - prozatím je stále 22 závodů, ale předpokládá se, omezení na 19 závodů
1 	16. 3. 	Austrálie
2 	23. 3. 	Malajsie
3 	6. 4. 	Bahrajn
4 	20. 4. 	Čína
5 	27. 4. 	Korea ??
6 	11. 5. 	Španělsko
7 	25. 5. 	Monako
8 	1. 6. 	New Jersey ??
9 	8. 6. 	Kanada
10 	22. 6. 	Rakousko
11 	6. 7. 	Velká Británie
12 	20. 7. 	Německo
13 	27. 7. 	Maďarsko
14 	24. 8. 	Belgie
15 	7. 9. 	Itálie
16 	21. 9. 	Singapur
17 	5. 10. 	Rusko
18 	12. 10. Japonsko
19 	26. 10. Abú Zabí
20 	9. 11. 	USA
21 	16. 11. Mexiko ??
22 	30. 11. Brazílie
Výborná zpráva pro nás je to, že se opět vrací VC Rakouska na novém modernizovaném RB Ringu.

Vládce posledních let Sebasten Vettel bude dnes tedy v neděli útočit na deváté vítězství v řadě, to před ním dokázal pouze AA v letech 1952/1953. Takže snad to vyjde tak jak to má vyjít.

RB běhěm závodů v Austinu udělala další rekord a to, že Marka Webbera dokázala odbavit v depu za neskutečných 1.923s, to je tedy opravdu co říct ... celkem fofr

V posledním blogu se mluvilo o částkách pro týmy, které jsou rozdělovány tak zde jsou další informace.

Zdroj v Němčině platby týmům

Majitel komerčních práv na F1, společnost CVC, rozdá týmům 68,7 % z celkových příjmů z prodeje televizních práv. Konkrétně se jedná asi o 840 milionů USD.

Red Bull 90 milionů USD + 72 milionů USD za věrnost
Ferrari  72 milionů USD + 99 milionů USD za věrnost
Mercedes 80 milionů USD + 12 milionů USD za věrnost
McLaren  62 milionů USD + 12 milionů USD za věrnost 
Lotus    65 milionů USD
Williams 47 milionů USD + 12 milionů USD za věrnost
FCI      59 milionů USD
STR      50 milionů USD
Sauber   53 milionů USD
       

Hodnocení: 80 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

24.11.2013 15:42 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Upřímně se na nové motory moc netěším, já jsem fandou atmosferických pohonných jednotek. Nejdříve jsem zaplakal, když zmizel v devadesátých letech poslední V12. V roce 2006 přišlo omezení pravidly na V8. No a teď V6 s turbem. A to ještě můžeme být rádi, původní záměr byl L4 s turbem.
Příští rok dojde také k zákazu coanda výfuků, což je nyní doménou především Red Bullu, takže bude zajímavé sledovat jak se změní rozložení sil.
A co říct k Brazílii? Přál bych vítězství na rozloučenou Marku Webberovi. Auto na to má...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
JiK avatar 25.11.2013 17:38 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Nerozumim, pro nenaridi aby to byl diesel, 3 hrnky a Pumpe Düse. To musi staci kazdemu.... :-)
PepaSFI avatar 25.11.2013 22:42 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
máš to blbě, to chodí jinak. Kdyby se nějaká typicky dieselová značka rozhodla vstoupit do F1 tak budou pravidla vypadat jinak. Benzinový motory budou jednoválce 250 ccm s přeplňováním, ovšem v turbu bude předepsaný restriktor s dírou 3mm a omezení tlaku na 0,01 bar. Diesely budou omezeny na max 24 válců, 36 litrů, 4 turba bez omezení. Přeháním jen trošku, v jiných závodech už se podobné věci staly.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 26.11.2013 00:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Ano staly se, např. v sérii LeMans kde poslední dobou vítěží nafťáky nad benzínem. Defacto jsou v LMP1 znevýhodněny právě benzínové motory ... tedy tak jak píšeš.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 26.11.2013 00:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
TR:

Minimální hmotnost 900 kg. Maximální objem pro atmosférické motory je 3400 cm³, turbo a kompresorové motory mohou mít 2000 cm³ a diesely 3700 cm³. Počet válců neomezen. Objem nádrže max. 75 litrů pro benzinové motory, 73 l pro hybridní benzinové motory, 65 l pro dieselové motory a 71 l pro hybridní diesely.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2013 16:00 Bhua
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Brzy trochu lepsi motorka bude mit vetsi rychlost nez Formule 1. Jeste by to mohli omezit vice, treba na 50cc. Rad bych se zucastnil na fichtlu.
24.11.2013 16:24 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
už jsme tu měli 1.5 litry V6 a bylo z toho víc jak 1000 koní. Ale pravda, to byly jiné tlaky...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
Dreit avatar 24.11.2013 17:51 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1

....a životnost

Nope
24.11.2013 17:53 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
tak jasne, motor pro kvalifikaci a zavod byl jiny :-) ale taky je to skoro 30 let a za tu dobu vyvoj pokrocil.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
gtz avatar 24.11.2013 19:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
No na příští sezónu má být jen 5 sad, takže se můžeme dočkat pěkných tahanic.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
25.11.2013 08:23 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Maximální rychlost není zase tak podstatná, hlavní roli hraje aerodynamika.
24.11.2013 17:49 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Od té doby, kdy zrušili tankování paliva a zavedli KERS a DRS, jsou formule ještě větší nuda, než bývaly.
24.11.2013 17:54 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
nesouhlasim, je pravda ze DRS je nekdy k vzteku a nekdy to jen udela dramaticke, tj. zafunguje. Ovsem tankovani? To nicilo formuli jedna, zakaz tankovani je jedna z mala dobrych veci co se zavedli.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
25.11.2013 09:01 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Postupem času tankování už nic nepřinášelo, protože si všichni dokázali spočítat nejlepší strategii a tankovali téměř nastejno.
25.11.2013 18:21 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Tak v osmdesátých letech, když s tím přišel Gordon Murray, tak to byl převrat. Ale ta druhá reinkarnace kdy to bylo pro všechny povinné, to už byla zbytečnost a málem na to (i když tam to bylo samozřejmě v důsledků odstranění sítka) doplatil Verstappen. Ale závodům to nic nepřineslo, naopak ubylo to málo předjíždění, které ještě v F1 bylo. Každý čekal na zastávku v boxech a udělal soupeře přes boxy...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
gtz avatar 24.11.2013 19:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
DRS ti dá výhodu při předjíždění v DRS zóně což je možná nudné jen protože zmáčkneš tlačítko a letíš.

DRS je celkem v klidu, je to mechanická věc, ale ERS bude celkem zajímavé.

V současnosti se získává energie pouze kinetickou energii při brzdění a uvolňuje se až 80 koní po dobu 6,7 sekundy na kolo.

V roce 2014 bude ERS o výkonu až 120 kW s energií 4 MJ., což poskytne dodatečných 160 koní po dobu 33 sekund na kolo.

Příští rok se uvidí jak se s tím týmy popasují ..
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
25.11.2013 08:59 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
V roce 2014 bude ERS o výkonu až 120 kW s energií 4 MJ., což poskytne dodatečných 160 koní po dobu 33 sekund na kolo.

Což mj. znamená, že když se pokazí ERS, tak má jezdec po závodě. Zatímco dnes KERS přidává několik desetin na kolo, nový ERS přidá 2 - 3 sekundy!

gtz avatar 24.11.2013 19:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
MISE splněna ... SV zvítězil již po 9 v řadě a vyrovnal tím rekord Ascariho a splnil další cíl vyrovnat počet vítězství v jedné sezóně.

Blahopřeji
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2013 20:33 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
preteky boli dobre, stale sa nieco dialo. nechapem celkom felipeho trest - pravidla su pravidla, ale...

zaroven ale vettel musi mat nieco, co ine timy nemaju. neexistuje ze proste je tam az taky rozdiel, to jazdec neurobi (aj ked rozhodne vettel oproti sezone 10 alebo 11 dozrel, nerobi vyrazne chyby - ale ani nemusi, ked ma tak pohodlny naskok, prida to urcite aj na psychike). nieco s trakcnou kontrolou alebo tak.. mnohi jazdci sa vyjadrili, ze vettel proste moze jazdit tak, ako by ich vlastne auto nepustilo.

zaujimavy by bol napriklad nejaky beneficny zavod, kde by jazdci jazdili nahodne, vo vyzrebovanych autach :-D
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
gtz avatar 24.11.2013 20:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Ta fandíš Ferrari že? Proč si to myslím? Protože z té stáje ven jdou vesměs čistokrevné brekoty. Nic jiného.

Takže následně: TC řídí palubní počítač, která je pod dohledem FIA a vyrábí ji jeden výrobce. Mclaren to vyrábí pro FIA. TC souvisí přímo s mapami motoru a ostatních věcí, ale vše má pod kontrolou počítač. S tím co tam je se manipulovat prostě nedá !!!!

Jsou to jen nářky ostatních lidí, kteří neumí udělat pořádné auto. A RB má slabší motor (jeho maximálka je jedna z nejnižších !!!), ale výkonější aerodynamiku.

Benefice? Na RB smí jezdit jen ti co jsou s ním ve spojení. Nemělo by pro stáj žádný smysl ukazovat svoje technické věci někomu dalšímu.

Spekulovalo se hodně o použití TC přes KERS modul, ale toto je myslím skoro nemyslitelné díky bateriím a generátoru.

Felipe projel tratí tam kde to je výhradně zakázáno -> jde o zkrácení profilu a ten profil je hodně dobře vidět.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2013 21:03 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
brat motor Renault jako nevyhu? Konec koncu stejny motor pouziva i Lotus, ktery vedl otevreny boj s Ferrari a Mercedes o druhe misto mezi konstruktery. Co nema ve vykonu, to dozene spotrebou. Osmivalec je navic jeden z nejtezsich motoru co se vibraci tyce, myslim ze v tom je to kouzlo toho motoru. Ostatne Red Bull ma i data o motorech Ferrari - viz Torro Rosso a obe staje chce mit s motorem Renault, to taky o necem svedci.
Urcitou vyhodu ma Vettel proti Webberovi v hmotnosti, diky sve mensi vaze si muze auto lepe vyvazit. Ale na Webberovi bylo uz dost znat, ze nema motivaci, obzvlaste po podrazu kdy Vettel neuposlechl tymovy prikaz a tym to nijak neresil...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
24.11.2013 21:05 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
divis sa markovi? kolko veci preniklo na verejnost? a to musi byt len spicka ladovca... predbiehacky (turecko), nahradne diely, ... a v neposlednom rade len a len vsetko pre milacika (aj pri udelovani cien na konci pretekov, vsimli ste si?)
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
24.11.2013 21:17 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Markovi se nedivim, ale to s temi nahradnimi dily....myslis spolehlivost? Nebo to ze novinky dostaval Vettel jako prvni? To prvni je hloupost, Red Bull by si ublizil v poharu konstrukteru, a preferovat vyse postaveneho jezdce je normalni a delalo a dela to vice staji.
Spise se da rici ze Vettel mohl auto lepe smerovat na sebe. Viz Lotus a dlouhy rozvor. Prvni ho dostal Raikkonen, nebyl s nim spokojen. Tym pak auto presto uvedl, Grosjean najednou zacal letat a porazet Kimiho. Ten kdyz se vratil ke kratsimu rozvoru, ukazal opet vetsi rychlost nez Grosjean. Tj. co kdyby dily dostaval Webber a daval na ne zpetnou vazbu jako prvni on? Zmenilo by to rozlozeni sil?
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
gtz avatar 24.11.2013 21:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
V turecko byla daná strategie kdy se přes MW měl dostat SV díky tomu, že jel na nových čertsvých gumách a byl rychlejší.

Proč by RB neměl směřovat pozornost na SV? V roce 2009 byl ve svém debutu s RB lepší než MW a byl lepší i v roce 2008 na STR. V 2010 dělal pár chyb, ale už se poučil a nyní už chyby nedělá.

Vzpomínám si jak MW říkal ať mu dají pořádné auto, že jim ukáže a v roce 2009 se s autem hodně trápil.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
25.11.2013 00:34 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
mne je jedno aka bola strategia, proste uz vtedy si seb myslel, ze to mark odstavi na krajnici, vystupi, zamava mu a ked bude v dostatocnej vzdialenosti, tak sa znova pohne..

lenze to nedomyslel a napalil do neho.

samozrejme ze mali smerovat pozornost na jazdca ktory ma viac bodov, to je bez debaty.. ale niektore veci sa proste diali zakerne.. a potom sa nehanbili este nieco od marka pozadovat? chapem ze bol plateny, ale aj tak.. tim sa ma chovat timovo.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
gtz avatar 25.11.2013 12:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
zakerne
co například? měli stejnou techniku a když bude někdo říkat, že Sebovi ta technika jela a Mark to měl posraté furt tak by se měl podívat na rok 2012 i na tento rok když Seb odstoupil když vedl závod. V roce 2012 měl více poruch SV.

V roce 2012 byla podpora MW nijaká a bylo to jasně vidět na závodech kde ho měl podržet (jemu už o nic nešlo, kdežto Seb jel na titul) -> minulá Brazílie tak tam ho pěkně zavřel a pomohl rudým dopředu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 24.11.2013 21:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Neberu motor Renault jako nevýhru, chtěl jsem jen říct to, že RB s ním má skoro nejmenší topspeed. Vím, že to závisí na nastavení převodovky a ostatních věcech, ale AN sám kdysi prohlásil, že výkon není zrovna ideální. Jistě je to i tím, že byl zmrazený vývoj a musel se používat stejný motor bez možnosti úprav.

Já to neberu jako podraz, v rámci TR na 99% chtělo vedení RB dát Markovi dárek k jeho 200 VC. Ale když vyjížděl SV z boxů na čerstvých gumách a byl za ním jen 1s tak proč nebojovat?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2013 21:03 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
nefandim ferrari. fandim mclarenu - a velmi ma potesilo (v ramci tohorocnych moznosti a vykonov monopostu) 4. miesto jensona.

viem ze taka beneficia je nemozna, len by som to rad videl. bodka. alebo zavod jazdcov v rovnakom aute, pokojne aj ineho nez formuloveho typu.

viem ze elektroniku TK vyraba pre celu F1 jedna firma, ale vsetci vidime ze vettel jazdi inak, !!!jazdci!!! F1 sami hovoria ze oni by tak so svojim autom jazdit nemohli. samozrejme, maju motivaciu nieco take hovorit (zavist), ale aj tak, nieco je vidiet aj volnym okom, neschovas to.

viem ze presiel cez ciaru, ale aj tak.

-------------

proste to cele nie je o vyplakavani (OK, je - kazdy chce aby vyhraval ten jeho tim/jazdec), ale takato dominancia v minulosti potvrdila nejaky sposob obchadzania pravidiel (a nie, flexibilne kridlo nemyslim, to je somarina, nemeratelne - ze sa viditelne ohybalo pri tlakoch ake posobia pocas pretekov je jedna vec, ale to takmer kazde kridlo. a tento rok sme videli ake tie sily su, ked sa nicovi kridlo odlomilo hned po tom ako vysiel z tunela za lewisom)
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
gtz avatar 24.11.2013 22:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
Proč je RB tak dobrý a proč od něj všichni opisují? Protože má AN a má skvělou aerodynamiku s kupou dalších vylepšení v rámci pravidel. A proč by měl RB někomu tyto vylepšení ukazovat?

Auto projde přejímkou a TK a auto je zcela legálním vozem. Na RB směřovalo spousta protestů (většinou když něco nasadil v tréninku) a nic z toho se nepotvrdilo, vždy všechno bylo tak jak mělo.

Když jezdil MS tak to bylo horší než dnes, stačilo se podívat na začátek a hned bylo vidět kdo a jak to vyhraje. Tehdy byly jiné pravidla, zákaznické gumy, jiné motory na to a na to apod.

Když si srovnáš záběry předních ksichtů RB/Ferrari tak vidíš, že každý používá jiný způsob aerodynamiky.

Zlepšení RB v této sezóně se dá přičíst foukaným výfukům (coanda) a když tyto výfuky nasadil Sauber tak najednou měl auto o třídu lepší. A auta, která to neměla měla celkem velký problém.

Benefice snad bude, bude Závod šampiónů.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 24.11.2013 22:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
25.11.2013 00:39 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letem světem ve Formuli 1
hmm.. minul rok vettel nejako nedrvil.. ale zasa z dnesnych jazdcov tam bol len grosjean (a to este v roku 2012 jazdil chlapec divokoooo) a ten ind. a sumi, samozrejme
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.