Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 21:37

vyrábíme Laser Game na koleni

10.12.2010 13:25 | Přečteno: 7994× | Linux - readonly debian pro routery | poslední úprava: 10.12.2010 14:37

jistě všichni znáte Laser Game – někdy označované jako Lasertag. Hra podobní paintballu kdy místo kuliček s barvou zbraň střílí laserovým paprskem. Hráč pak má na sobě speciální vestu která dokáže zásah vyhodnotit a adekvátně reagovat. Tak přesně toto bych si rád postavil...
Osobně jsem Lasergame hrál pouze párkrát, tehdá byla aréna v bývalém kině na Národní třídě v Praze, vždy to ale byl super zážitek za docela nemalé peníze. Protože s kamarády pořádáme dětský tábor, tak nás napadlo někde sehnat obdobu této hry, ovšem v outdoorovém provedení. Chtěli jsme soupravy dát dětem, připravit scénář a pustit se do toho. Po prověření kolik taková výbava pro jednoho hráče stojí jsme se rozhodli pro výrobu všeho potřebného na koleni. Bohužel, ten chytřejší z nás dvou – kamarád elektronicky znalý, byl natolik vytížen že z nápadu pro nedostatek času sešlo a já z rozpočtu na lasergame dětem koupil 8 souprav na paintball. Sice to může znít jako super výsledek ale není – hra je fajn ale je třeba neustále děti hlídat, stojí to poměrně nemalé peníze na kuličkách, pořád je třeba shánět vzduch, v podstatě se dá říct že od tábora mi ve sklepě leží 8 souprav na paintball a ani pes po nich neštěkne.

Aktuálně jsem už 14 dní upoután na lůžko s jakousi virózou. Neskutečný nadbytek volného času který potřebuji vyplnit mi dává prostor vymýšlet blbosti – viz můj streamnovací server z notebooku.

Jednou z oněch blbostí je obnovení myšlenky na domácí stavbu lasergame. Bohužel nejsem na úrpvni abych sám sedl, navrhl zapojení a vše si udělal. Na druhou stranu mám přiměřený kapitál na to zaplatit součástky, vybavení a případně nějakou almužnu pro někoho kdo by se problému zhostil.

A teď už dost zbytečných keců a pojďme se podívat na můj koncept.

Ještě je třeba rozepsat co si od systému slibuji. Bez rámcové představy nemá smysl rozebírat další nápady. Takže – každá zbraň bude v podstatě „datový vysílač“. V případě zásahu se zbraň identifikuje svým číslem a informuje o tom, jaké „náboje“ střílí. Podle toho přijímač odečte určité procento z životů a zapamatuje si kým, kdy a do jakého snímače byl zasažen. Tyto údaje jsou nezbytné k vyhodnocení hry – po skončení hry se všechna nasbíraná data odešlou do počítače a ten vyhodnotí kdo koho kdy a kolikrát zasáhl. Pak nebude problém vytvořit tabulku nejlepšího střelce a další obdobné statistiky.

A teď už k samotné hardwaerové implementaci...

Původní myšlenka byla sestavit samostatné elektronické zařízení od hlavy až k patě. Nyní jsem ale došel k závěru že o moc lepší flexibilitu nám dá, když by zařízení bylo modulární. Samostatný „vysílač“ který se použije ve zbraních, samostatný „přijímač“ který se použije na vestu hráče. Dále pak „centrální jednotka“ do které bude možné vysílače a přijímače zapojit.

Podívejme se na jednotlivé komponenty -

Přijímač – zde jsme došli k závěru že bude největší problém s „mechanikou“ - aneb jak zajistit aby maličká tečka laseru dopadla na správné místo a vyvodil se tak příslušný impulz do řídící jednotky. Po dlouhých diskuzích jsme se přiklonili k využití něčeho co už nějakou dobu máme a co funguje – a to je princip dálkového ovládání televize. Tedy IR vysílač a IR přijímač. Dálkové ovládání u telky je natolik běžné zařízení, že údajně existují integráče co se o vše postarají za nás. Moje představa přijímače je tedy krabička, která bude mít z jedné strany USB a z druhé strany pár konektorů do kterých se zapojí snímací diody. Diody by bylo možné ideálně nějak zapojit tak, aby jich pár bylo všito zepředu do vesty, pár aby jich bylo všito do vesty zezadu. Super by bylo mít snímací diodu o na rukavici/zbrani. Snímací modul by pak byl obyčejní USB IR reciver rozšířený o více vstupních diod. Návod jak se něco takového dá postavit je třeba zde - How to make remote control reciver -

Vysílač – jak vyplynulo z přijímače, paprsek nebude vidět. Bude se jednat o IR přenos. Aby bylo vidět kam daná zbraň střílí, napadlo mě o paralelní zapojení laserové diody, nejlépe dvoubarevné, aby bylo možné podle barvy paprsku rozlišovat team A a team B, případně třeba druh zbraně. K tomuto kosmetickému laserovému zařízení by muselo být paralelně zapojen IR vysílač (taktéž na USB) který by musel být vybaven nějakou optikou. Představuji si že když na deset metrů vytvořím IR kolečko o průměru pár centimetrů tak to je stále ještě přijatelná hodnota. Když si vzpomenu na mé zkušenosti s zaostřováním RONJI tak mi to přijde jako reálné. Pak by byl tedy jediný problém, nastavit laserové „ukazovátko“ do středu tohoto neviditelného kolečka. Aby se dalo laseru používat jako opravdického zaměřovače.

Centrální modul na zpracování – moje představa je, že vše bude spravovat nějaká průmyslová základní deska s USB porty a linuxem na paměťové kartě. Pro testování a možná i další anstavení bych měl te k dispozici základní desky z Asusu EEE 900 – wiki: Asus_Eee_PC_900

Každý hráč by pak měl na zádech batůžek a v něm by měl nějaký podobný kus hardwaeru. Líbila by se mi i možnost k takovémuto zařízení připojit další moduly, například GPS přijímač který by zaznamenával polohu, rychlost. Dále jako volitelný modul by se mi líbilo připojit k USB nějaký display který bude zobrazovat základní informace o hře, tedy počet nábojů, životů, čas do konce hry. Další velká výhoda netbooku je v tom, že má standardně WiFi, šlo by pak udělat plno zajímavých věcí – od bezdrátového odeslání logu ze hry k zpracování až po například teamspeakovou konferenci hráčů kteří hrají spolu. Jediným hardwaerem navíc by byla handsfree sada. V ideálním případě s rozumě vytvořenou sítí mobilních AP s fungujícím roamingem by bylo možné hráče online tracovat a třeba pomocí zvuku který znáte z vetřelce „pii – pii – pi -pi -pi“ si hrát na lokalizační radar nepřítele.

Tak, to by bylo vše k hardwaeru a teď zamyšlení „co všechno“ by bylo možné díky tomuto systému zkusit...

nezaostřená zbraň by fungovala na kratší vzdálenost ale zato by „brala všechno“ → plamenomet

lez vytvořit granát, například minu, tedy zařízení co za jistých okolností do okolí „blikne“ smrtícím paprskem

lez vytvořit více cílů u základen. Moje představa je třeba zapojit 5 terčů do jednoho přijímače a nastavit, že jediná šance

jak „dobít“ základnu je sejmout všech 5 terčů v maximálním časovém rozpětí pár sekund. Lze vytvořit „lékárnu“ přijdu někam, na nějaké místo kde je medical pack. Medical pack pak bude chodit tak, že jednou za minutu do okolí „blikne“ +50 životů...

lze sledovat podle počtu výstřelů věci jako teplota zbraně která pak může ovlivnit jak rychle nám to střílí

nápadů je asi víc, co všechno by se dalo dělat... nápadům se meze nekladou



No, a teď otázka na Vás co se dočetli až sem – byl by tu někdo kdo by dokázal na projektu zapracovat? Tedy sestavit asi prototyp IR vysílače a přijímače – tedy klíčových komponent? Já mohu do projektu přispět zmiňovanými fungujícími deskami z EEE notebooků, mohu se postarat o mechanické provedení vest, zbraní. Bohužel si netroufám na to nejdůležitější – práci s pájkou a cínem. Jo, a v neposlední řadě na to mám finanční prostředky které by vývoj měli pokrýt.

Tak co? :-D        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

10.12.2010 13:56 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajimave, kolik tech snimacich diod na te veste bude? Kdyz to na 10 metru vytvori male par cm kolecko, tak toho asi moc v rychlosti netrefim ne? Zvlast kdyz puska bude "strilet" jednotlive.
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 13:59 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
No, to co bylo na národní mělo terch cca 10x10 cm, a hrát se to dalo super. Pokud budeme mít "kolečko" cca 10x10 tak bych to viděl na třeba tři diody zepředu a tři zezadu. To podle mě udělá o dost lepší pokrytí než to co jsem hrál. Navíc bych si představoval že zbraň na jeden výstřel pošle impulzů víc, nebo možná lépe, prostě zbraně by byly automat a stříleli by to třeba 10x do sekundy... pak je jen na střelci jak dlouho to podrží.
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
10.12.2010 14:22 Phobi
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak tímto nápadem jsem totálně nadšen, sice nemám potřebné znalosti v elektrotechnice, ale o tomto projektu bych se rád dozvěděl více. Doufám, že Vám váš zápal vydrží a dočkáme se finálního produktu. Přeji mnoho úspěchů (v případě potřeby mohu nabídnou odbornost grafika, či podílení se na vymýšlení různých plug-inů (add-onů?) no prostě modů hry. Velmi se mi líbí nápad s teamspeakem a GPS propojením) apropos .. pro jak staré děti je tato hra vymýšlena? mě je třicet a už se klepu, abych si mohl zahrát :D
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 14:44 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
To jsem moc rád že to někoho takto zaujalo ;-) Celý projekt je v podstatě několik pokreslených A4 které leží kdesi v šuplíku. Zatím jsem tyto myšlenky veřejně nikde nepropagoval. Kdyby se to ale mělo podařit tak by mi přišlo dobré vše dát pod nějakou svobodnou licenci na internet. Eventuálně by se jistě našel někdo kdo by prostě malosériově předvyrobil hromadu přijímačů a vysílačů...

Hra je pro děti ale i dospělé, nebudu si nic nalhávat, nedělali bych pro děti nic, co by mi přišlo jako blbost. Tedy v podstatě se taky nemohu dočkat až v vestě s zbraní vběhnu někam do lesa.

V každém případě cílem tohoto zápisku bylo oslovit lidi kteří by mohli pomoci s reciverem a transmitterem, jakmile budou tyto dvě klíčové komponenty tak se otevírá cesta nám - domácím bastlířům :) Přesně se mi líbí vyrábět různé módy pro hru, tamové, mise... dá se s tím opravdu hodně dobře vyblbnout. A vše nakonec zastřeší linux na řídící jednotce :-) krásná představa.

Pokud se to posune dál, tak vznikne další zápisek, slibuji ;-)
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
10.12.2010 14:58 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
minulej tejden jsem videl set pro dva hrace v Penny za cca 700kc. nezkousel jste to nekdo? :)
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 15:14 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
nevím o tom, zní to zajímavě. I když bych očekával že tato penny verze bude uplně hloupá, tedy nebude rozlišovat kdo koho a kolikrát zasáhl. I tak za ty peníze zajímavé :)
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Jendа avatar 10.12.2010 17:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Ale z Penny verze by šlo získat to, co podle mě bude na výrobu v domácích podmínkách nejsložitější - přijímač (a možná i vysílač, když se to bude modulovat nějakou pwmkou, šla by tak posílat data).
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 17:54 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Určitě, i když já bych se domníval, že penny verze bude prostě svítí/nesvítí. Naše verze by měla umět výstřelem přenášet krátké bloky dat sloužící k identifikaci kdo a koho sejmul.
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Jendа avatar 10.12.2010 18:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Myslel jsem, že by se Penny verze vykuchala tak, aby zbyly samotné světlocitlivé prvky (a asi nějaký difuzér, něco tam přece být musí, přece tam není jenom pár 5mm fotodiod, ne?) a signál z nich už bys vyhodnocoval sám.
Josef Kufner avatar 10.12.2010 14:59 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Laser/IR má oproti panintballu jednu zásadní nevýhodu: Nedělá velké barevné fleky všude možně.

Hlavně musíš počítat se zásahy do různých částí těla. Hlava je celkem dobrý cíl, který často jako jediná část těla vykukuje z bezpečného krytu. Pokud by snímače byly jen na vestě, přijdeš o možnost zrušit soupeře vykukujícího z poza stromu.

Pak taky nezapomeň, že zbraň musí dělat rámus, aby ostatní věděli, že se něco děje.

Co uděláš s odrazy? Třeba za deště (či těsně po něm) by to mohlo být zajímavé.

Občas bude také potřeba oblečení se snímači vyprat. Konstrukce snímačů s tím musí počítat.

Baterie? Nabíjení? Moc moc energie bude potřeba. Spíš než o netbooku bych uvažoval o něčem ještě menším. Třeba o chytřejším ARMu (takové ty maličké destičky co jsou skoro počítač).

Ta myšlenka wifi sítě se mi líbí. Co třeba přidat samonavíjecí USB kabel a umožnit tak fyzické propojení hráčů při setkání? -- capture the flag a podobné věci.

Jinak baťůžek je moc velký. musí to být kapesní. Co třeba nějaké PDA/smartphone?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 15:30 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Laser/IR má oproti panintballu jednu zásadní nevýhodu: Nedělá velké barevné fleky všude možně.
Jde o to, že toto je pro mě výhoda! Jsem šťastným majitelem paintballu a neumíš si představit jaká je otrava to pořád prát. A to samé na táboře, v podmínkách co tam jsou by bylo moc super, kdyby to nedělalo fleky. Navíc je to bezpečné pro děti.
Hlavně musíš počítat se zásahy do různých částí těla. Hlava je celkem dobrý cíl...
souhlas, asi není problém dát snímač na čepici. V každém případě když by na čapce nebyl, dá se to přežít. Hra na národní třídě byla na zásah do hrudi a zad, malé terče, a hratelné to bylo perfektně.
že zbraň musí dělat rámus...
to je už otázka softwaeru, ty motherboardy mají repráčky, eventuelně není problém je vyvédst ven. Současně je důležité říci že krom zvuku to může dělat "tečku", v případě mlhy nebo dýmovnice dokonce světelnej "pruh". tedy se domnívám že zde to je flexibilní "až až".

Odrazy...
No, za deště bych to nehrál :) navíc to jak moc to je problém se musí zkusit. Neumím an to teď odpovědět. V každém případě si myslím že spíš mě při paintballo sejme odražená kulička než tento odraz.. ale jak řikám, to se musí zkusit.
Baterie? Nabíjení? Moc moc energie...
ten Asus EEE s jeho baterkou vydrží dvě hodiny. Vyděl bych to ale spíš na nějaký kilový olověný akumulátor... zase do batůžku. S takovýmto akumulátorem to vydrží podle mě v řádu desítek hodin. Navíc takové akumulátory nic nestojí.
Jinak baťůžek je moc velký. musí to být kapesní.
Na národní sem tahal kilo na hrudi, kilo za zádech a půl kilovou zbraň. Podle mě batůžek je ideální. Samozřejmě miniaturizaci se meze nekladou ;-) tím že to něco bych rád s USB konektory tak se to pak dá opravdu napojit na nějaký průmyslový arm nebo smartphone.
Ta myšlenka wifi sítě se mi líbí.
No, možné to je, to je pak už zase "spíš" otázka software.. navíc se může počítat s tím, že ty desky mají bluetooth.. tedy na spárování dvou lidí do rozumné vzdálenosti pár metrů se dá taky použít... :D
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Josef Kufner avatar 10.12.2010 15:55 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
U toho USB jde hlavně o fyzický kontakt. Prostě že se musí dotknout. Vlastně ani nejde o to USB jako o ten kus kabelu.

Bluetooth by se dalo použít k propojení zbraně s palubním počítačem (displej a deaktivace zbraně v případě zásahu).

Baterky můžeš zmenšit tím, že je uděláš vyměňovací. Na dlouhé hry si dáš rezervní ke svačině, na krátké je budeš průběžně nabíjet v základním táboře. Rozhodně bych ale bral něco jiného než olovo – je moc těžké.

A s tím deštěm počítej. Taková celodení hra v lese je velmi zajímavá věc a počasí neovlivníš. Stačí menší přeháňka, budou mokré listy a máš odlesků hromadu. To samé s vodotěsností – někdo spadne do potoka, poleje se nebo jen trošku zmokne. Ono stačí i když jen padne rosa. Musí to přežít cokoliv, tím spíš pokud to budou používat děti. Taky počítej s prachem a blátem. Takový písek je horší než voda.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 16:11 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Je mi to s tím kontaktem jasné, v podstatě by se dalo udělat cokoliv. Jakmile bude jako centrální mozek nějaké minidistro tak už nebude problém to nějak vhodně "nastavit".

Pokud jde o baterky tak plný souhlas, musí být vyměňovací. Olovo je opravdu těžké, ale pro zkoušení bych se ho nebál. Když by to mělo chodit tak můžeme zkusit něco lepšího.

A pokud jde o odolnost, to jsem si vědom. Vše jemné by se muselo všroubovat do nějakého dostatečně pevného boxu, ideálně i voděodolného. Je mi jasné že děti s tím udělají kde co. Na druhou stranu, pokud by se podařilo vyrobit levně ty různé snímače tak modularita zajistí že se to bude lehce opravovat. S paintballem který teď mám to je tak že po každé hře abych se proměnil na chvilku za opraváře... je tam vždy něco poškozené.
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
otasomil avatar 10.12.2010 15:05 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

>>> Pro testování a možná i další anstavení bych měl te k dispozici základní desky z Asusu EEE 900

Kde se da sehnat takova deska ? Mate nejake navic ?

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 15:16 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Navíc pouze pro účel lasergame ;-) je to z vyřazených poškozených netbooků z firmy kde pracuji. Většinou se poškodí plastové klouby a zůstane rozpadlé EEE ;-) .. no a já si iniciatině ty základny desky skovávám na lasergame :D
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
otasomil avatar 10.12.2010 15:52 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni

JJ diky

Ja jen jestli nemate je moznost sehnat treba z vyroby apod.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
10.12.2010 15:14 Pavel Siska | skóre: 17 | blog: Linuxovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co tohle? http://www.lasertagparts.com/mtdesign.htm
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 15:33 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Podobných projektů je víc. Tyto weby jsem studoval. Problém je, že existuje jistý standard pro lasergame. Oni se jej snaží dodržovat. Což je pro mě omezující. Jejich hardware má firmwaery a podobně. Mě se naopak líbí představa mít prostě univerzální reciver a univerzální transmitter a vše si řešit programem. -> to titiž umím, naprogramovat PIC bohužel ne... navíc jejich řešení není tak flexibilníé (gps, wifi, komunikace online..)
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Josef Kufner avatar 10.12.2010 16:02 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
PICům se vyhni. Ne že by byl vyloženě špatný, ale AVR (Atmel) se programuje v C a je nesrovnatelně pohodlnější.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 16:07 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Jasně, já se asi upřímě vyhnu všemu protože o tom vím asi jen to, že to funguje :) ...
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Josef Kufner avatar 10.12.2010 16:11 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
No, až si budeš lámat hlavu s připojením více snímačů do jednoho usb portu... ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Johny z Podoli avatar 10.12.2010 16:13 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Doufám, že to si bude lámat někdo jiný ;-) Ale i kdyby, raději vykuchám USB HUB :-D pak by alespoň každý snímač vysal jako samostatné zařízení a šlo by ho vyhodnocovat samostatně :)
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
MaFy avatar 10.12.2010 17:01 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
A PIC se neprogramuje v C?
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
Josef Kufner avatar 10.12.2010 17:57 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Přiznám se, že jsem se jimi zabýval už hodně dávno, takže možná už jsou na tom lépe. Za hezké jsem je ale považoval jen do doby, než jsem potkal AVR...
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
MaFy avatar 10.12.2010 18:12 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Je to vec nazoru. Ja bych PIC za nic nemenil... ;-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
10.12.2010 20:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
PICy se samozřejmě v C programujou a po tom co jsem objevil typ, který může fungovat jako USB host a to za cca 100Kč, tak už snad nic lepšího být nemůže :-D.
MaFy avatar 12.12.2010 09:58 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
A pak takove GSM moduly od PIC za par kacek... :-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
12.12.2010 12:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
V případě tohodle bluetooth je to fakt pár kaček :-D. Nejlepší je, že moduly BT určené pro uC stojej řádově víc.
Grunt avatar 12.12.2010 14:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Hele, a co tak se pochlubit?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.12.2010 15:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Stačí pohledat :-D. Nakonec by tě jistě internet zavedl na stránky tme, kde bys našel zhruba tohle. Přičemž pokud nepotřebuješ DIP, tak se najdou i lepší kusy.
Jezekus avatar 10.12.2010 15:22 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Velice zajimavy napad :-)

IR bude mit mensi dosah proti laseru a bude trpet rozostrenim a odrazem v desti / po desti. Na druhou stranu by nemelo hrozit zadne poskozeni zraku atd.

Tahat notebook na zadech mi prijde jako spatny napad kvuli velke spotrebe energie a vysoke vaze, jak psal vyse nejaky ARM / PDA by na to bylo mnohem vhodnejsi a myslim, ze by nebyl problem ani s dalsimy moduly - TeamSpeak, GPS, vykon by mel dostacovat.<br>

Sensory bych umistil nejen na vestu, ale i na helmu a rukavice, aby se dal urcovat lepe zasah. Display se zdravim, naboji atd by byl paradni na zbrani.

Pomoci USB by se dala skvele suplovat cinnost medika.

 

Z EEE bych udelal server, ktery by vyhodnocoval data od jednolivych hracu :-)

Johny z Podoli avatar 10.12.2010 20:15 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Teřba tahle deska - Ultra Low Power x86 SoC in Compact 3.5” CPU Board from Advantech, x86 kompatibilní, 1Ghz processor, 4x serial port, bez větrákové a na desce je přímo slot na compact flash.
Perfektní sestava, linux na tom bude lítat jako blázen, některé "snímače" by se dali napojit přímo na RS232, spotřeba desky je údajně 4-6 wattů. Deska je vyráběna s ohledem na vysoké mechanické nároky i na velké rozpětí pracovních teplot :)
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Jaromír Svoboda avatar 11.12.2010 00:03 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
A co tohle, zrovna jsem na to narazil tady na bazaru, je to ARM CORTEX A8 core + POWERVR SGX 530 core + IVA2.2 + DSP TMS320C64x+
odkaz na bazar
odkaz na výrobce
obsahuje to ethernet 10/100 (ten nebude potřeba), pak wifi b/g, bluetooth 2.0, u obou jsou integrované antény, možná u obou jsou konektory na externí antény, dále 1x USB host, 1x USB otg, microSD slot, DVI-D video výstup, stereo zvukový výstup a vstup, napájení 5V a další specifikace je na stránce výrobce
a taky to má menší rozměry, je to o málo větší než kreditní karta
Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
11.12.2010 03:20 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
IR bude mit mensi dosah proti laseru a bude trpet rozostrenim a odrazem v desti / po desti. Na druhou stranu by nemelo hrozit zadne poskozeni zraku atd.
On by šel použít i IR laser, jako součástky se IR laserové diody běžné prodávají a můžete je dokonce vykuchat v hezkém kombu s červeným laserem ze staré vypalovačky. Ale v praxi bych raději zástal u LED, přece jenom tyto IR laserové diody jsou dost výkonné (běžně jdou sehnast kusy s pulzním výkonem v řádu wattů) a pokud by se např. v důsledku selhání modulátoru převedly do kontinuálního řežimu, tak by do okamžiku, než by se přehřály a zničily, mohly napáchat docela velkou škodu.
Johny z Podoli avatar 11.12.2010 11:15 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
No, já klasické laserové diody zavrhl proto, že nevím jak vytvořit terč. Laser dělá malou tečku, zatímco mě vyhovuje to, že s optikou a IR by to dělalo "velkou" tečku. Tedy to zvedá šanci na zásah. A věc číslo dva je, že tím rozostřením to je taky "bezpečné".

Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
11.12.2010 12:21 Filip
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějakou dobu jsem se tím taky zabýval. Terénu na hraní je v našich krajích hodně a určitě by to bylo vděčné na půjčování kamarádům, co by to užili.

Princip byl v zásadě jako u optozávory, na vysílací straně obvod 555, na přijímací obvod 567. Puška by ideálně obsahovala obyč. laserové ukazovátko (lze koupit dostatečné za 20 - 25 Kč u Vietnamců). Na vyšší výkony pozor, sítnice nedorůstá. Pomocí tenisáku se supersvítivými LED by šlo realizovat i třeba granát...

Přijímač (vesta i helma) i vysílač (puška) by pak asi byly řízeny mikrokontrolerem, tj. mně sympatičtější Atmega8A.

Pak jsem začal rozvažovat, kolik desítek fototranzistorů by se muselo přidělat na vestu a jak by se u takového počtu vyřešila citlivost na zásah ve světelných podmínkách lišících se o několik řádů (přímé slunce i večerní šero v lese); nakonec jsem to dal k ledu. Ale věřím, že to nebude nic zvlášť těžkého udělat.
=^..^= AmigaPower® avatar 11.12.2010 12:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bohužel si netroufám na to nejdůležitější – práci s pájkou a cínem.
Můžu naučit ;-)
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
Johny z Podoli avatar 11.12.2010 13:34 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
:)) a mohl bych prosím dostat i základní školení ATMEL/PIC? :) jsem chápavej, myslím :)))
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Grunt avatar 11.12.2010 14:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Na druhou stranu do nějakého ATMELu se většina těch nápadů implementuje velice, velice těžko. I na rádiovou komunikaci by asi byly nejlepší takové ty volno-pásmové vysílačky co se dají v Lídlu nebo u Jing-Janga koupit za pár šlupek a alespoň dva kanály.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.12.2010 16:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
ATMEL/PIC
Nevim co to je, ale uráží mně to :-D
kotyz avatar 11.12.2010 19:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
v automatech nic takovyho nebylo?
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Grunt avatar 11.12.2010 20:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Aspoň v těch hracích z osmdesátých let jsou to většinou klasické víceúčelové procesory (nějaké Motorly nebo tak). Forbesy bývají i připojené na internet, takže tam bych to přinejhorším tipnul na nějaké Widle.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
=^..^= AmigaPower® avatar 11.12.2010 23:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
MC68000, systém vlastní, program 2x 1024kB EPROM. Na net jsou připojený IVT (VLT) Interaktivní Videoloterijní Terminál, x86 + periferie formou výměnnejch modulů.
Grunt avatar 11.12.2010 23:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Na net jsou připojený IVT (VLT) Interaktivní Videoloterijní Terminál, x86 + periferie formou výměnnejch modulů.
To jsou oně (takové ty mrchy s digitálním displayem místo těch kolotočů – zas tak se v tom nevyznám).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
=^..^= AmigaPower® avatar 12.12.2010 00:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
V podstatě jo, ale je to malinko složitější...
kotyz avatar 11.12.2010 23:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
ale nerikej ze tam jeste neni nejakej ten mikrokontroler treba v mincovniku. to ten jeden viceucelovej procesor je tam fakt uplne na vsechno?
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Grunt avatar 11.12.2010 23:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Tož to nevím. To se ptáš na špatné adrese. Já ty mrchy nestavím.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.12.2010 12:58 pasky | skóre: 5 | blog: pasky
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj!

Skvela myslenka! Myslim, ze by to mohlo zaujmout nekoho v brmlabu, kdo by s realizaci rad pomohl. Az se vylezis, prijd se podivat na nejaky meetup nebo na IRCcko. :-)
Johny z Podoli avatar 11.12.2010 13:34 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
to vypadá opravdu zajímavě ;-) děkuju za typ :)
Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
Grunt avatar 11.12.2010 14:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nápad drsný. Např. různé armády světa to mají integrované do systému MILES. Používá se to při cvičeních. Jde o klasické zbraně se slepýma nábojema a právě takovýma jakýmasi krabičkama s laserama co jsou na to napojené. Dokonce mají prej nějak implementované granáty. Na druhou stranu, člověk je v takovém případě ochuzený o svištící kuličky (ať už paintballové nebo airsoftové), takže nevím.
Centrální modul na zpracování – moje představa je, že vše bude spravovat nějaká průmyslová základní deska s USB porty a linuxem na paměťové kartě. Pro testování a možná i další anstavení bych měl te k dispozici základní desky z Asusu EEE 900 – wiki: Asus_Eee_PC_900
To by mě opravdu zajímalo jakou k tomuhle může mít člověk motivaci. I můj otec. Z mini-ITX naprosto unesený, ale PandBoard je pro něj sprosté slovo. Na takovéto účely jsou dělané Gumstixe. Obsahuje to vše potřebné (vč. toho WiFi modulu – jsou to sestavy), žere to v řádu mA, takže v lepším případě je to možné napájet i nějakým solárním modulem a je to asi tak tisíckrát menší a tisíckrát odolnější. TeamSpeak, GPS jsou určitě dobré nápady, no na druhou stranu ani Americká armáda na to nepoužívá nějaké sofistikované procesory, ale jednoúčelové PIC jak je to jen možné. Problém je totiž v tom, že takový čip je vystavený v terénu dost silnému namáhání, někde sebou švihneš do křoví, dostaneš Kernel panic a co? Nehledě na to, že takový čip není vůbec problém zalehnout či jinak vlivem vysokého přetížení poškodit.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.10.2013 20:45 Paulie
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak tento projekt dopadl? Velmi mě to zaujalo. :) Pokud by kvalitou, cenou i rozšiřitelností byl konkurenceschopný, mohli bychom udělat byznys.
17.8.2016 20:25 Jura
Rozbalit Rozbalit vše Re: vyrábíme Laser Game na koleni
Ahoj,je nějaký prototyp na svetě?Byl by to někdo schopný postavit?Měl bych docela velký zájem.Paintball a airsoft mi už nepřijdou dobré,jelikož na vzdálenostech 50-70metrů nejde uplatnovat "reálnou taktiku",leda tak u CQB,ale to sem nepatří. Jsem ochotný dát 6000kč/kus

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.