Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 13:06


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
cbrpnk avatar 23.1.2021 14:49 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a pritom by stačil háčik zo železiarstva za 20 centov :-D
Bystroushaak avatar 23.1.2021 15:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Jo, na něj se pak můžeš taky super nabodnout. Kdysi jsem si udělal takový háček ze spleteného drátu, celé to fungovalo docela dobře, ale do současného stolu se mi nechtělo vrtat díru skrz.
Gréta avatar 23.1.2021 17:40 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

taky ňáký lepšejší věšení na router si jako budeš moct vyrobit ;D ;D

Bystroushaak avatar 23.1.2021 18:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Já jsem měl dobré, ale nedávno jsem měnil ethernet kabely, dal jsem tam moc krátký a pak když jsem zvednul stůl, tak to ten router utrhlo. Takže jo, něco lepšího by to chtělo :)
Fluttershy, yay! avatar 23.1.2021 18:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Tak držák na kytaru.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Jendа avatar 23.1.2021 21:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Příloha:
Já mám tohle, napíchnout se na to nejde a je to super, ale nedokázal jsem to teď najít v žádném obchodě.
Gréta avatar 23.1.2021 21:52 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

nedokázal jsem to teď najít v žádném obchodě.

to vubec neznamená žebyto jako nešlo hele :D ;D

Heron avatar 23.1.2021 14:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, tohle je jeden z prvních výrobků, které majitelé 3D tiskáren dělají :-D Nejdřív doplňky k samotné tiskárně a potom držáky. Ať slouží!.
Heron
23.1.2021 15:14 Lyco | skóre: 14 | blog: Lyco
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U první verze, když jsi držák položil na hranu, to pérko se zmizelo proto, že je tenčí než tloušťka čáry. V na břiše je rozhodující tloušťka vrstvy, která je menší (typicky máš čáru 0,4 mm a vrstvu 0,2 mm, ale záleží na nastavení tisku).

Ani poslední verze není ideální: typické namáhání (zavěšená sluchátka) trhá vrstvy od sebe, a v tom směru jsou 3d tištěné modely nejslabší. Očekávám, že se ti časem ulomí ta svislá část háku (ta na straně vzdálené od stolu), když do věšáku nešikovně strčíš nebo za něj omylem zatáhneš (zachytí se ti v něm rukáv,...). Trojúhelníková výztuž vypadá masivně, ta asi nepovolí, ale jen proto, že je předimenzovaná :-)

Navíc, ukopnutí a pod. je přesně ten typ namáhání, na který je PLA špatná. PLA je tvrdá a pevná, ale křehká - když překročíš její pevnost, pukne. ASA a PETG (a SBS, myslím že i HIPS) je slabší, ale když ji přetížíš, začne se plasticky deformovat, a při tom pohltí hodně energie. To je zásadní u nárazů, protože tam obvykle působí velká síla ale jen krátký okamžik, takže se náraz dá absorbovat.

Dobrý rozbor toho v jaké poloze tisknout věci, a co vůbec jde tisknout, je třeba ve videu o návrhu stolního svěráku.

Taky je dobré kouknout na porovnání pevnosti materiálů při různém zatížení.
Příspěvek se rázem stává až o 37,5 % pravdivější, je-li pod ním napsáno reálné jméno.
Bystroushaak avatar 23.1.2021 15:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
U první verze, když jsi držák položil na hranu, to pérko se zmizelo proto, že je tenčí než tloušťka čáry. V na břiše je rozhodující tloušťka vrstvy, která je menší (typicky máš čáru 0,4 mm a vrstvu 0,2 mm, ale záleží na nastavení tisku).
Aha, díky za vysvětlení! Je pravda že ta první verze byla zbytečně tenká v mnoha ohledech.
Ani poslední verze není ideální: typické namáhání (zavěšená sluchátka) trhá vrstvy od sebe, a v tom směru jsou 3d tištěné modely nejslabší. Očekávám, že se ti časem ulomí ta svislá část háku (ta na straně vzdálené od stolu), když do věšáku nešikovně strčíš nebo za něj omylem zatáhneš (zachytí se ti v něm rukáv,...).
Uvidíme, má to 30% infill, tak snad to něco vydrží.
Trojúhelníková výztuž vypadá masivně, ta asi nepovolí, ale jen proto, že je předimenzovaná :-)
Jen proto že bylo velmi snadné jí tam v Blenderu přidat :)

Na odkazy mrknu, díky.
23.1.2021 16:32 Lyco | skóre: 14 | blog: Lyco
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Hm, teď se na to dívám pořádně, a koukám že jsem totálně přehlédl, že ten poslední (a předposlední) věšák je do stolu přišroubovaný zespodu. Měl jsem před očima tu předposlední fotku a myslel si že to je poloha ve které to nakonec bude.

V tom případě je to pořád špatně :-) jenom si myslím že to selže jinak: ulomí se ta část na kterou věšíš sluchátka (ta naproti šroubům) v místě kde navazuje na svislou část věšáku, protože drží jen na několika perimetrech a váha sluchátek (a případné nešikovnosti) páčí vrstvy od sebe.
Příspěvek se rázem stává až o 37,5 % pravdivější, je-li pod ním napsáno reálné jméno.
Bystroushaak avatar 23.1.2021 17:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Je to možné, ale zkoušel jsem to lámat rukou a bylo to ok, má to v sobě dost pružnosti. Kdyžtak tam nacpu další podpěru ;) Ony ty sluchátka neváží moc.
23.1.2021 16:43 Lyco | skóre: 14 | blog: Lyco
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Přílohy:
Nakonec mi to nedalo, a zkusil jsem si cvičně nakreslit jak bych to řešil já. Samozřejmě totálně zneužívám toho, že jsi za mě prošlapal cestičku :)

Je to teda verze kde hák trčí ze strany stolu, zavěšení pod stůl jsem bez šroubů nevymyslel. Takhle to visí (doufám) za horní hranu, a váha sluchtek ohýbá svisou číst tak, aby se opřela o stůl, a přitlačila spodek zespodu na desku.

Zelený "kvádr" napravo je uvažovaná deska stolu. Moc to není vidět, ale horní část (ta zužující se) výtisku ho protíná - myšlenka je, že to bude fungovat jako pružina, silou se to nasadí na desku a ono se to chce vrátit do původní polohy, tak ji to svírá. Až do místa než se to začne zužovat je to trošku širší než stůl (mé oblíbené 0,2 mm na každé straně). Tiskne se to z PETG kvůli pružnosti a houževnatosti, v poloze "kolmý hranol".
Příspěvek se rázem stává až o 37,5 % pravdivější, je-li pod ním napsáno reálné jméno.
Bystroushaak avatar 23.1.2021 17:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Pěkné, pěkné, líbí se mi jak jsi to udělal zaoblené a jaksi organické, to má určitě smysl, píšu si na příště :) PETG zatím nemám. Taky jsem měl nápad to udělat lehce "umělecky" jako ruku, co se natahuje a do dlaně jakoby chytá ty sluchátka, ale nechce se mi to teď modelovat.
Nakonec mi to nedalo, a zkusil jsem si cvičně nakreslit jak bych to řešil já. Samozřejmě totálně zneužívám toho, že jsi za mě prošlapal cestičku :)
Určitě sdílej! Já si to rád přečtu.
23.1.2021 23:12 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Přesně, malé odlišnosti ve tvaru mohou zásadně ovlivnit pevnost - inspirace přírodou je na místě - viz např. kosti!
-- OldFrog
Jendа avatar 23.1.2021 21:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Aha, díky za vysvětlení!
No a jinak obecně bys na limit tloušťky čáry neměl nikdy narazit, protože stěna co má jednu čáru stejně nebude držet.
23.1.2021 17:13 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Navíc, ukopnutí a pod. je přesně ten typ namáhání, na který je PLA špatná. PLA je tvrdá a pevná, ale křehká - když překročíš její pevnost, pukne.
Asi by to chtělo vysokou pevnost v tahu a možná trochu pružnost, že? Mně přijde, že pokud to nebude opravdu velmi pevný plast (z jakého se dělají např. držáky na lahve na kolo), tak to prostě časem musí začít povolovat, jak bude namáhaný ten spoj. Ta výztuž určitě pomůže, ale představuju si, že ani tam to nebude úplně dokonalé.

Hele, tak mě napadá, nedal by se u 3D tisku udělat nějaký „železoplast“? :) Natiskne se pár vrstev, položí se na to nějaká kovová výztuž (v tomhle případě by asi stačil prostě trochu silnější drát) a pak se dotisknou další vrstvy.

Nemám s 3D tiskem žádné zkušenosti a v těch materiálech se nevyznám, ale přijde mi, že by to mohla být cesta.
Bystroushaak avatar 23.1.2021 17:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Příloha:
Asi by to chtělo vysokou pevnost v tahu a možná trochu pružnost, že? Mně přijde, že pokud to nebude opravdu velmi pevný plast (z jakého se dělají např. držáky na lahve na kolo), tak to prostě časem musí začít povolovat, jak bude namáhaný ten spoj. Ta výztuž určitě pomůže, ale představuju si, že ani tam to nebude úplně dokonalé.
Já jsem zkoušel některé ty držáky rozthat rukama. U jednoho to prasklo ve spoji, i když síla vynaložená nebyla zas tak malá. Nějak nevím k čemu to připodobnit, ale typoval bych si že desítky kg. Druhý držel tak, že se mi to prostě nepovedlo odtrhnout i s použitím veškeré síly (i když zlomit to šlo). Asi bude taky záležet na infillu, ten co praskl měl honeycomb, ten druhý nevím (asi default grid).

Každopádně ty sluchátka mají pár set gramů, tohle podle mého problém jen tak nebude.
Gréta avatar 23.1.2021 17:36 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

imho nejvíc nejvěčí problem plastů je teplo a světlo ale pod tim stolem nevidim ani radiátor takže když dotoho bystroušák zase jako nebude kopat tak to bude celkem jakože dost trvanlivý si myslim :D ;D

Hele, tak mě napadá, nedal by se u 3D tisku udělat nějaký „železoplast“

proč se jako vomezovat jenom na plasty hele :D :D ;D ;D

Gréta avatar 25.1.2021 12:04 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

elektrochemický 3d tisknutí hele :O :O

Bystroushaak avatar 25.1.2021 13:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Jo, přesně nad tímhle uvažuji už hrozně dlouho. Kdysi jsem četl takové různé staré komunistické učebnice ala 101 projektů pro mladé elektroniky a tak. Tam byl v jedné návod, jak si doma vyrábět medajle pokovováním formy ze sádry, která se natře grafitem (prostě měkká tužka). Když jsem pak po letech viděl první 3D tiskárny, tak jsem přemýšlel proč nikdo netiskne kovy elektrolýzou. Nemám teda vůbec tušení, jak moc rychlé to je a jaké to pak má mechanické vlastnosti.
xxxs avatar 25.1.2021 21:46 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
co sme sa hrali na labakoch, tak kovy vylucene elektrolyzou boli krehke a porovite, ak neslo iba o film, ale o masu. tu sa to moze chovat trochu lepsie, ale vela by som si nesluboval.
Bystroushaak avatar 25.1.2021 22:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
V tom videu tam uvádí, že pokud použili dostatečně nízkou voltáž (uvádí 1V), tak se tohle nedělo. Nevýhoda je nicméně očividná -> tohle trvá měsíc než vytiskneš něco smysluplného. V diskuzi pak různí lidé zmiňují, že se to dá řešit zvýšením počtu elektrod, které budou tisknout paralelně.
Gréta avatar 25.1.2021 23:39 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

by to taky jakoby mohlo umět najednou celej povrch/celou stranu když to jakože strčíš do roztoku a uděláš elektrolýzu hele koment?? :O :O

byto takle šlo vo dost zrychlit možná :O :O

Gréta avatar 25.1.2021 23:44 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

boli krehke a porovite

a kdyby se to pak jakoby vosmahlo něčim třeba laserem jak dělaj u tamtoho tištění z kovovýho pudru nebo vobrovským eletrickým proudem rožavilo třeba aby se to jakože slilo dohromady????? :O :O

xxxs avatar 25.1.2021 23:59 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
na druhu stranu takto sa serinkat, to uz radsej vyrobit nejaku DIY cnc masinku. nie?
xxxs avatar 26.1.2021 00:02 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
alebo mig zvaracka ako 3d? isiel by zvar na zvar?
Bystroushaak avatar 26.1.2021 08:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Jo jo, to jsem si taky říkal, proč netisknout nějakým tenkým drátkem. Ale asi by se to kroutilo.
Gréta avatar 26.1.2021 00:18 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

tam toje vomezený tim jak muže jezdit ten efektor co dělá že řeže/vrtá/brousí z velikánskýho kusu železa. todleto by jako mohlo umět vo moc složitější tvary :O ;D

23.1.2021 18:45 Lyco | skóre: 14 | blog: Lyco
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Myslím že jsem takové věci viděl, ale IMHO v praxi narazíš na dva problémy: jednak ti plast na kovu nebude držet (rozhodně ne každý na každém kovu), a navíc to takhle nejde v případech kdy to potřebuješ nejvíc: napříč vrstvama.

Co se naopak používá celkem často je, prostě použít kovové díly na namáhané věci, a 3d tisk na tvarově komplexní, ale jinak nenáročné části. Průšovy tiskárny jsou myslím typický příklad.

Samozřejmě nemluvím o profi technologiích, ono se dá tisknout přímo z kovového prášku laserovým spékáním, jak to dělá třeba SpaceX když tiskne raketové motory, ale o tom se mi ani nezdá :-)
Příspěvek se rázem stává až o 37,5 % pravdivější, je-li pod ním napsáno reálné jméno.
23.1.2021 19:17 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Mě úplně prvně napadlo našroubovat tam kovové vinglíky, ale pak mě napadl ten „železoplast“. Je otázka, jak moc by vadilo, že to k sobě nepřilne dokonale. Samozřejmě předpokládám, že by to byly jen pruty, tzn. ten plast by se spojil všude okolo. Kdyby tam vznikla moc velká vůle, byl by to problém určitě – akorát by se zvyšovalo riziko, že to v té dutině, kde je uložen drát, praskne. Pokud by to na sobě ale bylo nahuštěné dostatečně a při zátěži se začal ten kov namáhat spolu s plastem, fungovat by to mohlo dobře.

Kvůli sluchátkům je asi opravdu nesmysl to řešit, jak píše Bystroushaak, ale jinak by to mohl být zajímavý tip na nějaký experiment. Zkusit vytisknout nějakou plastovou „laťku“, položit ji mezi dvě podpěry a potom v polovině zatěžovat a změřit, kolik vydrží. No a pak ji vytisknout znovu, ale s těmi zalitými výztužemi. Mít 3D tiskárnu, tak to vyzkouším. Tohle mě vždycky bavilo. Není nad to sledovat kostku betonu, jak se v lisu lusknutím prstu mění na prach (napřed se dlouho nic neděje, ale jak se tlak zvyšuje, párkrát v tom zapraská a pak najednou bum a je z toho prach).
Gréta avatar 23.1.2021 20:14 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

plast na kovu nebude držet (rozhodně ne každý na každém kovu)

musel by mit teplotu extrudovanýho plastu + by bylo dobrý aby byl hrubej/porézní/mělo seto jakoby za co chytnout si myslim :O :O doma todle asi jako bude věčí problém než se vod voka zdá :O :/

23.1.2021 20:38 Lyco | skóre: 14 | blog: Lyco
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
ha, to mi připomíná: naraz to na rozdílnou tepelnou roztažnost, takováhle věc bude pravděpodobně dobrá jen tam kde se nemění teploty.
Příspěvek se rázem stává až o 37,5 % pravdivější, je-li pod ním napsáno reálné jméno.
23.1.2021 20:58 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Heh, to je docela dobrá pointa. To by problémy dělat mohlo.
Gréta avatar 23.1.2021 21:40 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

určit předem nějakej pracovní teplotní rosah a podle toho tam nechat mezery předem spočítaný :O :O neni to zase jako tak dramatický deseticentimetrová kovová věc z hliníku se při dt 20 celziusů scvrkne/zvěčí o 0.04 mm z vocely 0.026. plastová z abs vo 0.1476 mm z pet vo 0.1188 mm hele. věčí problem toje při chladnutí po tisku kde ta delta mužou bejt by voko až 2mm :O :/ prostě to asi jako navrhnout tak abyse plast svrk kolem kovovejch součástek :O :O

věčí problém ale sou furt vobyč mechanický vlastnosti jako při vohejbání nebo když dotoho zase jako někdo pod stolem kopne :D ;D

Gréta avatar 23.1.2021 17:38 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

ty poznámky sou eště celkem čitelný když se víc vylepší kontrast a zvýrazněj hrany ;D ;D

oslavná píseň na pana soudruha generalisima prezidentčíka Petra Pavla Pávka 🎶🫡🦚🎶
Bystroushaak avatar 23.1.2021 18:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
To jako ty na druhé straně? Tam jsou nějaké staré todo listy k mikrotron modelování a dalším featurám co chci na blog (které jsou z většiny v issues na githubu), nic tajného.
vencour avatar 23.1.2021 19:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezké. Připomnělo mi to hlavně stavění mostů (hra, snad něco takového), mohl jsem vidět zatížení nosníků, zelená dobrá, u červené praskla vzpěra a vlak neprojel.
Tiskneš jednotlivé kusy (po jednom) nebo vždy aspoň dva vzorky, abys porovnal vlastnosti chování materiálu pro konkrétní výrobní výkres?
Jak moc plasty stárnou nebo mění své vlastnosti v čase?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Gréta avatar 23.1.2021 20:47 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

Jak moc plasty stárnou nebo mění své vlastnosti v čase?

todleto je asi jako celej vědní vobor nějakej :D ;D vobecně asi jako škodí uv a teplota/změny teploty a proto se jako do plastů strkaj různý ty stabilizátory aby jakože něco vydržely nebo se třeba taky skovávaj pod vochranou vrstvičku s uv filtrem. todleto ty normální filamenty vsobě asi jako nemaj pla se dokonce chlubí žeje ezoekobio z kukuřice a různejch jinejch čistě 'přírodních' sajrajtů aže ho de zahrabat dokompostu kde se během tejdnů rozloží :O :/ to jako nejsou dobrý vlastnosti pro dlouhou životnost :D

abs vydrží vo hodně víc tiskne se při věčí teplotě takže jako hádám žeje při běžnejch vobyčejnejch teplotách stabilnější (ale asi jako malilinko jeduje hele :O :O)  zase jako žloutne víc vod uv/sluníčka takže jako uplně nesmrtelný taky nebude :D ;D

sou i jiný materiály vodolnější třeba asa hele ale neznám :D

nevim jestli toje jako dobrej nápad nutný to rozhodně neni ale já třeba jako všecko balim do kuchyňský hliníkový folie když to chci strkat někam ven nebo blízko topení a chci abyto jakože fakt něco vydrželo :D jestli to k něčemu je nevim se ukáže teprve :D ;D

vencour avatar 23.1.2021 21:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Taky jsem se mohl zeptat "jaké máte očekávání?"
Asi tak jako vím, že beton zraje nebo dřevo že je zpravidla náchylné na vlhkost.
No a vytištěný věci co dam třeba do auta tak na ně číhá riziko jak mrazu tak horka, pokud je nebudu tahat jak kvočna kuřata.
Takže uvažuju, jak kombinovat to, co se mi bude líbit nebo stát za to řešit vlastnoručně a ne sháněním hotového výrobku.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 23.1.2021 21:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Snad se nepletu, že SpaceX volilo mezi kompozitem a nerezem pro "Marsovskou raketu" a nerez nejdřív teče než povolí a jde tak nějak spravit, kdežto kompozit se musí tak akorát slepit nebo vyhodit.
A "plasty" jsou snad to samé nebo skoro to samé jako kompozity?
A proto musim při návrhu výrobku nějak přizpůsobit masivnost materiálu.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Gréta avatar 23.1.2021 22:03 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

A "plasty" jsou snad to samé nebo skoro to samé jako kompozity?

asi jak to jako kdo bere :D podle wiki je kompozit

Kompozitní materiál, nebo zkráceně kompozit, je obecně vzato materiál ze dvou nebo více substancí s rozdílnými vlastnostmi, které dohromady dávají výslednému výrobku nové vlastnosti, které nemá sama o sobě žádná z jeho součástí

takže imho míchání stabilizátorů do plastu z plastu kompozit nedělá ale toje spíš problém pro fylosofy :D ;D

A proto musim při návrhu výrobku nějak přizpůsobit masivnost materiálu.

tim rozhodně jako nejde uškodit si myslim ;D

23.1.2021 19:46 kvr
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zrovna se mi zlomila jedna kostka na Rubikově kostce, s tou tiskárnou by to byla asi spolehlivější oprava než lepení, které vydrželo jeden den.

Takže asi dobré i na opravy, akorát by to chtělo nějakou veřejnou databázi, ne každý je zběhlý v blender apod. Ale do toho asi výrobci nepůjdou, přecejen je to spíš proti jejich zájmu :-) .
Gréta avatar 23.1.2021 19:57 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Bystroushaak avatar 23.1.2021 20:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
akorát by to chtělo nějakou veřejnou databázi
Já zatím netisknu věci co vyrobili ostatní, koupil jsem si to jako hračku právě jako hobby že si můžu dělat věci vlastní :)
23.1.2021 23:32 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hezká ukázka vývoje fyzického předmětu (dřív se tomu říkalo design). Existuje ještě komplementární přístup: Na sluchátka udělat očko a zavěsit je. Nároky na nosnost materiálu mohou být menší a celkové řešení tak může být efektivnější. Je překvapující, že to výrobci sluchátek neřeší...
-- OldFrog
Gréta avatar 23.1.2021 23:48 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

Je překvapující, že to výrobci sluchátek neřeší

sluchátka válim postole aje mi to uplně jedno :D si myslim že nás asi jakoby je věčina :D ;D

xkucf03 avatar 24.1.2021 21:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

Výrobci to řeší tak, že prodávají držáky na sluchátka. Ceny jsou cca od 200 Kč za kus ohnutého plechu, přes nějakých 300-600 Kč za sofistikovanější stojánky/držáky až po 1 500+ Kč za designové kousky ze dřeva atd.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.1.2021 22:11 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Jako jo, stojany na sluchátka, ale pořád mi to přijde trochu overkill oproti očku přímo na sluchátku + háčku na stěně.
-- OldFrog
Fluttershy, yay! avatar 24.1.2021 22:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Stěna není vždy při ruce.

Ale hlavně: jsou různé konstrukce hlavového mostu. Asi nechceš, aby se ten háček/stojánek protlačil do polstrování (na druhé straně jsou sluchátka – např. ~30 let staré studiové sennheisery [HD250/HD540/HD560/…], akg [K240/…/K7xx/…] nebo audio technica [„air“], popř. kopie superlux apod. – bez jednodílného polstrovaného mostu). Nebo u sluchátek s velkým přítlakem může být žádoucí udržovat je trochu roztažená (třeba i na nějaké bustě).

Samozřejmě jde použít jednoduché alternativy: s háčkem třeba věšák na banány (fakt!), dále některé stolní lampičky, před lety jsem si stojan se dvěma kolejnicemi postavil z merkuru…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.1.2021 16:17 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Stojan na banány vidím poprvé :)
-- OldFrog
Agent avatar 24.1.2021 19:05 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rozhodně díky za nápad, jak může vypadat držák. Já si možná vyrobím podobný, ale ze dřeva. Nevím, jestli to nějak vyfrézuju z jednoho kusu, nebo to poslepuju z více dílů.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
xkucf03 avatar 24.1.2021 22:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ty vodorovné části by neměly být rovnoběžné. A ty hrboly jsou tam podle mého akorát naškodu. Pro inspiraci: kovové spony na ubrus – taky to není ve tvaru U s rovnoběžnými částmi, ale ta spodní je prohnutá dovnitř. Pak to dobře drží a neodstává. Tím, že na tu sponu ale zavěsíš sluchátka, která to budou páčit směrem dolů, to ale nebude optimální – navíc na spona narušuje plochu stolu. Ta montáž ke spodku stolu bude lepší, ale i tu by šlo řešit bez šroubů – např. se prodává lepící suchý zip, ten se používá někdy i na nářadí a sluchátka by to mělo hravě udržet. Navíc si můžeš udělat několik pozic a držák mezi nimi přendavat.

Přijde mi, že hodně 3D tiskařů se snaží udělat celý výrobek na tiskárně, jednou metodou. Myšlenka je to hezká (člověk potřebuje jen tiskárnu a materiál a dokáže cokoli), ale většinou to vede na dost špatné výsledky. Užitečnější bývá tím 3D tiskem řešit jen část problému a kombinovat ho s jinými technikami a materiály.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.1.2021 23:46 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je dobré naučit se počítat s tím, že v místě kde se napojují vrstvy je model nejslabší, zvlášť u tenkých věcí je rozlomení vrstev od sebe docela snadné. V tomhle je ideálně polohovaná verze Mk2 / Mk3.

Šroubovací verzi bych osobně zkusila nějak takhle (Je to nakreslené dost na rychlo)
PepaSFI avatar 26.1.2021 19:58 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
tak to tady pročítám a říkám si kdy se projeví nějaký strojař a ejhle, stalo se. Teda aspoň částečně. Chtělo by to zaoblit celkově, všecky kouty zakulatit, případně vykročit víc do prostoru, místo prosté plochy udělat nějaký profil. Třeba jen zesílit okraje, pevnost by se velmi výrazně zlepšila.

Mimochodem, já si podobné věci ohýbám z Duroplastových desek. To je pozoruhodná termoplastická hmota podobná dříve populárnímu novoduru co se z něj dělaly hajzltrubky. Dělám s tím v práci a máme toho pytle odřezků které se musí likvidovat.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Bystroushaak avatar 26.1.2021 20:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Hele, já dělal držák na sluchátka, ne na kulomet. Nedávno jsem do něj omylem kopl znova a ukázalo se, že má mnohem větší tvrdost než moje noha už takhle.
vencour avatar 26.1.2021 20:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Ok, proč tam nemáš pant nebo kloub, buď sklopný nebo otočný?
Občas je lepší se aspoň v něčem přizpůsobit a přijmout to, co je (že to na tohle místo zrovna nepatří?) ... třeba časem objevíš ještě něco lepšího, lepší řešení, než to současné.
Ok, člověk musí mít důvod ke změně nebo evoluci.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Bystroushaak avatar 26.1.2021 21:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Protože je to doslova první model, co jsem vymodeloval týden potom co mám tiskárnu. Ten kloub bych tam mohl přidat, to zas jo, jen to bude vyžadovat špetku experimentování, ale časem se k tomu asi dostanu.
27.1.2021 09:29 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Tak šlo o rychlý náčrtek pro ukázku jak to myslím :)

Původně jsem zaoblení ani neplánovala, ale pak jsem ho nemohla nepřidat aspoň kolem háku, hrany by trhaly polstrování sluchátek a to bych si pustit ven nedovolila ani jako proof of concept :D
Josef Kufner avatar 27.1.2021 18:43 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co přidělat na vršek sluchátek magnet a na spodek stolu plíšek? To neukopneš určitě a držet to bude taky dobře.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Bystroushaak avatar 27.1.2021 20:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Zajímavý nápad, možná to někdy zkusím.
Petr Fiedler avatar 29.1.2021 00:11 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka

Já mám stock držák na sluchátka zezadu monitoru. Podívej se, jestli jej tam náhodou taky nemáš.

Bystroushaak avatar 29.1.2021 04:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
Je nepoužívám tenhle druh držáku, mám AlzaErgo Arm AR700. Můžu doporučit, umí to udělat místo na stole jako máloco jiného a jestli něčeho lituju, tak že jsem si tenhle druh držáku nekoupil už před lety.
30.1.2021 16:24 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
27.1.2021 22:31 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D TODO list 1; Držák na sluchátka
= Vylepšená verze háčku
-- OldFrog

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.