Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:17
1) Uznavam, ze jsem musel resit nektere veci, ktere obvykle resi jine knihovny. To ma ovsem tu vyhodu, ze muzu vsechno udelat tak, jak ja budu chtit a budu presne vedet, jak moje funkce funguji. V nekterych souborech tedy zdanlive zbytecne resim veci kolem X a v jinych se soustredim na hru. Nechapu, co myslite tim, ze to je neprenositelne a pomale. Pomale se mi to tedy nejevi a pokud prenositelnosti myslite kompatibilitu se systemy bez X, tak ta mi nevadi.
2) Cestina bez hacku a carek vubec neni spatny vtip. Program ji podporuje hned ze dvou duvodu. Za prve zvlada cestinu s hacky a carkami jen v pripade, ze vas pocitac umi kodovani, ktere program potrebuje. Za druhe mam (a myslim, ze i nekdo dalsi) obvykle nastavenou anglickou klavesnici a prepinat kvuli hre na ceskou se mi nechce. Obzvlast, kdyz hru testuji a tedy soucasne upravuji zdrojaky. Navic hru spoustim prikazem "./kraluk" a druhy znak bych na ceske klavesnici musel hledat.
3) Uznavam, ze v modulech save a load by se vyjimky docela hodily. Kdyz mam ale cely zbytek v jednoduchem C-cku.
void rescalePixmap (XImage *ximage, Pixmap *pxm) /*********************************************/ { XImage *ipom; GC lgc; int i,j,x,x2,y; unsigned long pixel; if(*pxm) XFreePixmap(display, *pxm); // Neni-li pxm None, odallokuji to if(ratio == 0 || !ximage){ *pxm = None; return; } cekalose = 1; // Pripravim novou pixmapu: *pxm = XCreatePixmap(display, root, ximage->width*ratio, ximage->height*ratio, ximage->depth); lgc = XCreateGC(display, *pxm, 0, NULL); if(ratio <= IMAGRAT){ if(ratio == 1){ // Pomer je 1:1 -> neni treba aplikovat scale: XPutImage(display, *pxm, lgc, ximage, 0, 0, 0, 0, ximage->width, ximage->height); XFreeGC(display, lgc); return; } ipom = XCreateImage (display, CopyFromParent, ximage->depth, ximage->format, ximage->xoffset, malloc(ximage->bytes_per_line*ratio* ximage->height*ratio), ximage->width*ratio, ximage->height*ratio, ximage->bitmap_pad, ximage->bytes_per_line*ratio); } for(y=0; y<ximage->height; y++) for(x=0; x<ximage->width; x++){ pixel = XGetPixel(ximage, x, y); // Pro kazdy pixel ze zdrojoveho obrazku if(ratio <= IMAGRAT) for(j=y*ratio; j<(y+1)*ratio; j++) for(i=x*ratio; i<(x+1)*ratio; i++) XPutPixel(ipom, i, j, pixel); // vykreslim ctverec do pomocneho ximage else{ // nebo vykreslim cely radek do pixmapy: for(x2 = x+1; x2<ximage->width && XGetPixel(ximage, x2, y) == pixel; x2++); XSetForeground(display, lgc, pixel); XFillRectangle(display, *pxm, lgc, x*ratio, y*ratio, ratio*(x2-x), ratio); x = x2-1; } } if(ratio <= IMAGRAT) XPutImage(display, *pxm, lgc, ipom, 0, 0, 0, 0, ipom->width, ipom->height); XFreeGC(display, lgc); }2) Háčky a čárky se dají jednoduše odfiltrovat, ale velmi těžce doplnit. Ale tím, že jste použíl přímo X bych věřil tomu, že jste se vůbec nechtěl zabývat tím, jak korektně zjistit unicode charakter ve všech různých konfiguracích X (a není to vůbec jednoduché), popřípadě jak pracovat s unicode (utf-8,16,32). 3) Asi né jen tam
1) Myslim, ze funkci rescalePixmap mam docela dobrou. Predevsim proto, ze tim pomerne rychle nataham pixmapy pres sit na X server. Ja opravdu kvuli teto funkci zadne zpomaleni hry nepocituji, ale mozna mam jen prilis rychly pocitac. Navic nevim, jestli pouziti jinych knihoven prinese vzdy zrychleni. Ty jine knihovny totiz resi obvykle mnohem obecnejsi problemy nez ja.
2) Vim, ze se hacky a carky daji odfiltrovat, ale hure doplnit. Ten program vsak nema za ukol odfiltrovavat hacky a carky. Mam vsak na vyber jak jazyk, kde hacky a carky odfiltrovane jsou, tak jazyk, kde nejsou. Priznavam, ze spravna podpora UTF-8 v X je prilis slozita, takze tento program zvlada cestinu s hacky a carkami pouze v kodovani, iso8859-2.
3) Aha. Ale to uz je skoro jedno jestli program zkolabuje na Segmentation fault nebo na vyjimku, ze se nepodarilo pouzit malloc.
Klidně si můžete napsat funkci xmalloc(), která spadne při chybě, někteří to tak normálně dělají, ale ignorovat návratové hodnoty u funkcí, které můžou selhat je prostě špatné.Kromě toho není běžně důvod, aby to při selhání
malloc()
padalo přímo na hubu. Program může běžet dál, třeba chvíli počkat a pak zkusit alokaci znovu. Připomínám, že selhání malloc()
je na Linuxu prakticky vyloučené, protože ve výchozím nastavení je povolen overcommit a jádro může tedy zvesela přidělovat paměť, kterou vůbec nemá (přidělí se ve skutečnosti až při výpadku stránky, když se proces do té paměti pokusí něco zapsat).
1) Nechapu, proc obvinujete z pomalosti funkci, ktera vetsinu prace prenecha X serveru. Vy tu pomalost pocitujete nejak lidsky? Nebo jste se jen podival do zdrojaku a shledal, ze to je pomale. Myslim, ze je spousta jinych a pouzivanejsich programu, ktere by se daly zrychlit. Pokud mate pocit, ze muj program dlouho startuje, je to spise tim, ze pri startu nacitam mnohem vice obrazku nez je nezbytne.
3) No dobra s tim mallocem mate asi pravdu. Vypadalo by to profesionalsteji.
Ja jsem to puvodne mel naprogramovane tak, ze udelam scaling na klientu a pak to prenesu na server funkci XPutImage(). Pak jsem ovsem experimentalne zjistil, ze postupne vykreslovani pomoci XFillRectangle() funguje pres sit rychleji, predevsim pri velkych zvetsenich. To, co zdrzovalo, nebyl pomaly scaling na klientu, ale sit. Kdyz program spustim na stejnem pocitaci, jako je X server, je zmena policka okamzita v obou pripadech.
Nicmene dekuji za vase pripominky, priste se mozna pokusim o lepsi optimalizaci rychlosti, nejlepe za pomoci goto konstrukci :)
Oboji bych nepouzil, protoze se mi nejevi dobre mit program zavisly na spouste dalsich knihoven.
Cairo neznam, ale SDL nemam rad. Zkousel jsem nejaky jednoduchy SDL programek a ten vytocil procesor na plne obratky. Je mi jasne, ze se v SDL da nejak zaridit, aby se to nestalo, ale tento priklad ci tutorial me od SDL lehce odradil. Navic vsechny SDL hry, ktere znam, pri fullscreenu zcela zablokuji windowmanager.
Jo, taky jsem na to čuměl Rodina Olšáků mě prostě pronásleduje, zavřu Ďábelsky Žlutá Skripta(tm), jdu se odreagovat na abíčko a kdo na mě koukne - Olšák
Vrátil jsem se z dovolené a koukám, syn zveřejnil svůj program. Dovolil bych si pár poznámek.
Čeština v programu funguje, pokud systém dovolí programu lokálně nastavit LC_CTYPE=cs_CZ.ISO8859-2, o což se program při svém startu snaží. Varianta "cestina" je jen v záloze, pokud by toto nevyšlo, nebo pokud uživatel nemá rád, že musí mít pokoněnou klávesnici Husem.
O tom, jaké knihovny by se daly použít a zda je přímé použití jen Xlibu pomalejší nebo rychlejší, bych rád polemizoval, ale do této diskuse to nepatří. Spíše by nás oba zajímalo, zda je hra hratelná bez čítů (cheats). Měl jsem v některých místech hry jiný pocit než Mirek, tj. že na další postup hráč nemůže přijít. Bohužel, u nás doma to nemůžeme vyzkoušet, protože víme, jak se to má hrát (koukali jsme Mirkovi, když to tvořil, pod ruce).
Povedlo se to někomu dohrát do konce?
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.