Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 07:10

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.6.2005 09:32 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Sorry
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
vopred sa ospravedlnujem za neprehladnost
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
21.6.2005 09:35 thingwath
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sorry
Dej tam odstavce.
21.6.2005 09:43 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sorry
hmm, keby osm vedel.. HTML nebolo nikdy mojou zalubou...
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
21.6.2005 10:39 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sorry
Zkuste si lokálně rozchodit "Texy!" (http://www.texy.info/cz/). Já jsem to udělal a jsem maximálně spokojen. HTML se už prakticky nezabývám, prostě napíšu text, naberu do clipboardu, spustím jedním příkazem konverzi obsahu clipboardu a provedu paste výsledného HTML ;-).
21.6.2005 18:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sorry
Což není pod psaním příspěvků odkaz na rychlokurz od Koska?
Copak toho není dost?
22.6.2005 07:46 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sorry
Pokud bych měl hovořit za sebe, tak HTML umím, ale psaní tagů, mne vysloveně vyrušuje z myšlenky (pokud nějakou skvělou mám :-)).
21.6.2005 10:35 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Podpora periferií
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrá podpora periferních zařízení tj. ovladače je limitována ne tím, jaká nejstarší zařízení jsou podporována, ale tím, jaká nejnovější zařízení jsou podporována. Včera jsem hledal vhodný NOVÝ HW pro FreeBSD (+ zároveň Linux a MS Windows) a opravdu jsem se spotil, než jsem našel nějakou přiměřenou kombinaci s deklarovanou bezproblémovou podporou. Teď mám objednáno a neustále se modlím k bohu, aby to dopadlo dobře. Takové věci uživatelé windows určitě neřeší :-(. K čemu mi je podpora X architektur, které nikdy nepoužiju, když v každé požaduje přesně určenou úzkou podmnožinu zařízení.
21.6.2005 10:52 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora periferií
Uzka podmnozina? Ved ak sa bavime o i386, tak mne to islo zatial vsade. Podpora USB - OK, podpora siete - OK, podpora zvuku - OK (vratane integrovanych apodobnych hluposti), podpora grafifky - zalezitost XFree86 alebo X.org. USB Mass Storage bez problemov, podpora tlacenia - zalezitost CUPS, podpora skenovania - zalezitost SANE

Co viac potrebujete?

Samozrejme sa aj ja pozeram na zoznam podporovaneho hw, ale nejako som nemal problem najst vhodnu kombinaciu (nie pre seba). Hry nehram a na ine veci je to OK. Zalezi od uzivatela.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
21.6.2005 11:54 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora periferií
Takže podle vás OS nezodpovídá na ovladače pro mnoho zařízení a máte pravdu (ačkoliv s tímto názorem nesouhlasím). Např. ovladače pro pokročilé grafické čipy se kompilují do jádra jako moduly. Podpora zvuku , podpora síťovek, řadičů .... to vše je záležitost OS. A jak je tomu doopravdy (v případě FreeBSD, možná, že NetBSD je na tom lépe) je vidět např. zde: http://www.freebsd.cz/cs/platforms/amd64/motherboards.html. Nic moc. Ale to samozřejmě nijak nedegraduje ostatní vlastnosti OS, tedy pokud se na danném HW rozběhne.
21.6.2005 12:07 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora periferií
Ja som ho bez problemov rozbehol na MB s VIA K8T800 chipsetom. AMD bolo 64 bitove, myslim, ze 3000+... takze neviem.. s tymi drivermi na grafiku je to pravda... pre FreeBSD existuju (nVidia). Ale ako vravim, toto som velmi neskumal. Jednak taku grafiku nemam a hry nehram. Mal som aj comp s Nvidiou, skompiloval som ovladace aj pod Linux, aj pod FreeBSD a isli. Takze je to len problem vyrobcu.

Doma mam starucku S3 ViRGE
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
21.6.2005 12:34 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora periferií

Ok, ty takovou grafiku nemáš, ale jiní ano a nechtějí ji využívat jen z 10% ve VESA módu, chtějí (oprávněně) 100% z jejích možností. Mnohokrát jsem do počítačů přidával externí podporovanou síťovku místo nepodporované interní, grafiky, zvukovky, nefunkční s-ata řadiče…

Vadí mi to chvástání „nám to běží na všem“. Oč realističtěji by znělo: „podporujeme procesory všech architektur, ale bohužel na nás výrobci kašlou, takže se prosím pro konkrétní zařízení podívejte na seznam http://….“.

21.6.2005 12:53 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora periferií
Ale bohuzial je to tak. Ja som nikdy nekupoval HW podla OS, ktory na tom mal bezat. Zvlast, ked mam doma zelezo, ktore som dostal zadara, tak som bol rad za akekolvek. A na co potrebujete napriklad 100 percent grafickej karty? Lebo pri kazdom OS je urcity predpoklad, na ake nasadenie pojde. A 100 percent grafiky potrebujete v MS Windows (R) (koli hram) a v Macoch (koli DTP a pod). To je presne tak, ako dat Win98 na server..Teoreticky sa to da,a le nebude to ono... Ja popisujem to, ze som s niecim spokojny, chcem sa podelit o skusenosti, nabrat nejake nove a tak trosku spravit osvetu. Keby sme sa mali riadit tym, coho je najviac, nikto by sa nebabral s Linuxom, BeOS-om, BSD-ckami.. atd. Ved je najjednoduchsie ukradnut si nejake okno, mat kopu nakradnuteho sw a byt spokojny. ja sa nechcem hadat, ako vravim, mne (a zda sa, ze nielen mne) to ide, islo vsade a snad to tak aj bude. A drzim palce aj Vam, aby ste mali podobny pocit po (moznom) nainstalovani.

Prajem prijemny den
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
m$ lipo $m avatar 21.6.2005 11:29 m$ lipo $m | skóre: 19 | blog: čaj o páté | Redmond
Rozbalit Rozbalit vše chvala NetBSD
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Musim taky prispet jedine chvalou :) na tento OS bezi me jako router a zadny problem jsem zatim nemel akorat jsem nenaezl podporu pro ext3 kdyz sem se poousel primountovat disk stimto FS
Albuquerque, New Mexico (April 4, 1975)
21.6.2005 11:39 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: chvala NetBSD
tak tak. A nielen na sietove komponenty. Mne to doma bezi ako desktop na stroji, ktory by niekto iny uz vyhodil. A viem, ze ak disk dam do novej masiny, tak pojde tiez. Nie je to take strasne s tou podporou. Aspon ja som mal stasie. Nabuduce prihodim odkazy na screenshoty, popis instalacie, dmesg a tak podobne
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
21.6.2005 15:08 Triton | skóre: 10 | blog: keep_slacking
Rozbalit Rozbalit vše Re: chvala NetBSD
Nevím jaké byly požadavky, ale ext3 oddíly se dají bez problému připojovat jako ext2, akorát to bude bez žurnálu. Já to kdysi potřeboval jen na překopírování nějakejch dat a bylo to v pohodě.
Z'LI0(%:`&/NRU`Y0"@8.L%.%PG(%!D>"<!@C(4&'?`UO!/$"K\2)+!1K',R' 2V,*3$D-EG4PC!<*(%%I"<*$` `
7.8.2005 03:31 jakub
Rozbalit Rozbalit vše Aplikace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Je pravda, ze NetBSD nema tolik aplikaci jako Linux, nebo FreeBSD tusim neco okolo 10000 dostupnych aplikaci v portech (sice nechapu proc tolik aplikaci uz jsme jak u Debianu).

Na druhou stranu ma NetBSD celkem pekne resenou emulaci binarek. Takze se daji uchodit veci z jinych systemu.

Dokonce existuji komercni aplikace primo pro NetBSD, neni jich mnoho, ale lepsi nez nic, nebo dratem do oka. :-)

Prijde mi, ze OpenBSD ma nejmene aplikaci a na desktopu je lenive. Najdou se vsak skalni silenci co ho provozuji i na desktopu. Jejich volba.

Sam k plne spokojenosti doma provozuji vsechny tri hlavni BSDcka. V praci Windows. :-(

  • router P1 - OpenBSD
  • laptop P2 - NetBSD
  • FS Apple G3 - NetBSD
  • desktop P4 - FreeBSD (sdileno se zenou)

    BTW utelk jsem ze Slackware 8.1 (nedam na nej dopustit). Nejvice mne frustrovala rozdilnost Linuxovych distribuci. Byl jsem zvykli na Slack, jinak se to resilo v Debianu, RedHatu, ... (O Mandrake radsi pomlcim).

    S zivych distribuci preferuji FreeSBIE. Preci jenom 4 rada je celkem nic moc proti 5-6.

  • 2.2.2006 18:07 jiri.b | skóre: 30 | blog: jirib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NetBSD - vyhody + nevyhody = ?
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    Jen tak mimochodem... Nez zacnes neco psat o tom, ze nejsou ISO na ftp k OpenBSD, co kdybys navstivil aspon www.openbsd.org a prohled FAQ?

    OpenBSD prislo o par grantu, napr. tim ze Theo kritizoval valku v Iraku, a tak stale zustava, ze koupi ISO prispivas na chod projektu.

    Takze ISO si muzes koupit, nebo sam udelat, ze? :) Takze jestli mas internet ke stazeni ISO, tak asi budes mit internet ke stazeni 'setu' a bootovaciho image (napr. floppy38.fs).

    Stahovani ISO obrazu je podle me onanismus, neznam nikoho, kdo instaluje vsechno, hlavne ze vsichi stahuji ISO s KDE/GNOME a buhvi cim...

    jirib

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.