Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 13:53
Černá klapka od spalin? Kdy se můžeme se těšit ventily?
třeba u škodovek býval karboš taky jak čert černej a ventily byly v pořádku. Ale asi by neuškodilo jen pro ten pocit zkontrolovat vůli ventilů aby se náhodou některý nepodpálil. Doporučuju nalít do nádrže nějaký prostředek na čištění palivové soustavy, případně pokud to má někde dole zátku tak vypustit ten bordel co se za ty roky v nádrži nahromadil. Čistící přísady má taky v sobě benzin Shell a prý snad i OMV. Kdysi taky benzin UNI od Slovnaftu ale tam teda nevím jestli to platí.
třeba u škodovek býval karboš taky jak čert černej a ventily byly v pořádku....asi tak nějak "potahy na sedáčkách jsem měl O.K. a vejfuk byl přesto děravej", co maj proboha ventily společnýho s karburátorem?
Jak prosté milý Watsone. Spaliny nemají v karburátoru co dělat a dostat se tam mohou jedině přes ventily. Příčina mi napadá trojí. Malá vůle na ventilech, chybně seřízený předstih a nebo podpálený ventil. Taky to ale může být u jeepu (podobně jako u škodovky jak psal kolega) normální.
v průběhu chodu čtyřtaktního motoru je moment kdy končí výfuk a začíná sání a tam může dojít k průniku zbytků spalin do sacího traktu. Záleží na konstrukci motoru, jeho stavu a režimu běhu a vlastně taky na výfukové soustavě. Prostě ve válci zůstane i po výfuku troška spalin a když se otevře sací ventil tak ty spaliny které mají pořád nějaký přetlak fouknou do sání.
Smí vůbec trabanty na dálnici?
Taky vím o autech prd. A autora obdivuju.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.