Portál AbcLinuxu, 28. května 2024 01:15


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
xkucf03 avatar 13.10.2010 23:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
super, těším se na články :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
13.10.2010 23:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Povedlo-li se nekomu z vas zkompilovat kernel na AI a nabootovat ho i s vyberem OS, nebo nainstalovat Debian, pochlubte se prosim v diskusi.
No, párkrát jsem si s tím hrál (a rozběhal jsem na tom i .35 vanilku - ale vyžádalo si to dost nervů a pak se to nějak potento... Asi nejjednodušší bude vzít opatchované zdrojáky, vyhodit z nich ten jejich pochybný initramfs, zakompilovat potřebné věci do jádra a bootovat čistě z toho. V dohledné době tam chci zkusit nacpat něco lehčího (Qt Antico se mi docela zamlouvá) a zmáčknout to do 256MB NAND (kterážto by přece jen mohla být rychlejší než ta SD karta). Myslím, že když použiješ funkční jádro, neměl by problém tam nacpat armel port Debianu (ale sám jsem to nezkoušel).
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 23:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Antico docela rychle a celkem dávno umřelo, nevíš, v jakém je stavu?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
13.10.2010 23:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Pardon, koukal jsem na nějaký fork
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
multi avatar 14.10.2010 12:03 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
to vypada zajimave, pokud to neumrelo .. ;-)
multi avatar 14.10.2010 12:00 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
nand tam ma byt prej mnohem pomalejsi ne?
14.10.2010 13:35 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Pravda... Ted na to koukam...
root@TouchBook:/media/ram# time { dd if=rand of=/dev/mmcblk0p3 bs=4M;  };
10+0 records in
10+0 records out

real	0m13.060s
user	0m0.000s
sys	0m0.875s

root@TouchBook:/media/ram# time { dd if=rand of=/dev/mtdblock4 bs=4M;  };
10+0 records in
10+0 records out

real	0m22.782s
user	0m0.000s
sys	0m0.789s
Skoro polovicni rychlost... :(
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Grunt avatar 14.10.2010 22:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
A není ta NAND k něčemu (mám pocit při upgradu) dobrá? Já osobně bych si do ní stejně nedovolil zapisovat, protože je natvrdo připájený k desce a až padne její zapisovací cyklus, tak už ji těžko vyměním.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.10.2010 00:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
A není ta NAND k něčemu (mám pocit při upgradu) dobrá?
Nevím, neřeším, výhledově stejně půjde oficiální distro pryč.
Já osobně bych si do ní stejně nedovolil zapisovat, protože je natvrdo připájený k desce a až padne její zapisovací cyklus, tak už ji těžko vyměním.
Tak ono když odejde, tak se dohromady nic nestane - mám pocit, že to je schopné nabootovat i čistě z SD karty, bez čehokoliv na NAND.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Grunt avatar 15.10.2010 00:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Tak ono když odejde, tak se dohromady nic nestane - mám pocit, že to je schopné nabootovat i čistě z SD karty, bez čehokoliv na NAND.
Jasně. Jen bude zbytečně vyset jeden mrtvý brouk na desce. Kua, to měli začít dávat do patice (bo stejně jediný přístup k tomu je skrz CPU a nebo skrz JTAG a ani jedno z toho není moc pohodlné).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.10.2010 02:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Problém je v tom, že patice pro SOT nebo ještě lépe BGA moc nejsou :-D. Ale jinak souhlasím, kdyby to hodili přímo řadiči SD, tak by to bylo dobrý. Jediná výhoda paralelní NAND je v tom, že je rychlejší a přímo adresovatelná z CPU (i když to není úplně pravda, SPI flash (ale ne SD) jsou taky sériový a imho adresovaný přímo). Každopádně by neměl být problém mapování ošetřit v řadiči.
Grunt avatar 15.10.2010 12:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Problém je v tom, že patice pro SOT nebo ještě lépe BGA moc nejsou
Jasně. Což je druhá věc co mě štve. Trefovat se do jednotlivých pinů jinak než pomocí JTAGu je většinou o nervy.
Ale jinak souhlasím, kdyby to hodili přímo řadiči SD
To zas ne. Možnost kontroly wear-levelingu se mi docela líbí. Nějaký jiný přístup k pinům jinak než pomocí vlákna tenkého jako lidský vlas by mi bohatě stačil.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.10.2010 12:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
To zas ne. Možnost kontroly wear-levelingu se mi docela líbí. Nějaký jiný přístup k pinům jinak než pomocí vlákna tenkého jako lidský vlas by mi bohatě stačil.
Já bych zase bral SD kartu (JTAG bych pak vůbec nepotřeboval, prostě bych strčil do čtečky). Jinak u BGA ti bude naprd i vlákno a u SOT bys zase potřeboval třeba 60 drátků (32 datovejch a něco adresní). U SPI to není přes drátky problém, ale zase rychlost je slabá a tuším, že se nedělaj moc velký.
Grunt avatar 15.10.2010 12:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Já bych zase bral SD kartu
Však tak to u TB je a IMHO je to paráda. Akorát dost pochybuju, že k tomu má přístup i bootloader. Což je asi ten hlavní problém.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.10.2010 13:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
NN já to myslel tak, že by bootloader byl v SD kartě, na desce by kromě RTC nebyla žádná nonvolatilní paměť.

Jinak bootloader (pokud není hw) se dá vždy updatovat :-).
Grunt avatar 15.10.2010 13:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
NN já to myslel tak, že by bootloader byl v SD kartě
No to by bylo ještě lepší. Otázka je jak by se k tomu procesor inicializačním mikrokódem dohrabával?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.10.2010 13:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
No po resetu třeba x86 žádá adresu FFFFFFF0, na což by mohl zareagovat SD řadič a načíst třeba první blok SD karty. Jde víceméně o to namapovat hardwarově bootovací zařízení do adresního prostoru procesoru.
multi avatar 15.10.2010 13:46 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
ale na armu to asi bootuje uplne jinak
15.10.2010 13:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Tohle funguje všude, leda by to byla nějaká extrémní šílenost :-). Pokud procesor zažádá o nějakou adresu řadič, tak řadič může být vždycky postaven tak, aby to četlo z SD. Pokud je řadič přímo v CPU, tak je to to samý, jinak přesně takhle funguje čtení ze SPI (sériové) flashky. Rozdíl od SD je akorát v tom, že SD má i blbosti jako CRC a adresování spíš jako disk než sériová adresa buňky.
Grunt avatar 15.10.2010 23:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Já měl za to, že řadič se musí nejdříve inicializovat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
16.10.2010 00:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Tak samozřejmě nemusí být superinteligentní (FIFO, DMA apod.), triviální věci jako adresový registr může mít asynchronně nastavený reset pinem. Načítání sériových dat a výpočet CRC zvládne nějaký mooreový automat.
Jendа avatar 13.10.2010 23:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K tomu Debianu - nějaký člověk u mě hostuje port Ubuntu, neměl by být až takový problém to předělat na Debian.
Já to s tou denacifikací Slovenska myslel vážně.
Grunt avatar 14.10.2010 00:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nééééé…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
14.10.2010 00:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Co néééé?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
multi avatar 14.10.2010 12:02 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
me by zajimalo jak je to tam s baterkou a tim jejim fixem

taky to muzes psat na touchbook.cz
Fitness ajťák: kutilův web; bezdrátová čidla teploty vývoj softwaru linux server
14.10.2010 16:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
prumyslovych deskach s ARMem
Mwuhaha ;-).
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.