Portál AbcLinuxu, 28. května 2024 09:54

Výběr dokončen, je to doma

6.3.2008 19:37 | Přečteno: 2078×

Před časem jsem tu psal, že bych potřeboval pomoci s výběrem zesilovače a reprosoustav. Už pomoci nepotřebuji.

Tak přátelé, výběr je ukončen. Původně plánovaný zesilovač Marantz PM7001 nahradil jeho mladší bratříček Marantz PM6002 v barvě černé. Liší se pouze výkonem, 7001 má 70W, tohle má 40W, což do obývacího pokoje s velmi vysokou rezervou více než postačuje. Model 6002 má toroidní transformátor. Model 7001 obyčejné Ečko. Což mě docela překvapilo, myslel jsem si, že v této třídě je toroid standardem. Nový model je po zvukové stránce značně vylepšen, jediným nalezeným negativem je pouze výkon (kterého má i tak nadbytek).

Výraznějších změn doznal výběr reprosoustav. Původní myšlenku v podobě Mordaunt Short Avant jsem zcela opustil a protože mám zítra svátek, udělal jsem si radost v podobě Bowers&Wilkins 685. Tedy bedny, na které jsem před třemi týdny raději ani nemyslel. A věděl jsem proč. Jejich čistý a frekvenčně velmi vyvážený přednes mě uchvátili během prvních sekund poslechu ve studiu. Byla to láska na první poslech, nedalo se nic dělat. Láska něco stojí a těch peněz rozhodně nelituji.

K technickým údajům doplním snad jen tolik, že o přenos energie od výkonových zesilovačů Marantze k výhybce B&W se starají kabely AudioQuest.

Marantz si s B&W dokonale rozumí. Není to sestava na tvrdý metal a ani omylem na pop. Neumí komerční dunivý bas, který rozrezonuje skleničky a který je tak typický pro levné repro k domácímu kinu. Což je důvod proč mnozí na webu o B&W říkají, že bas nemají. Nic takového. B&W jsou vyvážené. Nelze mít dunivý bas a na výšky (natož pak na přesné a prokreslené středy) zapomenout. A výšky o výkonu 500W zase neumí výškáč za 200kč.

Je to sestava na Jazz, lehčí rock (ala Pink Floyd), klasickou hudbu. Křest ohněm byla hudba elektronická v podobě Mike Oldfielda, kterou poslouchám právě teď. Už jen to, že jsem musel mnohokrát psaní přerušit, protože mě v hudbě zaujal nějaký detail lecos znamená. Dodnes jsem si myslel, že ty skladby znám. Neznám. Teď je to prostor s mnoha skrytými zákoutími. Přirovnal bych to k velmi kvalitnímu archivnímu vínu, které svou chuť také neprozradí na prvním rande, ale kterou je nutno opatrným zkoumáním z vína dostat. Neskrývám své nadšení. Ani to nejde. Jsem zamilovaný.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

David Ježek avatar 6.3.2008 19:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
lehčí rock (ala Pink Floyd)
ehm ... zkusíš sysyphus III ? :-D ale docela bych na tom chtěl slyšet echoes, atom heart mother no a sazmořejmě the wall, tak dej vědět :-)
Heron avatar 6.3.2008 19:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Na Echoes se těším jako malé dítě. Místo Wall bych raději Dark Side of the Moon, zdá se mi hudebně bohatší (Clare v Great Gig in the Sky je nepřekonatelná).
David Ježek avatar 6.3.2008 19:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Dark side of the moon tedy rovnou doufám v 5.1 DTS verzi co tuhle před pár lety Waters vykouzlil ve studiu?
Heron avatar 6.3.2008 19:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
EE, originál (na CD). Možná by táta vyhrabal ještě gramodesku, to by byly hudební orgie.

BTW přišel jsem na první vadu. Mám nízké stojany (nebo vysoké křeslo). Ty bedny by chtěly o patnáct čísel výš.
Heron avatar 6.3.2008 20:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Když už tě tu mám, tak zítra odzkouším Bioshock. Myslím, že to bude velmi zajímavé :-) Vpředu tohle, vzadu zbytek od Genuis 5.1 v něčem jako 0.5cm dřevotříska. :-)
David Ježek avatar 6.3.2008 20:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
jako brebentění splicerů v prostoru za tvými zády musí bejt celkem maso. jsem rád, že mám jen 2.0, jinak bych asi při prvním hraní několikrát umřel na srdeční selhání :-)
Heron avatar 6.3.2008 20:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
jako brebentění splicerů v prostoru za tvými zády musí bejt celkem maso.

Víš jakou to dělá atmosféru? Navíc takto profesionálně nahrané "dialogy" se jen tak neslyší. Ale jo, máš pravdu, ve tři ráno v tmavém pokoji opravdu není nic horšího než náhlý zvuk zombíka za zády.

David Ježek avatar 6.3.2008 20:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Navíc takto profesionálně nahrané "dialogy" se jen tak neslyší.
naprostej souhlas, nejradši mam je zapalovat u stropu a sledovat jak pobíhaj a řvou z plnejch plic "make it STOP!!!" :-D
Heron avatar 6.3.2008 20:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Sadisto :-)

I ty "idle" zvuky jsou fascinující. Věčné "I just lonely, leave me alone". Hezká je také ta písnička / říkanka, co plácá ten Splicer za sklem ve scéně, kde poprvé najdeš foťák a máš za úkol toho Splicera v bezpečí neprůstřelného skla vyfotit.

Mrzí mě, že se do uvolněného soudtracku nedostali všechny skladby. Krásná je ta písnička, kterou zpívá nějaká ženská "How much ... window" (nepamatuji si přesně slova). U toho místa jsem stál tak deset minut. Je to tuším ve scéně, kde se proměníš v Mr. Bubbles.
David Ježek avatar 6.3.2008 21:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
kompletní soundtrack sestavovali lidi na 2kgames bioshock foru, cita to snad 45 skladeb, zkus se tam mrknout, ja zatim nemel silu to ze hry extrahovat.
David Ježek avatar 6.3.2008 21:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
jo a zapomnel jsem dodat, absolutni dokonalost je Sander Cohen ;-)
Heron avatar 6.3.2008 21:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
It is accomplished...
6.3.2008 19:52 depka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a ted budes trpet kdykoliv budes nucen poslouchat neco z horsi soustavy ;)
Heron avatar 6.3.2008 19:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Toho se také obávám :-(
Bluebear avatar 6.3.2008 22:06 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Ale to utrpení bude ničím ve srovnání s mukami, jaké zažiješ při poslechu špatně zakódované MP3-ky :-D
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Heron avatar 6.3.2008 22:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Zase to nepřehánějte :-D

Špatně zakódovaná mptrojka jde slyšet snad i na sluchátku z krystalky.
7.3.2008 16:21 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
záleží jak špatně ... :-)

btw, od repráků této velikosti bych nečekal basy vůbec žádné, natožpak vyvážené ... fyzika je holt fyzika

jo a btw, píšeš výkon zesilovače 40 W a na linku, který jsi dodal, se píše 2x45 W, zajímavé
Heron avatar 7.3.2008 16:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Ano, a v manuálu je těch výkonů ještě více od 45W do 85W. Ono taky záleží na tom, jak se to měří. Těch norem je více a každá měří něco jiného. Není ale nakonec rozhodující jak to hraje?
8.3.2008 14:34 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Ono taky záleží na tom, jak se to měří. Těch norem je více a každá měří něco jiného.
no tak bejvávalo zvykem měřit kanály zvlášť, kolik šťávy je to schopno trvale dodávat do normální zátěže a jakou špičku to umí vyrobit tuším na 100 ms, ale to už je dost dávno, tehdy se ještě na šumítka v přenosných zařízeních nelepily čísla odpovídající ozvučení většího kulturáku, a reklamu uváděl pan Vajíčko ...
Není ale nakonec rozhodující jak to hraje?
no to jistě, jen mě zarazilo, že něco napíšeš, a dáš odkaz, kde píšou něco jinýho ...
6.3.2008 20:13 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To ja zase sednu k pocitaci a budu poslouchat 128kps MP3 z integrovane zvukovky za pomoci starych dobrych Port a dekovat bohu, ze me obdaril temer absolutnim hudebnim hluchem.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
satanatas avatar 7.3.2008 10:30 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
asi tak nějak i u mně :+) ale ty pink floydy tímhle prasený nesnesu
6.3.2008 20:18 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

A co je zdrojem zvuku pro zesilovač ?

To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
Heron avatar 6.3.2008 20:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Nějaký letitý CD přehrávač od JVC. Jsem s ním docela spokojený. Ve studiu měli Marantz SA6002, tedy přesně pro daný zesilovač. Zatím to nemám "naposlouchané" (jaký div, po 2h poslechu), takže bych rozdíl mezí tímto a JVC asi nepoznal.

Celkem mě překvapila integrovaná zvukovka na mé základce (Gigabyte P35-DQ6). Nápisy typu "High Definition", 96KHz recording, sound/noise 106dB apod. jsem chápal jen jako reklamní keci. Musím říct, že nehraje vůbec zle a skoro bych ji srovnával s M-Audio, než se SoundBlasterem.
6.3.2008 20:57 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak to mne by celkom stacil aj jeden takyto lacnejsi kusok link
emorjino avatar 6.3.2008 22:59 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hmm, zrovna poslouchám album Omara Rodrigueze-Lopeze (Se Dice Bisonte, No Bufalo), a úplně ti závidím.. na tvojí aparatuře by to byl teprve nářez...
Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
8.3.2008 12:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dokončen, je to doma
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to jsem rad, ze me staci 2*6 W zesilovac za 20 Kc z GME.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.