Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 14:06
problém nedůvěryhodné úschovnyAsi jsem se nevyjádřil dost jasně, úschovna je core vlastností použitého měnového systému a samozřejmě nepotřebuje žádnou jednu důvěryhodnou autoritu.
Asi jsem se nevyjádřil dost jasně, úschovna je core vlastností použitého měnového systému a samozřejmě nepotřebuje žádnou jednu důvěryhodnou autoritu.No, pak imho záleží na konkrétní realizaci, protože ta bude určovat existenci a závažnost bezpečnostních bugů...
3. Až kupujícímu dorazí výrobek, vydá příkaz, aby se peníze ze zástavy vrátily původním majitelům.4. provozovatel úschovny se bude vymlouvat na technické problémy. 5. až bude mít provozovatel úschovny na účtě dost tak zmizí na Bahamy :)
4. provozovatel úschovny se bude vymlouvat na technické problémy.To je blbý, ale spadnutí bitcoiní sítě způsobí i spoustu dalších problémů.
5. až bude mít provozovatel úschovny na účtě dost tak zmizí na Bahamy :)Pokud dokážeš cracknout Bitcoin, směle do toho.
Vzhledem k tomu, že zástava může tuhnout docela dost dlouho, klidně i měsíc dva – tak velmi rychle takový prodej skončí nezjámem prodejců.Tragédie. Přinejhorším na tom tedy budou stejně jako teď - bez podobného systému.
Ale poctiví prodejci se slušným zbožím se objeví někde jinde a na tohle se zvysoka.Říká vám vůbec něco ekonomika bitcoinu a undergroundové shopy ala silkroad? Na poctivé prodejce sere pes, ti se nepohybují v prostředích, kde jsou všichni a všechno anonymní by design.
([virbl] [tram ta da dá]) platba dobírkouExistuje zde opět riziko:
A přesně kvůli tomu má smysl ten protokol – nejen pro anonymní pochybné kšefty, ale i pro normální nakupování po Internetu. Přijde mi to mnohem lepší než ptákoviny typu MojeID. Když přijde v balíčku půlka cihly, tak jako kupující nenecháš vrátit zálohy (což bude třeba dvojnásobek ceny zboží), takže obchodník ti radši pošle např. ten mobil za pět tisíc, než aby přišel o deset. Zádrhel může být v tom, když zboží poškodí přepravce – tady to chce mít dohodnuté předem, jak bude balíček pojištěný a kdo bude řešit spory s přepravcem. Každopádně ale prodejce a zákazník mají oba zájem věc vyřešit k oboustranné spokojenosti, protože když se tak nestane, přijdou oba o peníze. Další otázka je, jak řešit případné vracení zboží nebo reklamace (vada se projeví až po dokončení transakce)… Vracení je celkem jednoduché: kupující pošle zboží zpět a počká až pošle peníze zpátky obchodník (pokud se nestrhávají ze zálohy, pak by to nebylo potřeba) a pak kupující nechá vrátit zálohy. Ale u reklamací se to bez nějaké důvěry neobejde (leda nechat zálohy viset ve vzduchu tak dlouho, než budu mít jistotu, že zboží je skutečně v pořádku a nebudu ho chtít vracet).Což vede k druhu podvodů, kdy si objednáte nějaký drahý udělátor a v balíčku místo něj přijde jen půlka cihly.
Případně vám přijde udělátor, který ale vypadá, že se po něm prošlo stádo slonů, po čemž násloeduje dlouhatánské dohadování, kdey odesilater trvdí, že udělátor odešel v pořádku a dopravce kontruje, že on žádné slony nezaměstnává
To tam budou peníze na věky věků, pokud nikdo nic neuděláTo právě není v zájmu ani jedné strany, takže je to motivuje se nějak dohodnout a najít alespoň nějaký kompromis. Např. když zboží poškodí dopravce a nebude pojištěné a nebude s dopravcem rozumná řeč, tak se prodávající a kupující můžou např. dohodnout, že každý z nich zaplatí polovinu ceny opravy.
Neco jako escrow?Jo, už to tak vypadá.
Nejak moc nechapu, co na tom mate tak sloziteho..Mě třeba ten princip nenapadl, než jsem na něj narazil, tak na něj upozorňuji ostatní, protože mi přijde zajímavý.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.