Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 20:08
není demokratické, aby bohatí lidé rozdělovali zděděný majetek podle svých osobních preferencí a zájmů. (viz např, Bill Gates)Gates nezdědil signifikantní částky.
Je to kráva. Nic jí nebrání zděděné prachy někomu věnovat. Té blbce učaroval komunismus a jeho nucené přerozdělování finančních prostředků. Což v konečném důsledku přerozdělí ty prachy k bezskrupulózním hajzlům typu Dlouhý, Babiš, & etc.
Dědictví, které obdržela, se také mohla vzdát, což se jí evidentně nechtělo, protože ví, že na rozdíl od mnoha jiných nedědila dluhy.
Problém je, že ten po kom dědila už tenhle proces nemohl ovlivnit, protože jinak se nejspíš postaral o to, aby nedědila nic. Rak bych to alespoň udělal já.
Pro mne je majetek prostředek k realizaci mých plánů. Vyskakovat si můžeme jen na kolik máme. I když jsou i takoví co si dokážou vylhat tolik, že to není zdrávo. Ale dobrá, nežijeme věčně a to co máme je nám po smrti k prdu. Od toho tu máme dědice a jejich plány. Ovšem pokud je plánem dědičky prosadit paušální okrádání jiných dědiců, pak si nezaslouží nic. Ať si přerozděluje, to co si vydělá.
Chtěl jsem napsat kousavý komentář, jestli to vadí jenom z generace na generaci, nebo jestli když si vydělám a ušetřím a pak chvíli nepracuju (nebo obecně „mám peníze“), tak je to taky špatně a jediný uznávaný způsob je chodit do kolbenky denně od 18 do 65 let. Ale ono se to vytrollilo tak trochu samo:To je o to vtipnější, že zrovna Bill Gates se už dávno nechal slyšet, že nechce aby jeho děti zdědily celý majetek. Chce, aby se museli v životě také snažit a ne jenom 100% flákat. Ale předpokládám že nějaké drobné typu 25 milionů asi každý dostanenení demokratické, aby bohatí lidé rozdělovali zděděný majetek podle svých osobních preferencí a zájmů. (viz např, Bill Gates)Gates nezdědil signifikantní částky.
Gates nezdědil signifikantní částky.děkuji za Váš príspěvek, pokusil jsem se to objasnit v updatu nahoře.
Pro naprostou vetsinu lidi by pak mohla byt vyhodnejsi spolecnost s nizsi socialni mobilitou, ale rovnomerneji rozlozenym bohatstvim, kde ani prohra v loterii neznamena katastrofu.Nie som si istý, či taká spoločnosť niekedy v histórii reálne existovala a či vôbec existovať môže (a ako by sa zabezpečilo to rovnomernejšie rozdelenie bohatstva - dnešné metódy veľmi nefungujú, aj keď stoja hafo prostriedkov). Mám za to, že aj za čias Kopčema, kto vyhral v lotérii lepšie fyzické danosti, a teda podal pri love lepší výkon, bral väčší podiel z mamuta. Pri nižšej sociálnej mobilite sa takéto rozdiely potom prejavujú dvakrát výraznejšie - v rámci jednej spoločenskej vrstvy aj medzi vrstvami navzájom.
To by mě právě zajímalo, protože ten canc o Kopčemových časem je mytologie z podobného soudku.
jestli to vadí jenom z generace na generaci, nebo jestli když si vydělám a ušetřím a pak chvíli nepracuju (nebo obecně „mám peníze“)Už jsem to psal dole, ale pro jistotu explicitně: ve druhém případě se jedná o jednu jedinou osobu, tedy se nejedná o změnu vlastnictví, tedy se jednoznačně nejedná o dědictví/dar/příjem. Jistě, chápu že ta kousavá otázka byla míněna jinak (tedy: zda je tématem opravdu dědictví, nebo majete osobně) a souhlasím že se jedná o otázku velmi dobrou (sám si sbírám sadu podobných otázek, abych viděl s kým mán smysl se bavit nebo ne). Nicméně dědictví je celkem zajímavá otázka a byla by asi škoda kdyby to zapadlo.
že mi nějaký komunista bude chtít zdanit život z úspor (které jsem si vydělal a zdanil v minulosti). Bohatě stačí inflace. A dědictví je podobný případ.život z úspor a dědictví jsou totálně rozdílné věci. Dědictví se clověku prostě 'přihodí, je to náhoda. Vůbec se o to nezasloužil, nic pro to nemusel dělat.
1. Já pořád nějak nevidím ten rozdíl v zasloužení mezi „vydělal to předek“ a „vydělal jsem to já před 30 lety“.Ten rozdíl je že v jenom případě vydělával nekdo úplně jiný. O tom zda "já před třiceti lety" je někdo jiný se debatovalo v době antiky (Téseova loď) a je celkem uznávaným právním principem, že "já před třiceti lety" je skutečně stejná osoba jako "já dnes". Zatímco "můj předek" je zcela jistě jiná osoba. Když zdědím dědictví, tak jsem ten majetek získal v okamžiku dědění. Předtím to nebyl můj majetek.
Na současnou situaci to nemá žádný vliv. Je jedno kde jsem kdysi ten majetek získal.Tady si odporuješ, protože naopak říkáš že je zásadní jak si ten majetek získal - zda jsi ho vydělal nebo zdědil.
Přijde mi, že zastánci tohoto (proti)argumentu by měli brát lidem peníze které si vydělali v minulosti, v extrému úplně zakázat spořit na budoucnost. Proto jsem v prvním příspěvku psal o chození do Kolbenky celý život každý den stejně.Chápu, a určitě existují lidé kteří by takto peníze brát chtěli, ale nevidím důvod proč kvůli tomu spřádat absurdní teorie o tom že můj pradědeček jsem já, nebo naopak dvacetiletý já nejsem já.
2. Dvojí zdanění má spoustu různých pozitivních a negativních výjimek. Například když prodáš po 3+ letech akcie se ziskem tak neplatíš daň. Když prodáš byt tak neplatíš daň (AFAIK). Když platíš hypotéku na primární rezidenci tak z těch peněz neplatíš daň z příjmu (!!! wtf, tohle je třeba ukázka jak stát propaguje vlastnické bydlení oproti nájemnímu). Myslím si že další výjimka jedním nebo druhým směrem už je fuk.Ano, o tom jsem přesně psal v bodě 3: rozhodnutím zákonodárce jsou zavedny výjimky a to kvůli jejich očekávanému pozitivnímu efektu. Takže ano, je naprosto platným názorem že dědictví nemá být bráno jako běžný příjem a tedy se platí se jiná daň. Klidně nulová, proč ne.
Když prodáš byt tak neplatíš daň (AFAIK).Praktická: bacha na to, daň z prodeje nemovitosti existuje.
O tom zda "já před třiceti lety" je někdo jiný se debatovalo v době antiky (Téseova loď) a je celkem uznávaným právním principem, že "já před třiceti lety" je skutečně stejná osoba jako "já dnes". Zatímco "můj předek" je zcela jistě jiná osoba. [...] Chápu, a určitě existují lidé kteří by takto peníze brát chtěli, ale nevidím důvod proč kvůli tomu spřádat absurdní teorie o tom že můj pradědeček jsem já, nebo naopak dvacetiletý já nejsem já.Mě zajímá motivace autora. Autor má problém s tím, že bohatí lidé pomocí darů nedemokraticky ovlivňují směřování společnosti, nebo tak něco. Pro tento účel je úplně jedno, jestli ti bohatí lidé, potažmo peníze na ty dary, byly zděděny nebo vydělány, případně kým a kdy.
Mě zajímá motivace autoraJá si teď nejsem jist, jestli jsem já ten autor a i to slovo motivace mi není úplně jasné - možná lépe: 'jak to vidí autor'. Nahoře už udělal kolega podlesh celou práci, když obšírně objasnil tu 'zásluhovost'. Já jen doplním, že i Ústavní soud se již několikrát se zásluhovostí zabýval - např. v otázkách důchodového zabezpečení - a zjistil značnou významnost tohoto pojmu pro společnost. A ta 'zásluhovost' hraje podle mě důležitou úlohu při zodpovězení otázky položené výše: '...peníze na ty dary, byly zděděny nebo vydělány,...' Podle toho, co jsem k problematice (popsané v blogu) nalezl v médiích, tak tam viceméně všichni nějak intuitivně skutečně rozlišují podle té zásluhovosti. Regulovat přerozdělování u 'vlastní rukou' vydělaných peněz - s tím maji problém i tvrdí zastánci 'zpětného přerozdelováni'. Proto také ještě nepřišel nikdo s návrhem, doporučovat Gatesovi, jak má 'demokraticky' ty dary rozdělovat. U toho dědictvi, které někomu tak nějak náhodně spadlo do klína leží ta laťka mnohem níž. A to je jistě ten důvod, proč lidé, kteří vidí nutnost zpětného přerozdělováni nasazují právě zde.
Já si teď nejsem jist, jestli jsem já ten autorJo, bylo to na tebe.
U toho dědictvi, které někomu tak nějak náhodně spadlo do klína leží ta laťka mnohem níž. A to je jistě ten důvod, proč lidé, kteří vidí nutnost zpětného přerozdělováni nasazují právě zde.Čili prostě chceš někde sebrat peníze a tady se lidé budou nejméně bránit?
Jo, tak to je myslím poměrně jasné, OP je známá firmaO tom zda "já před třiceti lety" je někdo jiný se debatovalo v době antiky (Téseova loď) a je celkem uznávaným právním principem, že "já před třiceti lety" je skutečně stejná osoba jako "já dnes". Zatímco "můj předek" je zcela jistě jiná osoba. [...] Chápu, a určitě existují lidé kteří by takto peníze brát chtěli, ale nevidím důvod proč kvůli tomu spřádat absurdní teorie o tom že můj pradědeček jsem já, nebo naopak dvacetiletý já nejsem já.Mě zajímá motivace autora. Autor má problém s tím, že bohatí lidé pomocí darů nedemokraticky ovlivňují směřování společnosti, nebo tak něco. Pro tento účel je úplně jedno, jestli ti bohatí lidé, potažmo peníze na ty dary, byly zděděny nebo vydělány, případně kým a kdy.
Vůbec se o to nezasloužil, nic pro to nemusel dělat.Pokud budeš hodně neschopný, zlý atd. tak tě můžou rodiče vydědit a majetek svěřit jinému potomkovi případně převést na někoho, o kom si myslí, že s ním naloží líp. Takže ani dědictví není úplná samozřejmost a není pravda, že by ses o něj nemusel vůbec zasloužit. Ale uznávám, že takhle do extrému to zajde poměrně málo často.
Dědictví se clověku prostě 'přihodí, je to náhoda.A co když někdo zdědí krásu, inteligenci, zručnost, sílu, schopnost rychle běhat, hrát tenis atd.?
Mě osobně tak nějak méně vzrušují závity či hmotnost Einsteinova mozku ve srovnání s představou, o jejíž pravdivosti nepochybuji: lidé se stejným nadáním jako on žili a zemřeli na bavlníkových plantážích nebo v robotárnách.
—Stephen J. Gould
Nuže, zde je veskrze příčinná souvislost mezi diskutovaným objemem dědictví a plantážemi či robotárnami, kde mnozí svou krásu, inteligenci, zručnost, sílu nemohli plně rozvinout.
A bezplatné školství mi ze všech možných způsobů přerozdělování a státních zásahů přijde nejméně škodlivéNezlob se, ale zde hrube nesouhlasim. Skolstvi je prece zasadni pro rozvoj nasich deti. Deti v nem stravi povinne nejmene 10 let (1+9) a uvazuje se, ze by to brzo bylo deset. A v jakych skolach? To, jak ma skola vypadat, co se bude ucit, kdo tam bude pracovat, atd. definuje stat. I soukromym skolam musi stat udelit licenci a kdyz se mu nelibi, tak tu skolu nepovoli, nebo jiz existujici proste zakaze. Dalsi vec je, ze to skolstvi je povinne. Dite tam proste musi chodit, jinak to resi socialka a silovy aparat statu. Jiste lze namitnout, ze v cechach existuje +- domaci vzdelavani, ale jednak musis najit reditele, ktery to umozni, a jednak musis ucit to, co chteji oni, a chodit s ditetem na prezkouseni. Dalsim silenym aspektem je obsah vyuky a to, jak jsou nasim dete vymyvany roky a roky hlavy tak, aby volili smerem ke statu, kolektivismu a socialismu. Slova jako osobni svoboda a volny trh jsou na dnesni zakladce skoro brana jako sprosta. Dalsi vec je ta zoufala neefektivita. Kolik hodin treba deti stravi ucenim cizich jazyku? Jaka je vysledna kvalita? Na nic. Stoji to strasne penez a je to zkostnatele jak fosilie.
samozřejmě to nesmí jít na nějaké neužitečné pseudo-obory, kde se ti učitelé a studenti jen zašívají a odsávají veřejné penízeJisteze takove obory jsou, ale opet, kdo ma urcit, jake obory budou potreba? A jake budou potreba za 10 - 20 let? Kdo to ma platit? Ne, tak to nefunguje. To by bylo (a dnes je) centralni planovani. Jak funguje, vidime dnes prave na tech pseudooborech. Vysoke skolstvi je naopak potreba privatizovat, zrusit veskere dotace. Pak si kazdy muze studovat sam to, co bude chtit, ale za sve. Pak nas nemusi pseudoobory trapit.
Každopádně bych ale nezačínal odbourávat socialismus tím, že se zruší bezplatné školství – jsou tu daleko horší věci, kterými by se mělo začít.Podle meho je skolstvi jedno z nejhorsich, jelikoz vymyva hlavy detem, budoucim obcanum, kteri pak voli jak voli.
Ono by se taky mohlo stát, že by se zrušilo bezplatné školství, ale stát by ty ušetřené peníze vzal jako „peníze navíc“ a požral by je, takže by neklesly daně, nekleslo by zadlužení, jen by to někdo rozkradlAno, to by se stat jiste mohlo. To musi strana (vlada), ktera k temto krokum pristoupi, proste ohlidat.
by mladí lidé začínali život s dluhem za školnéKdyz nic jineho, tak by alespon nesli naklady na sve vzdelavani, studovali by jen to, co opravdu chteji a na co maji. Uvedomili by si cenu te sluzby a uvedomili by si, ze ty penize z dani pozral stat. Treba by pak volili jinak a zacali by si vice vazit svych zdroju a opustili by pristup "vzdyt to mam prece zadarmo, to plati stat". Podobny pruser mame ve zdravotnictvi, kdy penize ze zdravotni dane pomalu nestaci a do budoucna stacit nebudou. Kvalita pece neustale klesa a bohuzel(ci bohudik) uz to vidi i bezni lide. Zdravotnictvi je nalestena bida, kterou se nam stat neustale snazi prodavat, jak je skvela a vyspela. Velky prd, bohuzel. Je to predrazena cerna dira na penize.
Skolstvi je prece zasadni pro rozvoj nasich deti. Deti v nem stravi povinne nejmene 10 let (1+9) a uvazuje se, ze by to brzo bylo deset. A v jakych skolach? To, jak ma skola vypadat, co se bude ucit, kdo tam bude pracovat, atd. definuje stat.
Hudry hudry socialismus.
Mezitím ve skutečném světě stále theokraté cpou dětem kreacionismus a podobné bludy.
Takhle daleko bych asi nešel, daň z příjmu považuji ještě za přijatelnou (ale v nějaké rozumné míře, tak do 30 % a měla by to být jediná daň).Proč jediná daň? 30% z příjmu mi přijde podobný jako 15% z příjmu + 15% spotřební daň. Daňový systém aktuálně chápu nějak takhle: Ideálně chceme zdanit veškerou produkci zboží a služeb stejnou sazbou. Produkci lze znázornit jako: Pracovníci + kapitál -> vyprodukují zboží nebo službu -> spotřebitel to spotřebuje. Příjem pracovníků a vlastníků kapitálu je zdaněn daní z příjmu, spotřeba je zdaněna přes DPH.
EU nariadila povinné dane a jej člen napr.nemôže zrušiť DPH z dôvodu,že by nešlo o rovnaké podmienky podnikania.Ano, tento sojuz by se mel rozpustit, nebo alespon bychom z nej meli ASAP prchnouti.
Osobne by som zrušil priame aj nepriame dotácie poľnohospodáromSouhlasim. Veskere dotace do vsech odvetvi jsou zlo.
fašista nemecNo comment.
Keď nemajú chleba, nech jedia koláčeProblem je, ze stat se opravdu takto chova. Zdanuje, zdanuje, zdanuje. Co se hybe, to se musi zdanit. Prijde nemoc? Vsem domaci vezeni a zavrit zivnosti. Je to pruser demokracie, protoze ti, kteri chteji prerozdelovani (levicaci stari i novi, bezzemci, neschopni, stari lide) mohou volit, takze lidi zavislych na statu neustale pribyva, cimz se cely ten bordel prodrazuje.
asi jako k tomu ta kravěna přišla moc lacino, když si toho neuměla vážit :P :P :D ;D
Tak samozřejmě, výrobní družstva, to je skutečný socialismus, ačkoliv jedno družstvo ještě socialismus nedělá, na rozdíl od plácání se ve „vláďa cosi dělá“, akorát by to pak nebyli „její vlastní zaměstnanci“.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.