Portál AbcLinuxu, 29. března 2024 03:39

Tučňák dobývá Arkonis

19.6.2020 23:05 | Přečteno: 1795× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 19.6.2020 23:05

Pamatujete si ještě dávné doby, kdy herní série Battle Isle byla na vrcholu slávy? Chcete znovu zažít ten adrenalin, kdy s posledním průzkumným vozítkem ujíždíte před nepřátelskou armádou a doufáte, že objevíte nestřežené skladiště plné tanků? V tom případě pro vás mám skvělou zprávu.

Ne, série Battle Isle stále ještě nevstala z mrtvých. Tenhle zápisek bude o jiné klasické hře ze stejné doby a ze stejného žánru, české tahové strategii Signus: The Artefact Wars.

Signus vyšel v roce 1998 a poprvé jsem ho hrál v roce 2002, když vyšel jako příloha na CD v časopise Computer. A jen o pár měsíců později ho původní autoři vydali částečně přeportovaný na Linux pod licencí GNU GPL, což jsem zjistil až začátkem letošního roku.

Po necelém půlroce práce je Signus opět v hratelném stavu. Původní autoři navíc pod GPL nově vydali i příběhové animace, které ve starém SVN repozitáři kvůli své velikosti chyběly, takže open source verze je teď kompletní i bez originálního CD. A narozdíl od originálního CD je open source verze ve dvou jazycích: česky i anglicky (překlad zatím trochu pokulhává). Hra detekuje jazyk automaticky podle locale.

Stále je potřeba spousta oprav a vylepšení, ale pokud si chcete opět zahrát starou klasiku, naklonujte si repozitář z GitHubu a v obou adresářích spusťte klasickou instalaci:

./bootstrap
./configure
make
make install

Závislosti:

Aktuální verze by už měla být plně přenositelná mezi různými architekturami a Unixovými systémy. Uložené hry z původní Windows verze půjdou načíst, ale open source verze záměrně ukládá hry v trochu jiném formátu kvůli opravě 2k38 bugu.

Přeji příjemnou zábavu.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Obrázky

Tučňák dobývá Arkonis, obrázek 1

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

20.6.2020 01:33 Lorenzo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák dobývá Arkonis
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dik za tip.
Ted jeste Spellcross.
20.6.2020 12:24 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák dobývá Arkonis

Ke Spellcrossu mám jenom demo z Level CD a zdrojáky nejsou open source. Ale někdo už se o remake pokusil: OpenSTLB.

Až dodělám Signus, chci se pustit do portování Command & Conquer. Petroglyph před necelým měsícem vydal původní zdrojáky bez front-endu pod GPLv3 jako SDK pro vývojáře modů. Když se ty zdrojáky vyčistí a přidá se SDL front-end, vznikne kompletní port.

21.6.2020 00:01 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák dobývá Arkonis
Není portace C&C zbytečná, když máme OpenRA?
21.6.2020 11:45 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tučňák dobývá Arkonis

OpenRA má dva zásadní problémy:

  1. Je napsané v C#. Mono je bloatware, který ke mně na počítač nesmí.
  2. Je to remake, ne port. AI se chová jinak a jednotky jsou jinak vyvážené než v původní hře.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.