Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 05:27
chytrejsi je v tom smyslu, ze je s nim zajimavejsi diskuse, ktera, prestoze byla misty velmi ostra, se nezvrhla do osobnich utokuNádherně řečeno. Mě vaše debaty (myšleno JS vs. Jílek) fascinují. Z tvých politických a ekonomických názorů mi jako správnému "modrému komsomolci" (jak o mě kdysi prohlásil Phantom Alien) vře krev, přesto ti, co se týče slušnosti vystupování a schopnosti argumentovat, musím vždycky v diskuzi fandit. Vy dva jste holt úplně rozdílná liga a to je asi důvod, proč ty debaty vždycky dopadají tak, jak dopadají.
i kdyz je to asi podobne smutne, jako budou ty historky, co uslysime za 50 let o globalnim oteplovani, az lidem zacne opravdu tect do botZaspal jsi dobu. Ted uz jsou to "klimaticke zmeny". Asi opatrna priprava na prehozeni kormidla.
Prečo človeka, ktorý má problém s klimatickými zmenami, automaticky označiť za ničiteľa planéty? Možno bude prekvapením, že planétu ničia aj iné a očividnejšie veci ako zvyšovanie CO2 v atmosfére. A možno nebude prekvapením, že keď sa rieši CO2, neostáva toľko zdrojov na riešenie iných (očividnejších) ničiteľov.
I tak mi však uniká zmysel kopania do niekoho, kto, aj keď možno ako oponent, upozorňuje na zastaralú terminológiou.
Tady nejde o to, jestli civilizace ovlivňuje průměrnou teplotu na Zemi. Tady jde o míru, která se jí přisuzuje. Trochu mi to připomíná zákaz prodeje žárovek z ekologických důvodů, přičemž podíl spotřeby el. energie na svícení je marginální a výroba a likvidace zářivek jako náhrady zatěžuje životní prostředí dokonce víc.
Pritom naopak od zacatku varuji pred tim, ze akumulace kapitalu ma nevyhnutelne politicke dusledky..A proč máš pocit, že to je problém výhradně (nebo hlavně) kapitalismu? Já si myslim, že akumulace kapítálu, potažmo moci, je problém v podstatě jakéhokoli systému. Snad kromě poustevnictví.
.. Takže ti, kteří hájí ten přerodělovacíé mechanismus, osobně za chytré nepovažuji.Za chytré, resp. vychcané, bych je považoval, protože mají reálné šance se v něm etablovat jako "černí" pasažéři, tzn. bez reálně měřitelných výstupů nebo přidané hodnoty v něm pohodlně přežívat, nejčastějc jako bezpáteřní žvanilové.
Takže ty, kteří hájí ten přerozdělovací mechanismus, osobně za chytré nepovažuji.Pro me za me. V te spolecnosti jsou namatkou Einstein, Weinberg, Masaryk, Capek, Chomsky.
Pokud Vám vadí, že se na tyto a podobné osobní věci dotazuji(í), tak proč se tu jak na běžícím pasu vypisujete ze svého soukromí ?
... případně jako ženská, co si vezme šaty s výstřihem až k zemi a pohoršuje se, že jí tam chlapi koukají
Proč se stravujete takovým podřadným blivajzem, jako jsou ty bagety v trafikách a proč řešíte pakatel 9 Kč, když jste tak úspěšný (terapeut, seriál v televizi) a jistě máte prostředky na kvalitnější stravu ?prodpokladam, aby mohl za par mesicu oprasit svou serii clanku na tema: ,,shodil jsem 10 kilo za ctrnact dni, protoze jim jenom pohankovou kasi a jsem svobodny a nikdo me v tom nebude omezovat''
Počítat umím, zvýšená cena o devět korun, neodpovídá čtyřem procentům DPH.Takže to nesežral.
Uvedomely ucastnik trhu bohuzel u vetsiny podstatnych nakladovych polozek zadnou volbu nemaNo, jak doporucuje pan Kysilka, pokud nemuzete tu vec nekupovat (jde napriklad o jidlo) nebo se vam nechce vyrabet levneji (jelikoz treba zastavate nazor, ze ekonomika by mela existovat pro vas a ne vy pro ni), muzete jeste donutit zakazniky, aby to zaplatili, tedy, pokud jste zamestnanec, stavkovat za vyssi mzdy. A tady uznavam, ze to opravdu Cesi zatim moc nedelaji.
ale mít hodně dobře ošetřený smluvně (plus zálohy)znám, jeden známý vozil z Itálie Lancie+Alfy a vybíral na auta 60% zálohu. Tedy cenu za kterou on to koupil někde ve fabrice. A většinou vždy byl zákazník vysmátý, protože koupil auto o hodně levněji než u nás. Když se podívám na nějakou alfu tak jsem tam viděl celkem slušný model za cca 450000,- u nás toto auto stálo v prvotní výbavě někde k 750000,-. Ostatní auta VW/OPEL/VOLVO jsou k mání venku za podstatně lepší cenu. A modely aktuální rok-1 ještě o kus lepší.
Proč by někomu dával větší plat? On jen řekne, když se ti zde nelíbí tak běž někam jinam. Na pracáku je lidí dost. A to je realitaA realita je ta, že když na ten vyšší plat máš, tak si můžeš dovolit to říct, můžeš si dovolit si vyposlechnout, ať jdeš, a co víc, můžeš jít, a dostaneš ten vyšší plat. Neplatí to, pokud jsi lama. Neplatí to, pokud už teď máš na svůj post vysoký plat a rozšířením toho druhého případu je, že bez změny zaměření či oboru to neplatí ani pro člověka, který trefil obor/pozici, která je totálně zabitá. Pak záleží tak na tom, jak moc omezíš geografickou i praktickou oblast ve které práci hledáš. Na Ostravsku se práce sice sežene... ale už ne tak lehce jako jinde... a už si nemůžeš třeba vždycky vyskakovat s platem. Na karlovarsku taky žádný zázrak. A ne každý je ochotný přesídlovat třeba jen v kraje, nedej bože v rámci republiky. I jako živnostník zvažuju, které z velkých zákazníků opustím z důvodu nedohodě o penězích. U jednoho jsem vydržel rok z důvodu co kdyby náhodou bylo mrtvé období, tak ať mám aspoň něco... ale nakonec se zadařilo :). Ale faktem je, že mi ta celkem volná spolupráce nebránila pracovat s jinými. Poznámka pro lidi typu „chytrému napověz“. Kamarádovi jsem takhle před časem rok našeptával, že pracuje silně pod cenou, seznámil ho s pár lidmi, pro které by mohl pracovat. Moje kontakty ho nezaujaly. Ale zatlačil, že chce vyšší plat. A jak to dopadlo? Přišel se na něj podívat někdo z vedení, kdo že to chce přidat... přidal mu, rozšířil mu kompetence a začal ho posílat na zahraniční cesty a zvát na velké porady.
Nasel bych si nejaky rozumny tarif a rekl bych: "Je nas X tisic, nasli jsme si tento tarif a toho a toho dne na nej prejdeme, pokud nenabidnete nic lepsiho."Ano, přesně tak, muselo by to být závazné, lidi, kteří by se do iniciativy přihlásili, by to museli udělat závazně s tím, že do toho a toho dne opravdu přejdou na nejvýhodnější nabídku, a to záavzně na dobu předem stanovenou, čili upsali by se na určitou dobu. A vítězný operátor by pochopitelně nesměl ten tarif zdražit nebo jinak znevýhodnit po minimálně stejnou dobu.
Já mám jen takový nějaký odpor k organizovaným skupinám, spíš je mi bližší individualismus..A proto vzdy prohrajete proti tem co se zorganizuji.
I kdyz neco do sebe to ma. Lide chteji tyto problemy resit slozite. Misto abyste chteli podnik, nad kterym mate jako zakaznici primou kontrolu, resite nejake petice a odchody, a resite, jak zaridit, aby lide soutezili tak nejak proti svym zajmum.Uff. Tak ona ta petice / iniciativa má jednu drobnou výhodu: v podstatě se dá okamžitě realizovat. Jak bys realizoval tvůj plán to by mě opravdu zajímalo...
Já jsem třikrát celou Británii prošel pěšky, moje dcera a zet tam žijí roky, nic o zavírání za focení kamer jsem neslyšel.Ja jo. Chlapik si delal nejake fotky mesta, nekdo si ho vsiml v kamere a myslel si, ze planuje utok a foti kanaly pro ulozeni naloze a tak ho benga na 30 dni zmizeli. Jenom tak. Protoze si nekdo neco myslel. Opravdu povazujete moznost, ze vas jenom tak z prdele zabasnou na 30 dni a pak se ani neomluvi za svobodu a demokracii? Ja jenom, ze to docela pripomina to co bylo tady.
Stejne to nakonec plati svycarsky obcan. Takze stiznost "je to za min" neni docela na miste - to jen ukazuje, ze je to v podstate lepsi model, alespon pro dany ucel (pokryti, dejme tomu).
Že zákazník (ktorému na to dopláca občan) platí menej, nemusí znamenať, že je to lepší model. Z pohľadu ekológie a ekonómie môže byť dotovaná železnica zlý model.
Ja by som to radšej označil za "iný model".
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.