Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 10:42

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Josef Kufner avatar 2.4.2007 20:18 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To, že jsi si vybral Debian se ti pěkně vymstí. Počkej za pár let, až tam budeš chtít dát novější hardware a nebudeš moct ten routeroserver najít :-D
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
2.4.2007 20:27 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Půjde po kabelech ;-)
Quando omni flunkus moritati
2.4.2007 22:07 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Jen aby nenarazil na 48 portovej switch, to pak metoda "jit po kabelech" selhava :)
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
2.4.2007 22:51 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
No, logicky bych řekl, že router bude na nějakém význačném místě, jako třeba na prvním nebo posledním portu. Taky jde postupně jednotlivé kabely odpojovat a zkoušet, kdy přestane jít ping.

A když nic z toho nepůjde, tak bude mít tak na den až dva o zábavu postaráno... ;-)
Quando omni flunkus moritati
2.4.2007 20:26 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
když ti uživatelé [rozuměj Debian] jsou tak konzervativní
Co se týče ifconfigu, tak v tomhle jsou konzervativní skoro všechny distribuce.
po nainstalovaní balíku, se automaticky služba nalinkuje do init scriptů a navíc, ta drzost, se rovnou spustí – nenakonfigurovaná. No, možná předkonfigurovaná na nějaké neškodné vlastnosti, ale vzhledem k tomu, že jsem byl stále v chrootu a starý systém stále svoji službu plnil, to byl, s prominutím, opruz.
Holt jsou instalační balíky přizpůsobeny tomu, že instaluješ na běžící systém. (Tj. ne do chrootu)
Nakonec, když vše bylo odladěno, překopíroval jsem nový systém z druhého oddílu na oddíl první, aktualizoval zavaděč, rebootoval a – opět postinstalační reboot. To snad není možný. Debian si snad hlídá, kam byl nainstalován, a když se objeví na jiném oddílu, tak vyvádí.
Několikrát jsem stěhoval systém na jiný disk a ještě nikdy se kvůli tomu neresetoval.
Po zjištění, že tento HTTP server má databázi MIME typů zakompilovanou, jsem se vydal ověřit verzi z testovacího vydání Debianu. Nebyla tam. Poslední verze thttpd je více jak rok stará, leč ani v testingu není.
Tohle není ono?
Quando omni flunkus moritati
2.4.2007 21:26 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
po nainstalovaní balíku, se automaticky služba nalinkuje do init scriptů a navíc, ta drzost, se rovnou spustí – nenakonfigurovaná. No, možná předkonfigurovaná na nějaké neškodné vlastnosti, ale vzhledem k tomu, že jsem byl stále v chrootu a starý systém stále svoji službu plnil, to byl, s prominutím, opruz.
Holt jsou instalační balíky přizpůsobeny tomu, že instaluješ na běžící systém. (Tj. ne do chrootu)
To uz je jen tresnicka na dortu. Ze se programy spousteji sami od sebe, to jim neodpoustim.
Po zjištění, že tento HTTP server má databázi MIME typů zakompilovanou, jsem se vydal ověřit verzi z testovacího vydání Debianu. Nebyla tam. Poslední verze thttpd je více jak rok stará, leč ani v testingu není.
Tohle není ono?
Je, ale stary.
2.4.2007 20:44 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, píšeš, že účelem zápisku nebylo plivat na Debian a ani to tak neberu. Jen Etch (momentálně frozen testing) skrz debootstrap instalovat jde a iproute2 najdeš v balíku iproute. Jinak sry, možná jsem něčo přehlíd, celý jsem to nečetl.
2.4.2007 21:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Jen Etch (momentálně frozen testing) skrz debootstrap instalovat jde…
Je to mozne. Jak na to ted koukam, tak 0.3.3.2 pro platformu all?

Podle manualu ovsem pro i386 vyhovuje pouze verze 0.2.45-0.2. Te jsem zkusil hodit misto sarge etch a vynadal mi, ze takove slovo nezna.

Snad budu mit jeste prilezitost vyzkouset.
Max avatar 2.4.2007 21:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já mám rád na debianu jeho pojetí konfigurace apache2. Je to hodně dobrej nápad :), hlavně proto, že je parádně přehlednej ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
3.4.2007 16:00 bl4z4 | skóre: 12 | blog: bl4z4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Souhlas, ale když jsem ho viděl poprvé k smrti mě to vyděsilo :-). K Debianu jsem se dostával na dvakrát. Nějak se mi od Slackwaru nechtělo, ale dnes už bych neměnil.
Novinář: "Má podle vás umělá inteligence budoucnost?" A. C. Clarke: "Pevně doufám, že ne jen umělá."
2.4.2007 21:57 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, ač dlouholetý a věrný uživatel Debianu, musím pochválit za příspěvek. Dobře jsi tam schrnul skutečné mouchy, které tato jinak dobrá distribuce má. Já osobně na věci o kterých jsi psal přicházel déle protože jsem typickej užívák a čas od času vyplynulo na povrch tu ono, tu tamto. Například ta provázanost na iproute, mně to je celkem šumák jako užívakoj ale všude píšou používejte ip zapomeňte na ifconfig, ale když dojde na lámání chleba tak použiju na Debianu ifconfig, protože to tam je tak nějak víc easy. Start služeb po instalaci mi osobně neva, ale citím, že by bylo lepší je defaultně nepouštět atd.. Jak, říkám souhlas jsou to takové mouchy na kráse, které by bylo fajn vyčistit. Ale furt lepší než Vista, no ne? :-)
pele avatar 2.4.2007 22:21 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Ahoj, ač dlouholetý a věrný uživatel Debianu, musím pochválit za příspěvek. Dobře jsi tam schrnul skutečné mouchy, které tato jinak dobrá distribuce má. Já osobně na věci o kterých jsi psal přicházel déle protože jsem typickej užívák a čas od času vyplynulo na povrch tu ono, tu tamto.
+1
Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
2.4.2007 23:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian očima stěhujícího správce
Start služeb po instalaci mi osobně neva, ale citím, že by bylo lepší je defaultně nepouštět atd.
Ono to má i druhou stránku věci... upgrade na novější verzi (což zahrnuje i bezpečnostní aktualizace) je v podstatě také instalace. To znamená, že pokud nedodáš mechanismus, kterým post-inst informuješ o tom, že šlo o upgrade, tak ti apt-get upgrade zastaví všechny služby, které se aktualizovaly.
Quando omni flunkus moritati

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.