Portál AbcLinuxu, 27. dubna 2024 02:55


Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
20.8.2018 10:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moc nerozumím, v čem má být problém. Od určení, jak dlouho smí být DNS záznam z cache používán, je především jeho TTL. Takže máte problémy s tím, že špatně napsaní klienti TTL ignorují, nebo jste si ji nastavil na příliš vysokou hodnotu?
Max avatar 20.8.2018 11:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Ono i 15min TTL je jaksi moc. Pokud se uživateli přeloží public, pak se připojí na vpn, tak 15min na to, aby to fungovalo, je moc. A menší hodnoty nejsou moc podporovány.
Konkrétně jedeme web aplikace, takže stránka v prohlížeči.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
20.8.2018 11:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
TTL může být klidně i nulová a přinejmenším linuxový resolver to respektuje (nebo spíš respektoval, když jsem to naposledy zkouše). Ale zrovna webové prohlížeče dělají podivné věci a třeba Firefox už dlouho podezírám, že má nějakou svou vlastní cache (a od doby, co implementovali "capture portal detection", dělá ještě mnohem šílenější věci).
Max avatar 20.8.2018 12:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
A to je právě to, na co narážím. Chrome má vlastní dns cache, má async dns resolve, což údajně občas i ignoruje systémové nastavení DNS. Teď se do prohlížečů dostává dns over https atd. Celý koncept web prohlížečů jde proti Split DNS.
Ohledně podpory nízkých TTL, narážel jsem na poskytovatele dns serverů.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
20.8.2018 14:10 elenril
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Není lepší řešit tyto věci forwardem na úrovni routeru/firewallu?
Max avatar 20.8.2018 14:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Pokud myslíš to, že by byl vytvořen jeden DNS záznam a všichni by šli na veřejnou IP s tím, že firewall by měl nastavený loopback pro lidi v interní síti, tak to tento problém neřeší.
Resp. takhle, lidi s VPN nemají směrovaný veškerý provoz do interní sítě, ale do interní sítě jde jen provoz, který tam patří. Tím se i šetří latence klientů (když přistupují někam jinam) + se ulevuje trafik v centrále (vpn klientů je kolem 400, iOS, Win10, Android).
Musel by se veškerý provoz těchto zařízení tahat do vpn + na firewallu nastavit loopback pravidla. To mi aktuálně také nepřijde úplně ok.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
20.8.2018 15:16 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Mělo by stačit přes VPN naroutovat veřejné adresy vašich serverů.
Max avatar 20.8.2018 15:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
To je pravda. Promyslím to.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
21.8.2018 11:35 Lyco | skóre: 14 | blog: Lyco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
U nás se split DNS používá jen pro pár věcí, a stejně je to opakovaně zdroj problémů. Celý svět prostě předpokládá, že DNS je jenom jedno, a kdykoli se tenhle předpoklad poruší tak je zle.

Kdybych měl na výběr, tak bych taky věci řešil síťově, a DNS nesplitoval.
Příspěvek se rázem stává až o 37,5 % pravdivější, je-li pod ním napsáno reálné jméno.
Max avatar 21.8.2018 12:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
My máme několik MPLS sítí + externí fw + spoustu IPSEC tunelů. Moc se mi v takovém prostředí nechce řešit routing public IP v rámci všeho toho + s podporou řešit loopback na fw.
To to radši opustím úplně a public dns nechám zrušit.
Na win stanicích je pak třeba distribuovat nastavení, aby se nedělala negative cache (win standardně dělají i cache toho, když se jméno nepřeloží).
S tím se pak dá žít.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
20.8.2018 17:54 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

V praci pouzivame velku reverznu proxy, cez ktoru ide pristup k internym serverom a jej IP je vystavena v DNS zaznamoch. Tie su verejne. Ked niekto pristupuje z firmy z 802.1x autorizovaneho ethernet portu, tak sa nemusi dalej overovat. Inak sa k proxy overuje klientskym certifikatom alebo menom a heslom a podla kombinacie overenia dostane pristup.

Proxy vynucuje https a ma wildcard certifikat pre vsetky interne domeny. Celkovo je to jednoduche, umoznuje to kontrolovany a bezpecny pristup aj bez VPN.

Verejny popis: https://ai.google/research/pubs/pub43231

Max avatar 20.8.2018 20:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Ne, všichni jedou VPN, není to jen o webu, ale přistupuje se ke spoustě jiných služeb, ani mailové služby nejsou vystavený ven.
Mít loopback na firewallu pro public IP vypadá dobře, ale naše síť je značně komplikované a toto také není zrovna dobrý nápad. Test proběhl, přišel jsem na spoustu věcí, které nejde jednoduše vyřešit a nejspíše tedy veřejná dns zruším a celé top pojede jako doposud přes wildcard cert od nějaké CA.
Jinak já mám rozjetý dva proxy clustery, jeden pro public přístup, druhý pro interní.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bedňa avatar 20.8.2018 20:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Používáte někdo Split DNS?
Nie.

Čo tak firemná Android/iOS appka aby to bolo userfriendly aj spolahlivé. Na desktope NWjs aplikácia.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 20.8.2018 20:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Nejde jen o jednu službu, jde o desítky dalších. Na jedné jen testuji nastavení.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
21.8.2018 12:37 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neni tohle lepší řešit veřejnou / privátní DNS doménou?
Z venku je to firma.cz, zevnitř je to třeba mojefirma.cz. A zároveň mám oboje registrované na sebe.
Max avatar 21.8.2018 12:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
To pak ale není z pohledu uživatelů moc transparentní a nejen kvůli tomu. Jak už jsem psal, v takovém případě je problém třeba i s Let'sEncrypt. Každopádně řešení jsou dvě. Buď přistupovat na veřejnou IP i v rámci interní sítě, nebo to řešit v rámci jiných dns jmen. Split DNS je nepřekonatelný problém. Nakonec půjdu do jiných dns jmen. Tj. z vnitřní sítě půjdu na "*.corp.firma.cz" a z venku asi na "*.corp.firma.eu", případně "*.pub.corp.firma.eu".
A na to pak všechny služby postupně zmigruju.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
21.8.2018 17:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak na zabezpečení interních aplikací snad jedině vlastní enterprise PKI, ne? Na co Let's encrypt?
Max avatar 22.8.2018 08:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Já používám svoje CA, to je jasný. Ale také se vyskytují někteří s BYOD a VPN a tam jsem chtěl minimalizovat problémy s distribucí CA. Resp. aktuálně žádné problémy s distribucí nemám, ale chtěl jsem tím některým BYOD uživatelům ušetřit jeden krok.
Na druhou stranu, instalace CA do Androidích zařízení nutí uživatele k nastavení si zámku zařízení (pin, gesto atd.) a spousta lidí ho nastavený nemá a nechce. Když pak mají i přístup do vpn k nám k některým službám, tak je toto celkem dobrý donucovací prostředek k nějakému minimálnímu zabezpečení :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
23.8.2018 16:48 Dramon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jo, normálně to používám.

Historicky to byl trochu opruz zmínit každému uživateli, že pokud chce jít na server, musí si nejdříve pustit VPNku, ale kupodivu to nezpůsobovalo ani moc problémů. Respektive si nyní nevybavuji jediný. Jen jsem to holt všem novým uživatelům prostě důrazně zmínil.

Jelikož používám víceméně výhradně OpenVPN, tak mně to již nepálí, neboť od nějaké doby mají pro Windows klienta parametr, aby vyprázdil cache při připojení. Na Linuxu to dělá NetworkManager automaticky a z mobilů se zatím nikdo nepřipojuje, takže nevím jak to tam funguje.

Ovšem výše uvedený nápad s routováním veřejných adres zní zajímavě. Také nad tím popřemýšlím :)

Max avatar 23.8.2018 21:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Problém je ale web prohlížeči, které mají vlastní cachovací politiky a některé fce mohou ignorovat systémové nastavení dns. Další problém může nastat s AV, kdy třeba Avast má Secure DNS. Těch problémů s dns je tolik, že to jde vyřešit jen tím, že se split nebude používat. My těch app máme dost, takže fakt velká různorodost, pokud používáš nějaký desktop app, tak asi ok.
Každopádně já to zrušil a peču na to, usoudil jsem, že v dnešní době to prostě není dobrý návrh :-/. V menší síti s vlastními prvky bych to řešil routingem veřejných IP, ale naše síť je trochu komplikovanější, takže do tohoto nejdu.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
26.8.2018 15:50 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Overovat LE certifikaty pres DNS neni zdaleka takovy problem jak to vypada a pak muzete mit klidne certifikaty pro servery na privatnich IP adresach a ve verejnem DNS jen CNAME pro overeni. https://www.root.cz/clanky/certifikaty-let-s-encrypt-validovane-pres-proxy-dns/
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
Luboš Doležel (Doli) avatar 26.8.2018 15:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já to používám.

Jeden problém je v tom, že Chrome na Androidu občas ignoruje nastavené DNS servery, dotazuje se těch googlích, takže použije vnější (IPv6) adresu namísto lokální (fd00::...).
Josef Kufner avatar 26.8.2018 21:45 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Split DNS - používáte to někdo?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Používám to už dlouho doma. Mam v bindu nastavené jedno view z LAN a druhé z Internetu, takže když vypadne připojení, tak místní služby stále fungují. (To vnější view se už nepoužívá, neboť teď používám cizí DNS servery, ale jeden čas se používalo.)

Žádné problémy jsem zatím nepozoroval. Když se počítač připojí na jinou síť (např. z WiFi na LTE) a jde k domácímu serveru z druhé strany, tak zahodí DNS cache a vše funguje ihned správně. (Teď jsem si to na telefonu ověřil.)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.