Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 03:43

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Watzke avatar 18.7.2014 07:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jedna věc je, že se dá sehnat 4K displej za slušnou cenu, ale druhá je ta, že když na něm pak člověk chce hrát hry v nativním rozlišení, tak potřebuje naprosto brutální grafickou kartu. Nevím zda dnes existuje karta, která stihne renderovat rozumný množství FPS v nejnáročnějších hrách na max. detaily při 4K. Ostatně vlastně nevím ani jak je to s podporou 4K ve hrách. Máte s tímhle někdo zkušenosti? Pěkný je, že s takovým rozlišením snad ani nebude potřeba vyhlazování :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.7.2014 08:02 Trubicoid
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
To je hw vyhlazování :)

Ještě chybka výlcování
18.7.2014 09:47 koudy
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Jistě že existuje - 4x GeForce GTX 780 Ti

To by to mohlo utáhnout...

I když si tím nejsem úplně jistý u takovýho CRY Enginu (4) :)
18.7.2014 12:32 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Pripadne 4x 790 ... coz je vpodstate 8x 780 ;D.
18.7.2014 10:13 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
No, u dostatečně vysokého DPI (jako má 13" Macbook Pro s Retina displejem - rozlišení 2,560 × 1,600, což dělá 144 DPI) není potřeba hrát s nativním rozlišením. Chyby z ne-nativního rozlišení se stávají příliš malé na to, aby si jich člověk bez hlubšího pátrání všiml. A v případě potřeby se dá nastavit nějaký "násobek" (1280x800 v mém případě) a 1 renderovaný pixel vychází přesně na 4 pixely fyzické - takže ne-nativní rozlišení zmizí.
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
18.7.2014 10:51 x.
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
nojo, jenze s 1280 na 800 se zase vracime na lowend 8 roku zpatky...
22.7.2014 08:40 ed | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
a to je nejaky brutalny problem? :) osobne si myslim, ze na 13" displayi je cokolvek vyssie ako 1440x900 volovina. so zvysujucim sa DPI sa zvacsuje faktor upscalingu pisma, takze textu sa tam v konecnom dosledku vojde rovnako vela, ale DPI nesenzitivna grafika sa zmensuje, takze nastrel layoutu je tatam.

a ak sa vam hra na 1280x800 hra horsie, ako na umba imba HD rozliseni, tak je niekde chyba :)
22.7.2014 16:53 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Tak na jednu stranu s dost vysokym DPI nejsou potreba SW hacky jako je antialiasing, ci dithering...
„O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
22.7.2014 20:03 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Ony pořádné rastrové fonty nic takového nepotřebují. Zmíněné techniky měly zůstat u fotek a videí, kde budou v určité míře potřeba i při vysokém rozlišení, pokud originál nebude přesně v násobku rozlišení.
pavlix avatar 22.7.2014 23:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Já osobně teda u běžných rozlišeních dávám přednost jemnějšímu vykreslování fontů než je čistá bitmapa.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.7.2014 08:24 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
No on by ten rastrový font klidně mohl být ve stupních šedi a ne černobílý. Jenže ono se místo toho použije vektorový font a nějaký zběsilý antialiasing, který ho částečně rozmaže.
28.7.2014 10:16 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Aby byl AA zbytecny, tak bys potreboval tak 4k rozliseni na petipalcovem displeji. Jinak proste ty kostickovane hrany uvidis(pokud nejsi slepy).
18.7.2014 11:51 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Pri takovymhle rozliseni bude libovolna gameska vypadat hnusne i s 16x AA. navic nativni rozliseni se pouziva prave proto, aby se eliminovaly vsemozny "vylepsovaci" algoritmy monitoru/televize.
18.7.2014 08:02 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm, Lenovo radsi nepise, co to bude za displej? Doufam, ze zase nejaka dokonalost od Samsungu.
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
18.7.2014 08:12 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm... ja bych teda spis uvital zobrazovadlo s x2400 ... 16:9 je proste nahowno.
19.7.2014 01:58 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Pod to bych se podepsal. U mě je důležitá výška, takže pro 24" je poměr 16:10 ještě docela použitelný. Nejradši bych 3:2 nebo 4:3. Ale to už je dneska asi jen fantazie.
21.7.2014 20:26 ebik | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
A co 9:8? Tedy 18x16 = dvakrat 16:9 na vysku. Jen to chce neco s uzkym okrajem.

Na programovani se mi ale nejvice osvedcil jeden monitor normalne a k nemu druhy nastojato (portrait rezim) (jsou to 22). Na tom landscapu mam vedle sebe 2 nebo 3 okna, podle toho co zrovna delam, na tom portraitu pak typicky jedno okno (dost casto dokumentaci v browseru).
Bystroushaak avatar 21.7.2014 22:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Pod to bych se podepsal. U mě je důležitá výška, takže pro 24" je poměr 16:10 ještě docela použitelný. Nejradši bych 3:2 nebo 4:3. Ale to už je dneska asi jen fantazie.
Já mám v práci 16:10 a je to podstatně lepší, než 16:9, až jsem byl překvapen. Pokud si někdy budu něco kupovat, tak už jedině 16:10, i kdyby mě to mělo stát o půlku víc.
22.7.2014 00:16 Marvin | blog: im_depressed | Gallifrey
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Ja bych se spis dival na vertikalni rozliseni nez vysku.

Jasne, 2400 px by bylo lepsi, ale 2160 neni vubec spatny. Je to vic nez dnesni bezny monitory otoceny na vysku... A staci to na nejakych 140 radku kodu...

Btw. vi nekdo proc vyrobci delaji stale sirsi monitory? Ja jsem si vzdy myslel ze je to marketingovy trik jak mit vetsi uhlopricku pri mensim poctu bodu. Nicmene 4k ukazuje ze zvetsit pocet bodu jde, tak by me zajimalo jestli to ma jeste jiny duvod...
22.7.2014 12:47 nou
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
tak 4k je teraz trend. predtym sme sa nadlho zasekli na FullHD. ale co sa tyka sirky tak to je o pomere uhlopriecky k ploche monitora. inak povedane 22" 16:9 monitor ma mensiu plochu ako 16:10. cena vyrobi sa urcite zavisi hlavne od plochy.
24.7.2014 09:09 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Skylake nepůjde přetaktovat
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
AMD nemá nic, intel odrazuje od koupě svých předražených šuntů otravné zákazníky, kteří by si s výrobkem zakoupeným za své peníze rádi hráli... Inu, zůstanu u svého někoilikaletého krámu a výrobci ze mě nebudou mít nic...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.