Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 15:03

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
27.12.2009 07:23 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a když je PC které chci vzbudit za routerem?
27.12.2009 07:52 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
aha, slibuju, že příště budu číst až do konce
27.12.2009 11:06 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak vypada 6 bitu s hodnotou FF? Vis vubec jaky je rozdil mezi multicastem a broadcastem? Vis co je subnet? Clanek je snuska chyb a nepresnosti.
bazil avatar 27.12.2009 11:24 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Jo, má tam bejt 6bytů, to jsem přehlédl.

Broadcast je vysílání, kdy je cílem celá jedna síť. Na rozdílném subnetu se použije maska sítě pro broadcast např 192.168.1.255/24. Na stejném subnetu se pak ještě nastaví MAC adresa na FF:FF:FF:FF:FF:FF. Routery po cestě nemají šanci zjistit, že se jedná o broadcast. Až cílový router zjistí, že je to adresa jeho subnetu, tak změní MAC. Multicast je jakési vylepšení Broadcast, tady opravdu přesně nevím.

Subnet je podsíť ... má cenu to detailně vysvětlovat?

Případně nás poučte a nekritizujte.
27.12.2009 12:05 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Na rozdílném subnetu se použije maska sítě pro broadcast např 192.168.1.255/24. Na stejném subnetu se pak ještě nastaví MAC adresa na FF:FF:FF:FF:FF:FF. Routery po cestě nemají šanci zjistit, že se jedná o broadcast. Až cílový router zjistí, že je to adresa jeho subnetu, tak změní MAC.
Blbost...Plete si subnet a net. Maska site se pouzije? Vis jak se pouziva maska? 192.168.1.255/24 neni subnet...je to net...z ktereho se da udelat subnet...

Multicast je skupinove vysilani...Broadcast vsesmerove...

Kritizovat budu pac jsou psane blbosti...
bazil avatar 27.12.2009 12:49 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Ehm a jak můžete tvrdit, že ta adresa je subnet(nebo není), když absolutně nevíte, co je nad ní? Sítě a podsítě jsou vidět až při kompletním obrázku sítě.

Takže Broadcast je speciálním případem Multicastu ... jo díky za vysvětlení.

Ste mohl rovnou dopsat, co je blbě, než tu takhle hrubě pokřikovat. Já sám nejsem genius a poučit se nechám, ale komentář, že jsou všechno blbosti, to je trošku moc.
27.12.2009 17:58 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
To muzu tvrdit snadno...Sit 192.168.1.0/24 musi byt sit...Nemuze to byt podsit...Neni zadna sit nad. Bavime se totiz o privatnim rozshu drive (pri classfull) oznacovanym jako class C. Na to nepotrebuji zadny obrazek...
bazil avatar 27.12.2009 18:17 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
To, že je to standartně použíto takhle Celá síť na 192.168.1.0 / 255.255.255.0 Neznamená, že to nemůže být použito takhle: Celá síť na 192.168.0.0 / 255.255.0.0 Podsítě na 192.168.1-255.0 / 255.255.255.0

Ještě něco?
27.12.2009 18:07 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Takže Broadcast je speciálním případem Multicastu ...
Blbost...
bazil avatar 27.12.2009 18:20 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Tak už nám konečně prozraďte, jak to je, místo psaní "Blbost..."
27.12.2009 21:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Pěkný článek, on se vždycky najde někdo, kdo má v něčem dobré znalosti, má nějaký komplex a potřebuje si ho léčit (člověk co chce konstruktivně upoznornit na nepřesnosti nepoužívá takový tón a nevystupuje jako anonym (tím nemyslím neuvedení jména, ale i neuvedení běžné přezdívky na netu). Docela rozšířené je to ve školství (učitelé co dupou žáky). Nedělat si z takových těžkou hlavu (to nic nemění na tom, že mají třeba pravdu).

Blog dobrý, díky za něj.
Baník pyčo!
bazil avatar 28.12.2009 01:40 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
děkuji
28.12.2009 12:04 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Urcite mam komplex...A potrebuji si ho lecit...Presne tak...Ted jsi mne odhalil...A ja za to pujdu do pekla...Protoze jsem moc spatnej... No a ted vazne...Pouzivam bezne nick aaa...A upozornoval jsem na chyby...To ze nekdo kvuli tomu vyvadi (ze jsem pouzil slovo blbost - coz neni nic drsneho), tak at se tesi do pracovniho procesu kde po nem budou dupat sefove a klienti (chteji mit vse v top kvalite (vysoky vykon, vysoka dostupnost atd. )a platit malo penez)...
bazil avatar 28.12.2009 13:24 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Nikdo se nezlobí za slovo blbost.

Jen když je něco blbě, tak kritizujte konstruktivně, protože tady nejsme v práci, tady to všichni děláme dobrovolně a já osobně si myslím, že podle toho mého blogu se WOL určitě rozchodit dá. Mno a když už tedy kritizujete, tak nám neznalým konečně povězte ten rozdíl mezi broadcastem a multicastem, tedy kromě toho, že broadcast je pro celou síť ohraničenou routerem a multicast je pro skupinu PC (jestli ve stejné síti, nebo ne, nevím).

A není náhodou celá siť taky jen skupina PC?
28.12.2009 13:59 aaa
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Ano multicast je jen pro skupinu koncovych prvku. Jen ty ktere se k tomu "prihlasi" a maji D class IP adresu. Na siti tim padem muzete mit vice multicastovych skupin. Broadcast je "povinnost" a patri tam automaticky kazdy. A tomuto provozu se musi venovat... Broadcastova adresa je jasna (same jednicky v uzivatelske casti IP adresy). Multicastova je jak jiz jsem psal D trida IP adres.
bazil avatar 28.12.2009 14:09 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
speeer, děkuji za vysvětlení
gtz avatar 27.12.2009 17:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Pro ty kdo neví .... wiki Multicast

wiki Broadcast
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
bazil avatar 27.12.2009 18:18 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
Konečně nějaký konstruktivní příspěvěk, ale ty wiki jsem taky viděl a moc jsem z toho ten multicast nepochopil.
30.12.2009 05:11 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: DVS: Domáci výpočetní středisko – Fáze 1. - WOL
ono to bude tou ceskou verzi wikipedie kde temer nic neni. http://en.wikipedia.org/wiki/Multicast
28.12.2009 22:38 MilanK
Rozbalit Rozbalit vše Re: NETDOWN=no
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proto editujte (většinou) soubor /etc/init.d/halt.
V Ubuntu 9.10 editujte /etc/default/halt:
# Default behaviour of shutdown -h / halt. Set to "halt" or "poweroff".
HALT=poweroff
NETDOWN=no
/etc/init.d/halt si to už najde...
bazil avatar 29.12.2009 00:33 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: NETDOWN=no
jo, máš pravdu, teď jsem psal, jak je to špatně protože v init.d/halt je to a to a uvědomil jsem si svoji vlastní blbost :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.