Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 18:50
Ta 0) je velmi nebezpečná - ve zprávách musí být ze zákona uvedeno, že se nejedná o zprávu ale o placený PR článek (což je případ třeba toho Babiše a nezdrojovaných článků o něm - kde končí zpráva a kde začíná PR?)
K té 1) to jistě, ale to je opravdu pro malé procento lidí, stejně tak jako různé pokusy udělat novinový kanál z twitteru a spol.
Problém je ten, že VYDAVATEL nechce kvalitní obsah, ale chce levný obsah a rychle...
Ta 0) je velmi nebezpečná - ve zprávách musí být ze zákona uvedeno, že se nejedná o zprávu ale o placený PR článek (což je případ třeba toho Babiše a nezdrojovaných článků o něm - kde končí zpráva a kde začíná PR?)
Jen doplnim. Je jasne, ze PR clanek oznacite. Ale pokud budu napriklad prodavat reportovaci system, tak behem toho udelam serial o reportovacich systemech a knihovnach. Anebo muzete udelat popis sveho produktu, ale vynechate ten marketing a uprednostnite odborne veci. Coz se mi zda "koser" cena pro vsechny strany.
Reklamu nemusite prodavat jen jako PR clanky, ale muzete napriklad vyuzit reklamni box u sebe pro sebe nebo napriklad udelat vymennou reklamu. Moznosti je mraky.
Problém je ten, že VYDAVATEL nechce kvalitní obsah, ale chce levný obsah a rychle...
To zalezi od konkretniho kusu vydavatele a vlastnicke struktury...
Dokonce bych řekl, že třeba v HN už není "datažurnalistika" sprosté slovo.Je tu v čr někdo jiný, kdo se tímto seriózně zabývá? Mi přijdou HN jediní, např. většinu zdrojáků pak zpětně dají k dispozici na github.
Koncentrace vlastnictvi ceskych medii znamena jedine dalsi krok ke ztrate demokracie v tomhle state a zacarovany kruh |media -> manipulovatelna vetsina -> verejne mineni -> vetsinove volby| a "vykastrovani" hlidaciho psa. Lidem se bohuzel samo od sebe nerozsviti a budou se plazit po ctyrech dokud jim zbude ze dne na den co do huby.
Jen se slusi dodat, ze za Ringier Axel Springer tam chybi udaj o J&T, resp. p. Tkáčovi.
Jak uz tu nekdo psal, ta media nejsou vlastnena primarne pro jejich rentabilitu, to je hodne omezeny pohled. Ten efekt se projevuje neprimo, u jinych investic a v uplne jinych radech. Moc ovlivnovat verejne mineni je k nezaplaceni ;)
Tahle stara recka bajka se hodi na tuhle situaci a dobu naramne:
Skopcové a kozlové, když shromážděni spolu byli, viděli, an řezník k nim jde. Ten, chodě mezi nimi, lapal a vybíral sobě, kteříž mu se líbíli. Tomu oni povolili a proti tomu se nezasadili. Vidouce pak, že jednoho z nich, svobodně vytáhše, zabijí, nic se pro to nebáli, než ještě bláznově vespolek mluvili: "Co jest nám do toho, že on toho pochytil, kteréhožť táhne, nechžť ho sobě táhne." A tak všeckny je zvytahoval až do posledního, a přišed k tomu, také jej vzal. I vece skopec k němu: "Spravedlivě se nám děje pro naši vinu, že všickni jeden po druhém od jediného zbiti budeme, ježto bychom byli mohli dobře bez toho býti, pospolu když jsme byli, a ty sám jediný mezi námi byl jsi, mohli jsme tě hlavami našimi až do smrti utrkati, a třebas ještě roztrkati, a tak bychom se byli o tvou vzteklost s tebou snesli."
...dnes už sú zaujímavejšie komentáre a reflexie toho, čo a okolo deje na blogoch, než v časopisoch a novinách...Spis ty noviny vypadaji jako blogy; prezvykane vycucy prezvykanych vycucu ze spatne prelozenych originalu na tema "co se dnes psalo na tvitru", zkompilovane pologramotnymi opicemi, ktere by mely dostavat penize za to, ze nebudou psat.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.