Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 09:13

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
unknown_ avatar 3.1.2009 14:54 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono je to tutlani pravdy bohuzel aj dneska. A navic lidi si mnohdy neumi najit info. Jednou nekdo prohlasil, ze do Pentagonu narazilo letadlo, a dotedka tomu vetsina lidi veri... smutny
emorjino avatar 3.1.2009 15:10 emorjino | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Se ti divím, že to sem pořád cpeš... Pořád tam máš hromadu pravopisných chyb. Imho je zažité pojem Waffen-SS nepřekládat. Luftwaffe se taky nepřekládá.... A víc už do tebe rýt nebudu, on se toho určitě ochotně ujme někdo jiný...

Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
Darth Phantom avatar 3.1.2009 15:18 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Najdi aspoň jednu pravopisnou chybu a ukaž ji. Jinak nevím, co sem cpeš Waffen-SS a Luftwaffe a v jakém kontextu. Plácáš pantem naprázdno.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 16:36 Roger | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

"aby byli zastaveny všechny vojenské operace" - o moc dal jsem to nedocetl...

Darth Phantom avatar 3.1.2009 16:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
No výborně. Začneme hledat v článku pravopisné chyby, když ty faktické už nemůžeme najít. Jestli je chyba v jednom slově "hromadou" pravopisných chyb, tak to potom ano. Emorjinovy pravopisné choutky ale uspokojím a chybu opravím.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 19:16 Roger | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

"Najdi aspoň jednu pravopisnou chybu a ukaž ji."

Kratka pamet?

Darth Phantom avatar 3.1.2009 19:21 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Nechci si být sprostý, ale co ty tady v této diskuzi pohledáváš? Hledáš pravopisné chyby? Sám neumíš napsat ani háček a čárku.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
pavlix avatar 5.1.2009 10:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Pokud vím, tak sis o to sám řekl :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
3.1.2009 19:18 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Nejdřív řekneš "najdi pravopisnou chybu" a když to někdo udělá, tak se rozčiluješ. Někdy by stálo za to rozmyslet si, než něco řekneš.
Quando omni flunkus moritati
Darth Phantom avatar 3.1.2009 19:24 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
To snad nemá ani cenu komentovat. Začal zase "hon na lišku" a hledání pravopisných chyb. Dementní blbeček trekker se pustil do práce.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
pavlix avatar 5.1.2009 10:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Jo táák, když dojdou argumenty, tak se začne nadávat :). How easy.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Darth Phantom avatar 5.1.2009 11:06 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Až dodáš ty milý pavlixi jediný argument a ne spamování blogu bláboly, pak budu jen rád. How easy, dodat nějaký argument, jenže to jediné ti právě chybí :)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 15:12 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Já jsem informace čerpal hlavně z německého televizního dokumentu Operace Sunrise. Tyto informace lze konfrontovat samozřejmě i s jinými články na Wikipedii

Televizní dokumenty a Wikipedie mohou být dobré zdroje pro obecný úvod do problému. Pokud se ale chceš opravdu něco dozvědět, tak je nutné přečíst nějaké knihy. Dnes je bohužel normální, že si někdo přečte článek na Wikipedii a na jeho základě dělá dalekosáhlé závěry, případně si splete Spitfire s Hurricanem.

Ministr průmyslu a hlavní architekt Albert Speer sice vyjádřil v Norimberku svoji lítost nad německými válečnými zločiny, ale po dvaceti letech si spokojeně užívá života ve Velké Británii, kde také v roce 1981 umírá.

Klasický případ tvého zkratkovitého uvažování. Speer sice zemřel v Británii, ale jinak žil v Německu. Do UK jel udělat rozhovor pro BBC a tam náhle zemřel. Tato informace je dokonce uvedena na Wikipedii, ale to by ses musel namáhat.

Jako jediný byl v Norimberku odsouzen na doživotí Rudolf Hess, který si jako jediný z odsouzených také skutečně svůj trest odpykal. Že by měl Hess takový velký podíl na válečných zločinech, když odletěl v roce 1941 do Velké Británie vyjednávat mír? Asi ztěžka, když se koncentrační tábory začaly budovat v masovém měřítku až po jeho odletu. Jen to byl další nepohodlný svědek, který kdyby promluvil, tak by se mohly dostat na povrch zajímavé skutečnosti.

Jaké zajímavé skutečnosti mohl Hess prozradit? Pokud existovala taková hrozba, tak by neodsoudili na doživotí, ale k trestu smrti, případně by mohl být zastřelen "na útěku" atd.

Jako byl Rudolf Hess anglofil, tak britská královna matka byla značně germanofilní, a vítala Nevilla Chamberlaina, když se vracel z Mnichova po podepsání Mnichovské dohody v roce 1938. Kapitulaci Nevilla Chamberlaina před Hitlerem schválila britská monarchie, veřejně a před jásajícími davy, dříve, než se premiér podrobil nepříjemné povinnosti vysvětlit tuto kapitulaci parlamentu.

Opět překrucuješ fakta. Mnichovská dohoda byla pozitivně přijata nikoliv kvůli sympatiím k Hitlerovi, ale protože lidé nechtěli další válku. Mysleli, že Mnichovem ji odvrátili. Z pohledu UK navíc nešlo o kapitulaci, protože Británie neměla s ČSR žádnou smlouvu, na rozdíl od Francie.

Darth Phantom avatar 3.1.2009 15:35 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Pokud se ale chceš opravdu něco dozvědět, tak je nutné přečíst nějaké knihy.
Kolik si přečetl knih o operaci Sunrise? Já žádnou, protože jsem žádnou knihu na toto téma v knihkupectvích neviděl.
Dnes je bohužel normální, že si někdo přečte článek na Wikipedii a na jeho základě dělá dalekosáhlé závěry, případně si splete Spitfire s Hurricanem.
No comment. Hádat se o Spitfirech a Hurricanech s tebou rozhodně nebudu.
aké zajímavé skutečnosti mohl Hess prozradit?
Jaké asi. O svém vyjednávání o separátním míru s Velkou Británií. Proč ho neodsoudili k trestu smrti? Protože na něj kromě Mein Kampfu skoro nic neměli. Bylo lepší ho hezky ubytovat doživotně ve vězení.
Opět překrucuješ fakta. Mnichovská dohoda byla pozitivně přijata nikoliv kvůli sympatiím k Hitlerovi,
Opět blábolíš nesmysly. Ať to bylo jak chtělo, tak ty davy jásaly. Snad mi tady nebudeš vyprávět o pohnutkách jásání davů. Davy i královna se hluboce mýlily.
A proč to všechno dělám? Abych vylákal z bunkru zakuklené esesáky, jako si ty. Jsem si zcela jist, že pro tebe operace Sunrise znamená hrdinný protikomunistický odboj a Karl Wolff je pro tebe národní hrdina.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 15:52 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Kolik si přečetl knih o operaci Sunrise? Já žádnou, protože jsem žádnou knihu na toto téma v knihkupectvích neviděl.

Něco jsem o této události četl, ale už je to dlouho a moc si toho nepamatuji. A právě proto o tom nepíšu do blogu.

Jaké asi. O svém vyjednávání o separátním míru s Velkou Británií. Proč ho neodsoudili k trestu smrti? Protože na něj kromě Mein Kampfu skoro nic neměli. Bylo lepší ho hezky ubytovat doživotně ve vězení.

Hess zjevně žádný separátní mír nevyjednal. Odsoudit Hesse k trestu smrti by nebyl problém. Teoreticky byl muž číslo 2 nacistického Německa a také byl shledán vinným v prvních dvou bodech obžaloby. Provaz by nikoho nepřekvapil.

Opět blábolíš nesmysly. Ať to bylo jak chtělo, tak ty davy jásaly. Snad mi tady nebudeš vyprávět o pohnutkách jásání davů. Davy i královna se hluboce mýlily.

V čem se neshodujeme? Davy jásaly, protože byl zachován mír. Byla to chybná představa, ale v té době to málokdo viděl.

Darth Phantom avatar 3.1.2009 16:15 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Něco jsem o této události četl, ale už je to dlouho a moc si toho nepamatuji.
Právě proto, že informací je poskrovnu, tak stojí za to o tom napsat blog.
Odsoudit Hesse k trestu smrti by nebyl problém.
Za co? Za Mein Kampf? Jaké zločiny Hess spáchal? Jestli si dobře vzpomínám, tak si se kdysi rozepisoval o tom, že Hess nebyl až tak významný muž a že jeho vliv upadal. Teď už tvrdíš, že byl 2. mužem v Říši. Jen si vsunul do své věty kouzelné slůvko "teoreticky".
V čem se neshodujeme? Davy jásaly, protože byl zachován mír...
Já si myslím, že se shodujeme. O sympatiích k nacismu a Hitlerovi na straně Velké Británie si začal psát až ty. Něco v tom smyslu, že se to snažím naznačit já. Nic takového jsem nenapsal, a ani si to nemyslím.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 18:19 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Za co? Za Mein Kampf? Jaké zločiny Hess spáchal? Jestli si dobře vzpomínám, tak si se kdysi rozepisoval o tom, že Hess nebyl až tak významný muž a že jeho vliv upadal. Teď už tvrdíš, že byl 2. mužem v Říši. Jen si vsunul do své věty kouzelné slůvko "teoreticky".

To je právě otázka úhlu pohledu. V praxi Hessův vliv ke konci upadal a na nejhorších zločinech se nepodílel. Ale až do svého letu byl teoreticky stále mužem číslo 2. Takže kdyby nacistickou dvojku popravili, nikdo by se ničemu nedivil.

3.1.2009 19:18 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Právě proto, že informací je poskrovnu, tak stojí za to o tom napsat blog.
Který vzhledem ke své informační hodnotě situaci nijak nevylepšuje...
Quando omni flunkus moritati
Darth Phantom avatar 3.1.2009 19:20 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Nezlob se na mě, ale ty si fakt dement, kluku.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 19:23 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
A už je to tady. Argumenty došly, přicházejí osobní výpady a urážky.
Quando omni flunkus moritati
Darth Phantom avatar 3.1.2009 19:34 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Co zpochybňuješ na mém blogu, ty debílku? Jednu pravopisnou chybu a výklad neutrality Švýcarska? To se na mě nezlob, ale žádné protiargumenty si nepředložil, a tak moje oslovení jsou zcela na místě.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Darth Phantom avatar 3.1.2009 19:39 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Rychle začni hledat na wikédii, ať něco najdeš. Třeba k tomu dojde až ke čtvrté hodině ranní, kdy tak obvykle činíš. Můžu tě ale ujistit, že nic nenajdeš.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
pavlix avatar 5.1.2009 10:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Nic hledat nemusí... na nadávky není potřeba odpovídat ničím víc než lítostivým úsměvem :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Darth Phantom avatar 5.1.2009 10:55 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Díky za příspěvky. Další znalec a kabrňák se pustil do práce. Jen pokračuj, to už je třetí příspěvek o hovně. Nějaká psychické postižení jako u kolegy trekkera?
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 15:56 koffr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Abych vylákal z bunkru zakuklené esesáky, jako si ty. Jsem si zcela jist, že pro tebe operace Sunrise znamená hrdinný protikomunistický odboj a Karl Wolff je pro tebe národní hrdina. 

Nezdá se ti, že seš trochu ukřivděnej?

Darth Phantom avatar 3.1.2009 16:01 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Nezdá se ti, že seš trochu ukřivděnej?
Ne, nezdá se mi to. :)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 15:51 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bylo by tím ohroženo i území neutrálního Švýcarska, které ale svým zprostředkováním rozhovorů na svém území porušilo svou neutralitu.
Jak přesně? Zprostředkovat rozhovory na svém území není žádné porušení neutrality.
Quando omni flunkus moritati
Darth Phantom avatar 3.1.2009 15:59 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
No jak se to veme. Švýcarsko dost riskovalo, a jednáním na svém území podle mě svou neutralitu porušovalo. To záleží na tom, jak se na to člověk dívá.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 16:06 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Takže nejdřív napíšeš, že Švýcarsko svou neutralitu porušilo zprostředkováním rozhovorů, načež se ukáže, že ji porušilo podle tebe. No jestli je podobně objektivní i zbytek textu, tak by na začátku mělo být upozornění, že se nejedná o popis historické události, ale o úvahu.
Quando omni flunkus moritati
Darth Phantom avatar 3.1.2009 16:20 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Jasně, už to zase začíná, hledání nedostatků. Začneme opět u počítačových her Return to castle Wolfenstein, a skončíme u tvaru křídel Spitfiru. Na svém názoru nic neměním, určité porušení neutrality to rozhodně je. Pořádně to ještě jednou překontroluj, cenzore trekkere.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 19:21 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Hezké. Kdyby takhle na kritiku reagovali pisatelé odborných knih, hodily by se ty knihy akorát na podpal nebo místo toaletního papíru...
Na svém názoru nic neměním, určité porušení neutrality to rozhodně je.
Podle tvého názoru a to je tak všechno. Není náhodou ten důvod, proč se rozhovory konaly ve Švýcarsku, právě jeho neutralita? Na jiné než neutrální půdě by se totiž nikdo nescházel.
Quando omni flunkus moritati
23.2.2009 02:12 Petr Liška
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Zprostředkování rozhovorů NENÍ porušení neutrality. Švýcaři za 2.sv.války zprostředkovali-umožnili  mnohem více jednání.

Také domluvili s Němci i Brity, že 1x týdně létalo civilní letadlo Swissair-u linku do Londýna - nikdy nebylo sestřeleno ani Němci, ani Brity.

Tím letadlem za 2.sv.válku cestovalo asi nemálo špionů, vyjednavačů atp..

Veškerá činnost Mezinárodního výboru červeného kříže za 2.sv.války prováděná jeho zaměstnanci-Švýcary na území německém, okupovaném Němci, britském atp.atd. byla odvážnou činností za dodržování principů neutrality.

Pokud nějaké vojenské letadlo narušilo vzdušný prostor Švýcarska, bylo vyzváno k přistání a pokud tak pilot neučinil, švýcarští stíhači se ho pokusili sestřelit, a to jak letadla Luftwaffe, tak letouny americké. Někdy byli (např. 2 Švýcaři americkými stíhači P-47(čiP-51?)) sestřeleni, ale výhradně NAD ŠVÝCARSKEM.

Tj. Švýcarsko si svoji neutralitu chránilo i aktivní vojenskou činností včetně ostré střelby. Na rozdíl např. od Irska...

Darth Phantom avatar 3.1.2009 15:59 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Ne.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Dalibor Smolík avatar 3.1.2009 16:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Díky za zajímavý článek, který jsem si s chutí přečetl. Měl bych jen dvě drobné připomínky:

Mnichovská dohoda dopadla tak, jak dopadla z důvodu absolutní nechuti Anglie a Francie k další válce. Je nutné si uvědomit, že oběti v obou zemích v letech 1914 - 18 byly skutečně obrovské.  Všichni doufali, že to bude poslední válka na světě a uplynulo sotva 20 let  a hrozila další.  Vlády jí chtěly zabránit za každou cenu, sympatie k Hitlerovi hrály jen podružnou roli.

Rudolf Hess po celou dobu svého věznění zarytě mlčel o svých záměrech při letu do Skotska - spíš byl zájem o to, aby promluvil než aby mlčel. Není mi jasné, proč byl (pravděpodobně) zavražděn až v roce 1987, když k tomu mohlo dojít kdykoliv před tím.  Rozhodně ty nejdůležitější válečné události - včetně koncentračních táborů - se udály až po jeho zajetí.

Sedmnáct zastavení jara jsem sledoval - byl to velmi dobře udělaný seriál.

 

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Darth Phantom avatar 3.1.2009 17:27 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Rudolf Hess po celou dobu svého věznění zarytě mlčel o svých záměrech při letu do Skotska
No to je právě to. Hess mlčel celou dobu jako partyzán. Proto bylo asi lepší ho uvěznit, než aby zpíval na veřejnosti jako ptáček. Proč byl zavražděn (pravděpodobně) až v roce 1987, je taky dost velká záhada.

K tomu 17 zastavení jara. Asi je jen málo čtenářů, kteří tento seriál znají, protože ho nahradil na televizních obrazovkách James Bond a MacGyver. Je to velice vydařené špionážní drama (až na ideologický podtext) a Vjačeslav Tichonov v roli Standartenfuhrera Stierlize byl jakýsi předlistopadový James Bond. Jezdil v Mercedesu a pil koňak :). Oproti debilním zápletkám s atomovými bombami v Jamesovi Bondovi je tento seriál mnohem uvěřitelnější.

Tahle patička nemá hlavu ani patu
Darth Phantom avatar 4.1.2009 12:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
No celý Ruda Hess je prostě jedna velká záhada.Možností je spousta. Třeba ve vězení promluvil, ale nebylo záhodno aby mluvil i jinde, a hlavně na veřejnosti. Faktem zůstává, že aniž mu byl prokázán jakýkoli zločin, tak jako jediný z nacistických pohlavárů seděl až do konce života ve vězení. Není to zvláštní?
Tahle patička nemá hlavu ani patu
4.1.2009 15:33 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Faktem zůstává, že aniž mu byl prokázán jakýkoli zločin, tak jako jediný z nacistických pohlavárů seděl až do konce života ve vězení.

Kdybys sis něco nastudoval o Norimberském procesu, tak bys tohle nemohl tvrdit. Vezmu to stručně. Existovaly čtyři body obžaloby (účast na spiknutí proti míru, příprava a vedení útočné války, válečné zločiny, zločiny pro lidskosti). Hess byl shledán vinným v prvních dvou bodech, což docela sedí. Druhá věc je, nakolik byl celý Norimberský proces v souladu s právem a tady bychom se mohli dostat na tenký led. Některé věci byly dost pochybné, např. soud nebyl nestranný, protože vítězové soudili poražené, všechny čtyři body obžaloby by perfektně padly na sovětské představitele, retroaktivní platnost zákonů je normálně nepřípustná atd. Ale asi to jinak nešlo.

Jako docela kontroverzní mi přijde odsouzení Julia Streichera k trestu smrti. Streicher sice byl nechutný antisemita a vydával hnusný časopis Der Stürmer, ale jinak nic nespáchal.

Darth Phantom avatar 4.1.2009 16:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Proč z toho děláš, že nevím nic o Norimberském procesu? Začínáš už mě s tím pěkně srát, protože si tady hraješ na Všeználka, co ví všechno nejlíp. Samotný Norimberský proces byl pouhé divadlo, jak jsem již naznačil, v tom se shodneme. Zločince, kteří se na nic nehodili, se podařilo poslat na šibenici.

Masové vrahy jako Karl Wolff se podařilo zakrýt díky Američanům. Mnozí z vrahů našli své uplatnění i po válce u amerických soudruhů. Třeba takový lyonský řezník Klaus Barbie pracoval pro Brity i pro Američany. Walter Schellenberg, další významný esesák a gestapák jakbysmet. Další bezejmenní esesáci našli své místo v americké armádě. Wernhera von Brauna si také Američané odvezli sebou domů. Bez esesáka von Brauna by si ty rakety mohli v USA tak možná představovat.

Jako pátý bod obžaloby bych v Norimberku přidal krytí a napomáhání nacistickým zločincům, které Američané z velké části naplnili. Přestaň prosím vykládat něco o tom "kdybys něco nastudoval"a o bodech obžaloby, nevím kde si to vzal, Všeználku.

Tahle patička nemá hlavu ani patu
4.1.2009 16:43 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Přestaň prosím vykládat něco o tom "kdybys něco nastudoval"a o bodech obžaloby, nevím kde si to vzal, Všeználku.

Vzal jsem to v tvém příspěvku. Tvrdil jsi, že Hessovi nebyl prokázán žádný zločin, což zjevně není pravda.

Darth Phantom avatar 4.1.2009 16:58 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Ano, žádný zločin Hess pravděpodobně nespáchal. Kdyby ale měl příležitost, tak by jich pravděpodobně dost, jenže nemohl, protože byl skoro celou válku v Británii.

Na základě nějakého spiknutí "proti míru" by se dali odsoudit téměř všichni. Za takové spiknutí by se podařilo odsoudit i babičku Waltera Schellengerga.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Jakub Lucký avatar 3.1.2009 18:01 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jojo, Stierlitz, to byl kabrňák...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Darth Phantom avatar 3.1.2009 18:20 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Ty o tom něco víš? Podle tvého věku bych odhadoval, že si viděl tak maximálně MacGyvera. Stierlitz a James Bond je prostě introdukce cizí kultury pomocí televizních obrazovek. Takto vidím dnešní televizní a filmovou produkci já.
Stěží jde sledovat v jakoukoli denní či noční hodinu něco jiného než americký seriál nebo film o amerických superhrdinech. K tomu se už začínají přidávat i německé seriály Kobry 11 a Doktor z hor.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Jakub Lucký avatar 3.1.2009 18:54 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Nikdy jsem neviděl žádný díl, ale znám Stierlitze jako takového, hlavně díky tomu, kdo vytvořil stránky o něm (poznal jsem ho jako hráče internetovky DarkElf)

Ale je pravda, že TV mě krmila právě McGyverem etc...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
3.1.2009 19:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
?

:-)
Darth Phantom avatar 3.1.2009 19:49 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Jo, ty stránky jsem taky viděl. Něco z toho je pravda, něco ne. Většina vtipů se nazakládá na pravdě. Příslušníci SS třeba nenosili běžně černou slavnostní uniformu, jak je vidět v seriálu.
To jsou ale různé drobnosti, které lze najít na každém filmu. Myslím, že debilit v MacGyverovi a Bondovi by se našlo mnohem více. Ale chápu, že je lepší si prohlédnout nějaké amatérské stránky, než se podívat na seriál z nenáviděného Ruska. Sám si zcela jistě neviděl ani minutu z tohoto seriálu.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Grunt avatar 3.1.2009 20:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Myslím, že debilit v MacGyverovi a Bondovi by se našlo mnohem více.

Cože? Chceš snad říct, že se jaderná hlavice nedá deaktivovat švýcarským nožíkem a nebo že nejde narvat atomovku do švýcarského nožíku či spíše anglického pera?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Darth Phantom avatar 3.1.2009 20:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Tato diskuze začíná být velice zábavná. Ano, taky se jde vyprostit z lavice (s pouty na rukou a nohou) a v poslední vteřině se zachránit před rozčtvrcením od kyvadla se sekerou. To všechno umí MacGyver. Nevzpomínám si, že by Stierlitz něco takového uměl. Ale pokud se ti ty kraviny líbí, tak ti to v žádném případě neberu :-)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Grunt avatar 3.1.2009 20:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Ale pokud se ti ty kraviny líbí, tak ti to v žádném případě neberu :-)

Ne, jen nepoužívám smajlíky.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
unknown_ avatar 3.1.2009 20:51 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Ze se nejak vyznas... To by me zajimalo kolikrats uz deaktivoval, nebo aspon videl jadernou hlavici.
Grunt avatar 3.1.2009 20:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Opravdu by byl rozdíl kdybych za kus tak přiblblého textu, který snad ani nelze brát vážně přihodil nějakého ještě přiblblejšího vyculeného smajlíka?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
unknown_ avatar 3.1.2009 21:14 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Aha, promin, ta ironie mi nejak nedosla.
který snad ani nelze brát vážně
S ohledem na to, co se tady bezne vyskytuje za blbce, tak bych se ani nedivil tomu, kdyby to nekdo vazne myslel.
3.1.2009 21:24 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Problém je v tom, že v poslední době došlo k inflaci přiblblých textů jelikož které lidé jako Pahntom_Alien a JiK (pokud to není jedna osoba) myslí vážně.
Darth Phantom avatar 3.1.2009 22:16 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Co to žvaníš, nejsi ožralej? Nějaké příklady inflace přiblblých textů by nebyly? Pokud ne, přiblblý budeš zřejmě ty. Tvůj příspěvek je opravdu úžasný jak z hlediska češtinářského, tak z hlediska myšlenkového :)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 22:24 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Tvůj příspěvek je opravdu úžasný jak z hlediska češtinářského
Zajímavé. Takže když ti někdo kritizuje blog kvůli pravopisu, je podle tebe dementní blbeček, kdežto když ty kritizuješ příspěvek v diskuzi kvůli pravopisu, tak jsi co?
Quando omni flunkus moritati
Darth Phantom avatar 3.1.2009 22:33 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Bože, za co mě trestáš :-). Vždy připravený trekker je připravený na stráži. Už si našel něco závadného v článku? Co si asi může člověk odnést z podleshova příspěvku, to nevím (gramaticky a významově). Ty si dost pošahaný, a už ti nezbývá nic jiného, než pravopis. Ale jen piš dál, jsem moc zvědav, co z tebe zase vyleze, ty fašounský šmejde :)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
vencour avatar 3.1.2009 23:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Abych nebyl ryze mlčící většina ... tak si jen povzdechnu, že když se někdo cítí, vidí, být nad věcí, tématem, tak může ta vazba A (horší) - B (lepší) chápána i tak, že se buď jeden zkouší, trestá, něco přehlíží, nevidí, stejně tak jako v buddhismu přichází v dalším životě nějaké zhodnocení. Prostě nechápu, že se tady vyskytne jedinec s takovym chovánim. Třeba to je taky zkouška ...

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Darth Phantom avatar 3.1.2009 23:14 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Hezky řečeno. Až bude to cítění, vidění a přehled nad věcí trekkera podpořen nějakými argumenty, tak to bude ještě lepší. Jen si povzdechni, proč ne. Dokud bude milý trekker zpochybňovat smysl celého článku přihlouplým papouškováním o pravopisu, tak budu klidně dál používat tyto přívlastky.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
pavlix avatar 5.1.2009 10:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
trekker se tu zatím projevoval jako vcelku inteligentní bytost
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Darth Phantom avatar 5.1.2009 10:58 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
4 příspěvek :-D. Ty si zatím projevuješ jako ehm... pavlix.net. Já už se tomu fakt směju, až se za břicho popadám.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 20:36 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Podle mě jde především o byznys. Američané prostě umí udělat komerčně úspěšné filmy a seriály. Televize to kupují, protože něco vysílat musí a US produkce zjevně nabízí nejlepší poměr cena/výkon. Sledovat to nemusíš, dnes je spousta jiných možností.
Darth Phantom avatar 3.1.2009 20:46 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Podle mě jde především o byznys.
To nepochybně. Podle toho kvalita produkce také vypadá. Ne každý je tak inteligentní, aby rozpoznal debilní filmy a seriály (ve své podstatě propagandistické) od kvalitní produkce. Jiné možnosti jsou, to ano. Výsledek toho všeho ale jsou oblbnuté davy, jako na prvomájovém průvodu. Od mateřských školek až po náctileté.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
3.1.2009 21:24 Randy_Sh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
To je otázka typu, jestli bylo dřív vejce nebo slepice. Koukají lidé na hloupou produkci, protože je televize tak zblbla nebo televize vysílají blbosti, protože to lidé tak chtějí? Já se přikláním spíš k té druhé možnosti. Když začala začátkem 90. let vysílat TV Nova, tak měla prakticky okamžitý úspěch, přestože publikum ještě nemohlo být zblblé americkou produkcí.
Darth Phantom avatar 4.1.2009 13:26 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
tak zblbla nebo televize vysílají blbosti, protože to lidé tak chtějí?

Já bych to spíše definoval tak, že jinou možnost prostě lidé nemají, protože se v televizi nevysílá nic jiného, než přihlouplé americké seriály. Respektive jinou možnost mají, ale televize pořád zůstává hlavním masmédiem pro široké masy.

Jak jsem již podotkl, k této produkci se začínají přidávat i německé filmy, jenom v nich místo doktora Mengeleho vystupuje Doktor z hor. Z pomocníka ostrahy koncentračních táborů německého ovčáka se stal Komisař Rex. Ruský film se vysílá jednou ročně na svátky, a to Mrazík. Podivuhodný obrat v televizní produkci.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
unknown_ avatar 4.1.2009 13:43 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Podivuhodný obrat v televizní produkci.
A nejen tam. Naprosta vetsina lidi si neuvedomuje, ze prakticky vsude se po 89 nic nezmenilo. Jenom znaminko.
Fluttershy, yay! avatar 3.1.2009 20:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Roosevelt se píše s jednoduchým "v".
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Darth Phantom avatar 3.1.2009 21:00 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Jojo, máš recht.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
4.1.2009 14:23 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Článek je to poměrně pěkný, ale jak tak sleduju diskusi, autor nepřipouští že by se v něčem mohl mýlit a okamžitě příslušného kritika napadá a osočuje. Inu, tohle je dnešní styl diskuse, který spočívá v diskreditaci oponenta a jeho případné eliminaci. Nic si z toho milý autore nedělej, přesně tenhle styl používají ekologové, euronadšenci, eurokrati (ti co s lidmi o EU nediskutují, prostějim to přikáží a hotovo), euroskeptici apod.

Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
Darth Phantom avatar 4.1.2009 14:36 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Připouštím mýlku. Pokud ale někdo označí díky pravopisné chybě a výkladu jednoho faktu celý můj blog za pochybný, tak mi holt ujedou nervy. Ten člověk to totiž činí neustále, a spočívá už v tom smysl jeho života. Klidně řekni, co se ti na článku nelíbí, a já budu s tebou ochotně diskutovat. Nebudu ale diskutovat o pravopisné chybě v článku s desítkami faktů a stovkami slov.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
4.1.2009 17:30 ---- | skóre: 23 | blog: -
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Správně! +1
pavlix avatar 5.1.2009 10:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Tak zkus svoje nervy držet na uzdě... a třeba budou mít tvoje komentáře nějakou užitnou hodnotu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Darth Phantom avatar 5.1.2009 11:01 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Pátý příspěvek! Díky, velký osvícenče za tvoje názory. Sám sice víš o tématu zcela kulový, ale přispěchal si s osvícenými radami. Ještě jednou díky!
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Darth Phantom avatar 5.1.2009 11:19 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Ty už dokonce studuješ i na gymnáziu! Ještě jednou díky milý pane profesore pavlixi za tvoje rady, uhrovitý mladíčku z gymnázia v Prague 6. Ale jsem rád, že jsem se dobře pobavil.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Dalibor Smolík avatar 5.1.2009 11:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace

Kouknul jsem se na stránky ... Pavlix studuje na Karlově univerzitě, gymnázium Arabská je již minulostí (na budovu se téměř dívám z okna svého bytu a svého času tam chodila do školy moje sestra:-))

Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Darth Phantom avatar 5.1.2009 11:35 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Jojo, možná už prvním rokem na univerzitě. To slovo Arabská bych moc nevytahoval, nebo sem příjde zakrslý spratek freshmouse se svými fašounskými výlevy, a JiK se svými plakáty a obrázky teroristů :)
Tahle patička nemá hlavu ani patu
5.1.2009 18:42 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Když už proti někomu jako argument používáš to, kde studuje, tak by ses možná mohl podělit o to, co jsi vystudoval ty. Ať můžeme srovnávat.
Quando omni flunkus moritati
Darth Phantom avatar 5.1.2009 18:57 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Může tě poprosit, aby si se začal ukájet i něčím jiným? Skoč si si na starou, tedy jestli nějakou máš. Věnuj se v noci i jiným věcem, než vyhledávání mých příspěvků.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
4.1.2009 18:37 tdx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Možná ani netušíte, jak blízko jsou si James Bond a Rudolf Hess ;-) Alespoň se případně mrkněte na heslo Ian Fleming na anglické Wikipedii. Jestli se k tomu dostanu, mám v jedné knize o okultismu ve Třetí říši pár zajímavých, i když nejspíš ne úplně věrohodných informací.

Darth Phantom avatar 4.1.2009 19:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
No okultismus měl jistě nesporný vliv na šéfa SS Heinricha Himmlera a možná i na samotného Hitlera. Já jsem se teď pustil do četby knihy Jitro kouzelníků. Zatím mě to moc nebaví, ale asi i tam se najdou nějaké zajímavé skutečnosti.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Darth Phantom avatar 4.1.2009 19:09 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Operace Sunrise - Tajemství jedné kapitulace
Špatný odkaz. Jitro kouzelníků.
Tahle patička nemá hlavu ani patu

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.