Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 08:51

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Petr Tomášek avatar 26.3.2009 08:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

a) "ty Linuxy"... au :(

b) ty zastaralé pomalé 32bit ... au au :(

 

 

multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
26.3.2009 09:07 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
a) kdyz jich je vice, tak je to snad dobre, ne? (vzor hrad?)
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
vain avatar 26.3.2009 09:26 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Těžko říct, možná ještě lépe "ty Linuxové distribuce" Linux je jen jeden.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
default avatar 26.3.2009 10:10 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Linux je jen jeden.

Je jen ten jeden svatý, jehož jméno se nevyslovuje. Připomíná mi to tak trochu židovskou víru. :-D

vain avatar 26.3.2009 10:18 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Asi se moc díváš na televizi ;-)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
default avatar 26.3.2009 10:39 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Těsně vedle. Televizi nemám. :-D

vain avatar 26.3.2009 10:48 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Tak ony se ty vymývačské televizní stanice dají určitě sledovat i online na internetu ;-)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
=^..^= AmigaPower® avatar 26.3.2009 11:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
...zase vedle, do diskuze přispívá za pomoci poštovního holuba :-D
default avatar 26.3.2009 12:03 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Přesně tak :-D

vain avatar 26.3.2009 12:18 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
No ale někdo ti ten mozek tou pánbíčkářskou propagandou vymýt musel ;-)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
default avatar 26.3.2009 12:58 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Open Source? :-D

=^..^= AmigaPower® avatar 27.3.2009 09:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
<mimo mísu>...hele, kdy vezmeš Angrešta na výstavu?</mimo mísu> :-D
default avatar 27.3.2009 12:10 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Koukám, že máte koťata. Jsou mimořádně hustý. Toš gratuluji! Byly nějaký vážnější komplikace?

Co se Angrešta týče, tak je to teď takový nic moc. Než jsem se odstěhoval do Madridu, tak jsem byl asi měsíc u rodičů i s Angreštem a natolik si na něj zvykli, že mi zakázali si ho vzít s sebou. A "menežovat" výstavu ze vzdálenosti dvou tisíc kilometrů není úplně jednoduchý. Ale mamka něco říkala, že ho někam vezme, tak zjistím, jestli došlo k nějakému vývoji nebo je to na mrtvém bodě. :-)

=^..^= AmigaPower® avatar 27.3.2009 12:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Obešlo se to bez vážnějších komplikací (ťuk, ťuk, ťuk), dneska nám snad otevře oči i ten poslední, tak hodíme na web nový fotky. ;-)

Co se týče Angrešta, tak máti trochu postrč ;-) pokud je pořád v takový kondici jak na těch fotkách ze začátku léta, tak se z něho na výstavě všichni fakt pose..., no a pak by se moh před kočkama chlubit pohár-em/ama. :-D :-D :-D
default avatar 27.3.2009 12:13 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Ale spíš otec s jeho ovečkami. :-D

26.3.2009 16:41 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
make menuconfig, not war!
26.3.2009 09:23 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkuste se zeptat u vydavatele.
26.3.2009 09:28 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když tak nad tím uvažuju, vlastně dobře, že jsi posedlý těmi 64bitovými systémy. Pořád lepší, než kdybychom tu pořád četli, že chodíš po čtyřech, seš Slon a budeš německým císařem. Nezavraždil jsi náhodou manželku? Ne, pardon, to byl Hans…
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
IrenaS avatar 26.3.2009 10:05 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na DVD Computeru jsou linuxové distribuce Ubuntu 8.10.iso, Slax 6.09 pro usb klíčenku a poslední je Knoppix 6.0.1.iso. Všechno je v 32bit verzi.

V časopise jsou pak popsány distribuce: OpenSUSE, Mandriva, Fedora, Linux Mint, Ubuntu a Knoppix. Jak to u téchto článků bývá zvykem, tak jsou popsány plusy a mínusy na třech stranách - ne listech!
26.3.2009 10:24 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
A kdo podle computeru nakonec vyhrál ?
IrenaS avatar 26.3.2009 10:30 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Nebyla tam soutěž, která distribuce je nejlepší. Je tam pouze na první straně obecný popis co to vlastně Linux je. Na dalších dvou stranách jsou popisy jednotlivých distribucí a plusy a mínusy každé z nich.
the.max avatar 26.3.2009 10:38 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
casopisy pro 'klikace' uz par let nekupuji:-D
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
26.3.2009 13:26 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Ja uz 15 let. :-)

Grunt avatar 26.3.2009 13:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zastaralé 32bit

Plný souhlas. Na druhou stranu si uvědom, že i v nejmodernějších, někokolikajádrových, x86 kompatibilních procesorech jsou stále obvody zaručující kompatibilitu snad ještě s Intelem 8086? Takže žádná výhra.

pomalé 32bit

Eh? Můžeš to nějak rozepsat?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.3.2009 14:21 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
pomalé 32bit

Eh? Můžeš to nějak rozepsat?

Zde a treba tady(ale tady to bude spis tim, ze Fedora 9 pro x86 je kompilovana s march i386).
26.3.2009 15:11 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Např. více (samozdřejmě delších) registrů, automatická podpora MMX/SSE2, optimalizace minimálně pro obecný x86-64 (některé distribuce jsou dodnes "optimalizovány" pro i386), SYSCALL/SYSENTER, relativní adresování (vúči RIP) a hlavně možnost používat 16 EB adresního prostoru pro každou aplikaci, takže si klidně můžete vesele nammap()ovat třeba celý disk :-)
Grunt avatar 26.3.2009 16:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
zastaralé 32bit.
Plný souhlas.

Můj procesor kupř. v 32-bitovém módu ignoruje SSE3 instrukce. Já bych to spíš nazval nástupcem mikroarchitektury i686 (i786?). Instrukce to vykonává úplně stejně dlouho, proto nesnáším, když se někdo ohání generickým zrychlením jako Jardík(úplně to samé platí u SMP).

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jardík avatar 26.3.2009 22:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Autor komentáře, na který si odpověděl, ale přesně ví, co tím Jardík myslel a ty určitě taky ... on je sice dement, idiot a magor, ale něco taky ví a zná.
Věřím v jednoho Boha.
Grunt avatar 26.3.2009 23:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Autor komentáře, na který si odpověděl, ale přesně ví, co tím Jardík myslel a ty určitě taky

Bohužel, pokud byl nějaký skrytý význam, tak mi zůstal skrytý.

on je sice dement, idiot a magor, ale něco taky ví a zná.

Nevím kdo to řekl, ale já určitě ne.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Saljack avatar 26.3.2009 14:35 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Computer je jediný časopis, kde o Linuxu nevědí vůbec, ale vůbec nic. Ty jejich recenze jsou fakt hrozně amatérský a autor není ani schopen trochu systému porozumět. Většinou je píše ten idiot z živě Sedlák nebo jak se jmenuje. Jinak jsou v Computeru bezva recenze na HW.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
26.3.2009 15:02 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Sice jsem aktuálni recenzi nečetl, ale na Živě.cz čas od času recenze různých distribucí mají, většinou od stejného autora. Dokonce tam nedávno měli srovnání Fedory, MacOS X a Windows Vista podle vzhledu (vyhráli samozdějme Windows Vista :-) ). Je sice pravda, že podobné recenze jsou cílené na okruh uživatelů, kteří často nevědí o Linuxu ani zbla, ale celkovou koncepcí mi to připomíná recenzi automobilů z jednoho časopisu pro ženy (který jsem přečet při čekání v kadeřnicví), kde srovnávali vozy podle kritérií jako vzhled karosérie, dostupné barvy, provedení potahů, počet odkládacích ploch a schopnosti používat zadní zrcátko pro malování ;-) .
26.3.2009 15:06 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Články o Linuxu pro Živě dodává z velké části LinuxEXPRES - ne samozřejmě všechny a ne ten zmiňovaný "vzhledový". Jsou to hlavně novinky a profily dister. Za kvalitu těchto článků - kromě autora - odpovídám já. Rád si poslechnu názory a kritiku. Ale prosím adresně...
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
Saljack avatar 26.3.2009 15:19 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Já neříkal živě, ale časopis Computer. A musím říct, že jsou to recenze typu instalace proběhla za pomocí x kliknutí. Vše naběhlo, ale nefunguje mi to a to (jakoby ve Windows fungovalo vše hned od nainstalování). Poté tam hodnotí některé aplikace. A nakonec vyplyne, že je to sice dobrý ale zůstaňte u Windows. Vždy jsem měl z těch recenzí pocit, že to jeden den nainstaloval, něco s tím zkoušel a druhý den už nic nedělal. Ale říkám většinou ty články psal Sedlák, který je odborník leda na blbý kecy a propagandu MS.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
26.3.2009 15:23 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Však já reaguju na Kvakora...
Sice jsem aktuálni recenzi nečetl, ale na Živě.cz čas od času recenze různých distribucí mají, většinou od stejného autora
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
IrenaS avatar 26.3.2009 15:58 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Odpověď pro Saljacka: Tento článek v Computru psal Vlastimil Waic. Jeho přístup se mi nelíbí ani trošku. Prezentuje Linux jako systém pro IT profíka a to ještě jen pro zábavu a ne pro práci!!!!

Ubuntu a LinuxMint dostali ve zmíněném článku mínus proto, že používají jako primární okenní manager Gnome!!!! Taky byl udělen mínus za to, že neobsahuje proprietární software.

Takové hodnocení je na nic.

Ten článek mě velmi zklamal.
Saljack avatar 26.3.2009 18:08 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
JJ, ten taky občas něco o Linuxu do Computeru píše. Já prostě nechápu pro koho ten časopis je? Je tam HW a mizerný SW neznám nikoho, koho by zajímala tahle kombinace.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
IrenaS avatar 27.3.2009 13:30 IrenaS | skóre: 12 | blog: irenas | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Ten časopis se mi svého času líbil. Asi jsem tenkrát počítačově ještě "nevyrostla". Kdysi tam byly články o Linuxu velmi pochvalné, psané někým jiným. Byly tam tipy a triky pro příkazový řádek a spousta dobrých rad. Právě proto jsem se tenkrát o Linux začala zajímat. Potom se vyměnili lidé - a je po ptákách. Dnes je asi Linux pro Computeráky nepoužitelný systém.

Hodně se setkávám s lidmi, kteří vůbec netuší co to Linux vůbec je. Stačí jim Windowsy - třeba i nelegální - a když jim vysvětlím o co jde, dívají se na mě jako na exota. Nechápou jak to, že nemám Window a na nic je nepotřebuju?!!! Jak vůbec můžu žít bez Microsoft Officů?!!!

Naučila jsem se takovým lidem ani neodpovídat. A s tím Computerem je to navlas stejné - někomu (asi) vyhovuje. Jsou to vždy Windowsáci!!!
28.3.2009 16:29 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Taky mě computer přivedl k linuxu, vyšlo tam dvd s mandrake 10, které jsem si nainstaloval. Ty zajímavé návody si pamatuju. Ale pak jsem computer odebírat přestal.
Baník pyčo!
Jardík avatar 28.3.2009 21:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
To mě k němu přivedl časopis Chip, Mandrake 9.1.
Věřím v jednoho Boha.
31.3.2009 10:23 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Docela bych se rád vyjádřil k tomu porovnání vzhledů Windows x MacOS x Linux, co vyšel na zive.cz. Docela to na mě působilo tendenčním dojmem. Systém Vista byl delší dobu používaný a vyladěný. Oproti tomu Fedora byla čerstvě nainstalovaná ve výchozím stavu. V diskusi pod tou recenzí to někteří moc hezky rozebrali, doporučuji si to přočíst. Taky tam nabídli alternativní obrázky.

Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
=^..^= AmigaPower® avatar 26.3.2009 16:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
kde srovnávali vozy podle kritérií jako vzhled karosérie, dostupné barvy, provedení potahů, počet odkládacích ploch a schopnosti používat zadní zrcátko pro malování ;-)
...počkej tywoe! To jsou náhodou moc důležitý faktory i pro chlapa! * "Jeden známý©" koupil ženě ojetou Fiestu v "nedohodnutý barvě", protože to byla prostě příležitost a ta doma stropila histerii, při který švihla s talířem a střep frajerovi fiknul šlachu tak, že do dneška ten prst nenarovná :-D

*© Dalibor Smolík
default avatar 26.3.2009 17:21 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
ta doma stropila histerii, při který švihla s talířem a střep frajerovi fiknul šlachu tak, že do dneška ten prst nenarovná

To bych neviděl jako problém. Rozhodnul si zničit život, tak zatím má jen prst v pr… Bude hůř. :-D

=^..^= AmigaPower® avatar 26.3.2009 22:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Tak nešlo ono nešlo jen o blbou barvu! Koupil Fiestu místo Corsy! :-D
jirkaqwe avatar 26.3.2009 22:12 jirkaqwe | skóre: 11 | blog: blog_jirkaqwe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux

Já zase v nemocnici potkal jednoho, kterej naštval maželku tak, že mu vlepila facku přesně na ucho a prorazila mu v uchu bubínek. V té nemocnici, kde mu ten bubínek látovali si ale vůbec nestěžoval, naopak si to velice pochvaloval. Když manželka začne láteřit tak  ten típek jenom zaúpí "Au, au moje ouško" a manželka hned přestane, hned mu vaří čajíček a utěšuje ho.

Ale ta bolest z proraženého bubínku musela být příšerná, prý je to několikanásobně horší než kopnutí mezi nohy, sevevětší tvrdák se z toho sesype. Nadarmo se v armádě necvičí uder plochou dlaní na ucho jako velice účinný zpusob vyřazení nepřítele z boje pri boji nablízko.

A těma střepama to taky není sranda. Viděl jsem na vlasní oči jak jeden borec hodil talíř na zem 4 metry od sebe a střep letěl zpátky a říznul ho do nosu, bejt o 1cm vic nalevo a mohl z nej být novej Žižka.

Jardík avatar 26.3.2009 22:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Computer a Linux
Nebyli tam Windows 7?
Věřím v jednoho Boha.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.