Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 02:59

Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS

2. 12. 2013 | Luboš Doležel
Články - Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS  

Aktuální verze jádra. Začleňovací okno 3.13, část první. Nový správce kódu XFS?

Obsah

Aktuální verze jádra

link

Začleňovací okno 3.13 je stále otevřené, doposud bylo začleněno 6500 sad změn. Souhrn těchto změn naleznete níže.

Stabilní aktualizace: verze 3.11.8, 3.10.19 a 3.4.69 vyšly 13. listopadu.

Začleňovací okno 3.13, část první

link

Jak se předpokládalo, začleňovací okno 3.13 se rozjelo dosti pomalu kvůli tomu, že Linus měl na práci důležitější věci – především cestování po tropických ostrovech a skákání do vody s kyslíkovou bombou na zádech. I tak bylo v tomto vývojovém cyklu přetaženo už téměř 6500 neslučovacích sad změn.

Mezi významnější změny viditelné uživatelům patří:

Mezi změny viditelné vývojářům jádra patří:

Začleňovací okno 3.13 by mohlo teoreticky zůstat otevřené ještě týden, takže by mohlo k uzavření dojít až 24. listopadu. Vzhledem k tomu, kolik kódu je připraveného k začlenění, by nebylo divu, kdyby se Linus rozhodl uzavřít okno dříve. Proto by správci subsystémů neměli spoléhat na to, že okno zůstane otevřené tak dlouho.

Nový správce kódu XFS?

link

Nedávná navržená změna v položce XFS v souboru MAINTAINERS vyvolala reakci, kterou autor nečekal. Současný správce XFS Ben Myers chtěl změnit jednoho z dalších správců, ale učinil tak, aniž by to probral s ostatními lidmi v komunitě XFS. To se řadě lidí z komunity nelíbilo, někteří z nich si totiž myslí, že jsou na tuto práci vhodnější kandidáti.

Ric Wheeler tuto změnu zpochybnil slovy: Neměli bychom to probrat na mailing listu a vidět rozsáhlý seznam jeho příspěvků? Pak ukázal, že navrhovaný nový další správce Mark Tinguely není ani zdaleka na vrcholu seznamu přispěvovatelů do XFS. Od verze 3.0 díky svým příspěvkům do XFS vystupují z řady dvě jména: Dave Chinner a Christoph Hellwig. Wheeler navrhl, že pokud budeme do XFS přidávat nového dalšího správce, pak by v této roli měl být jeden z našich dvou předních přispěvovatelů.

Myers si myslel, že jen nahrazuje jednoho z dalších správců v řadě, který už neměl čas, (Alex Elder) jiným, kdo by mohl Myerse zastoupit, když bude na dovolené nebo zkrátka nedostupný. V zásadě jen vyměňoval svůj zástup – tak to zamýšlel. Ale Hellwig silně prosazoval Chinnera jako hlavního správce s tím, že Myers by byl jen další v řadě. Poukázal na definici správce od Tronda Myklebusta a navrhl, že Chinner by se na tuto pozici hodil lépe.

Na základě řady tvůrčích rolí, které tam jsou uvedené, je jasné, že správcem by měl být Dave. Byl hlavním přispěvatelem a architektem XFS řadu let, zatímco správci přicházeli a odcházeli dle libovůle SGI.

SGI vynalezlo XFS v roce 1993 a má velký zájem na jeho údržbě pro své zákazníky a linuxový svět jako takový. Řada práce na XFS ale přišla z jiných míst než SGI. Automatické přiřazení správcovství komukoliv, koho si SGI vybere, způsobuje v komunitě neshody.

Velká část této diskuze proběhla v době, kdy byl Chinner o víkendu na cestách. Po svém návratu odkázal na svůj příspěvek ze srpna, který podle něj shrnul jeho pohled na správcování. Hlavním problémem je to, že tato role je v zásadě přiřazena firmě a ne jednotlivci:

Kvůli tomu, jak SGI rozdělilo správcovství, je jediný způsob, jak odkazovat na správcovství jako na celek: SGI je správcem. Nemám zdání, jak oddělit to, co někdo ze SGI říká jako svůj osobní názor od názoru správce, což má hlavní podíl na problému, který tu máme. Nikdo nemá jak vědět, jestli se někdo ze SGI vyjadřuje jako správce nebo jen dává vědět svůj názor zaměstnance SGI.

Teď když o tom přemýšlím, tak právě to je asi původním zdrojem všech problémů. „Správce“ dělá protichůdná rozhodnutí na základě toho, jak tato ovlivní interní produkty SGI, nikoliv s ohledem na zájmy komunity okolo XFS. Čím víc o tom přemýšlím, tím více to dává smysl s ohledem na problémy, které máme.

Hellwig také poukázal na problém se správcem SGI: měli jsme také historicky příliš velké fluktuace se všemi problémy okolo přechodů. Ostatní ve vlákně se přidali. Vypadá to, že jde o docela dlouhotrvající problém v komunitě XFS, ale zdá se, že se to změní.

Chinner sdělil, že dlouho odolával tomu stát se sprácem XFS, ale po přečtení vlákna a promyšlení je ochoten tuto roli přijmout. Navrhl, jak by spolu-správcovství mohlo vypadat – nejde prý jen o roli zástupce nebo o to, být akorát někde napsaný – Myers a on by zkrátka své povinnosti sdíleli. Chinner navrhl, že on a Myers by to spolu probrali offline, než by to bylo oficiálně uznámeno. Myers tomu byl nakloněn, takže nebude překvapením, pokud zanedlouho uvidíme Chinnera jako jednoho ze dvou správců XFS – naopak by bylo překvapením, kdyby tomu tak nebylo.

Správci jsou obvykle vybíráni z komunity na základě své znalosti subsystému a ochoty vzít na sebe řadu náročných rolí. Situace okolo SGI a XFS je pro jaderný subsystém nezvyklá. Tím, že by byl přidán Chinner, by se XFS jen vyrovnalo tomu, co je v jádře běžné.

Odkazy a zdroje

Kernel coverage at LWN.net: November 14, 2013

Další články z této rubriky

Jaderné noviny – přehled za březen 2025
Jaderné noviny – přehled za únor 2025
Jaderné noviny – přehled za leden 2025
Jaderné noviny – přehled za prosinec 2024
Jaderné noviny – přehled za listopad 2024

Diskuse k tomuto článku

2.12.2013 16:30 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše OMG kyslíková bomba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to je uvedeno schválně, nebo je autor opravdový trotl?
Nikola Ciprich avatar 2.12.2013 16:39 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
tak asi ne každý se zabývá potápěním a je to bohužel dost zlidovělé, asi bych autora za to nenazýval zrovna trotlem.. ale taky bych to změnil za lahev.
Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
2.12.2013 20:36 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Navíc ty láhve nejsou kyslíkové, ty se používají ke sváření :-)
2.12.2013 21:22 asdfasfasfasf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
cokoladova dorta, kyslikova bomba, sodikova zarovka

ja myslim, ze snad inteligentni clovek chape, ze ani cokoladova dorta neni ze 100% z cokolady, ani sodikova vybojka neni ze 100% ze sodiku, tak ani kyslikova bomba neni ze 100% z kysliku. je to pojmenovane podle nejdulezitejsi slozky o kterou se zajimame v danem pripade.
2.12.2013 21:46 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Je celkem legrační, jak se snažíte hájit neobhajitelné. :-D
2.12.2013 21:48 asdfasfasfasf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
nevim proc by to nebylo neobhajitelne, jenom kvuli vasim krasnym ocim neni duvod prestat pouzivat sice nepresne, lec zazite vyrazivo.

kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba, kyslikova bomba.....

LED dioda...
2.12.2013 22:22 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
a hned je člověku líp, že? ;-)
3.12.2013 02:25 tany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Lepší by bylo, kdyby dělal něco s vodíkem .. "s vodíkovou bombou .." :)
3.12.2013 05:19 ovoce
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Bedřich: Já vám řeknu, až na těch pár let v chládku, nežil jsem si špatně. Jednou jsem se seznámil s nějakým Frantou Pávkem a ten dělal s vodíkovejma bombama. On mi zadarmo poskytoval ty bomby a já z nich plnil na poutích balónky. Balónky po dvou korunách jeden. Maminko, dítě vám pláče, až se cizí ustrne, a vy mu to potěšení nekoupíte? – A jednou, bylo to v Lounech, takhle vyvolávám a najednou vám vidím, mezi dvěma lípama někdo stojí a dívá se na mě. A to byla Máňa.
3.12.2013 14:40 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Je celkem legrační, jak někdo napadá jednoznačnou kontextuální interpretaci z nepatřičnosti. Máte zjevně značnou potíž se sémantikou živých jazyků... Mimochodem, jde o OT, takže /dev/null :/
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
3.12.2013 16:35 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
No právě. Inteligentní člověk. Ale kolik nás takovejch je? :-) Já jsem pro používat správné termíny pokud to je. Proč riskovat, že tam jednou nějaký neználek Linusovi na jeho přání namontuje opravdu tu kyslíkovou láveh .... a soud ho osvobodí. Stejně je to zajímavé, proč se tomu říká kyslíková, když poměrově je ve vzduchu nejvíce dusíku, že? Neměli bychom říkat dusíková?
3.12.2013 17:55 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Todle se snad nezastaví...

Kyslíková proto, že přece dýcháme kyslík a ne dusík, to dá rozum. :-)
3.12.2013 20:42 asdfasfasfasf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
libore ty najednou obhajujes vyraz "kyslikova bomba", na zacatku jsi proti tomu brojil, ne?!

i dusik se s absorbuje do krve, ale mnohem mnohem mene nez kyslik, nebo jine (jedovate) plyny.
3.12.2013 23:37 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
:-) Stejně už si každej vygooglil jak to ve skutečnosti je, tak bych to opravdu nechal.
4.12.2013 00:24 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
A co takhle héliové bomby stejně jako většina verzí Trimixu? ;-)
Bedňa avatar 3.12.2013 23:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Hlavným produktom reproduktoru je teplo a predsa mu nehovoríme teplárna, alebo vyhrievač.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.12.2013 17:49 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
http://cs.wiktionary.org/wiki/bomba
2.12.2013 20:35 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
ne všechno, co se píše na internetu je pravda ;-)
2.12.2013 21:59 asdfasfasfasf
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
aertwertwetwert

treba prispevky pod clanky :-)
3.12.2013 13:53 radix
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Obzvlast kecy od samozvaneho brouka pytlika
3.12.2013 12:40 Atom321 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Ne, autor je jen z jiné vesnice než vy. Výraz "lahev" tam používají pro skleněnou nádobu na pivo. Malým kovovým nádobkám na stlačený oxid (kysličník) uhličitý tam říkají "sifonové bombičky". No a velkým nádobám na stlačený plyn pak říkají plynové bomby.

A to dokonce existují místa, kde elektrické svítilně říkají "baterka", rtuťové zářivce "úsporná žárovka", dále na východ místo hledat říkají "šukat". Jo a taky překvapivě spousta lidí točenému Zlatopramenu říká "pivo".

Druhá možnost je, že ve vaší dědině říkáte "trotl" každému, kdo je z velké dálky (až někde za kopcem). Pak si prosím dejte pozor, v civilizovaných krajích má výraz "trotl" poněkud jiný význam a mohl byste někoho nechtěně urazit.
3.12.2013 13:52 radix
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
+1 nice
3.12.2013 14:14 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
+1 :-)

Můžeme to tímto uzavřít? Myslím, že by to mohla být pěkná tečka.
3.12.2013 19:34 citanus
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
an apologize?
4.12.2013 00:09 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
ne, pokus o smírné ukončení diskuse ;-)
Jendа avatar 4.12.2013 06:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Já se přiznám, že jsem doteď nepochopil, jestli narážel na „bomba“ nebo na „kyslíková“ (samozřejmě se nemůže používat čistý kyslík, který je od vyšších parciálních tlaků toxický - používá se pro menší hloubky stlačený vzduch, pro větší pak modernosti typu trimix, AFAIK).
4.12.2013 10:05 Libor Chocholaty | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Na oboje sousede, na oboje. :-)

Protože to není ani kyslíková ani bomba. Jsou to prostě lahve/flašky se vzduchem. Ale uznávám, že lidi, co se nepotápěj na to nejsou tak citlivý. Přiznám se, že jsem byl trochu expresívní, to ano. Nečekal jsem však, co se tu strhne za debatu okolo vlastního pojmenování.
4.12.2013 10:28 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Veselé je, že v originále je "air tank", takže o kyslíku nic. Jenže překladatelé občas mají tendence být kreativní, což v 99% případů nedopadne dobře.
Quando omni flunkus moritati
4.12.2013 20:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Veselé je, že v originále je "air tank", takže o kyslíku nic. Jenže překladatelé občas mají tendence být kreativní, což v 99% případů nedopadne dobře.
No, vím o 'překladatelích', kteří by to byli schopní přeložit jako "vzdušné bojové vozidlo"...
pavlix avatar 5.12.2013 07:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Že bych tušil...?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
4.12.2013 10:11 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Bych rek, ze trotl je tu leda nejaky chocholaty.
6.12.2013 20:25 x14
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Lidičky, proboha, nekrmte toho trolla!
pavlix avatar 8.12.2013 08:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: OMG kyslíková bomba
Kterého? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
3.12.2013 08:17 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdejší diskuse mi poněkud připomíná jednu scénu z jednoho staršího amatérského filmu... :-)
3.12.2013 14:44 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K věci: Pokud to SGI se správou XFS myslí vážně, pak nutně musí respektovat princip výběru správce nikoli z řad svých lidí ale nejkompetentnějšího z komunity. Druhá věc je, že aktivní přispěvatel nemusí nutně zvládat komplexní správu projektu. Takže velmi zmatená jaderná zpráva o správě.
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
3.12.2013 15:49 jas | skóre: 13 | blog: blag
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 14. 11. 2013: Role SGI ve správě XFS

Dave Chinner nie je len aktivny prispievatel. Aktivne robi aj review patchov a povedal by som, ze ma aj najvacsi prehlad v zdrojovych kodoch xfs (mozno este Christoph Hellwig sa na neho chyta).

Jedine, coho by som sa bal je, ze po prijati danej pozicie by mal menej casu prave na ten vyvoj (ale to by sa dalo vyriesit spominanym spoluspravcovstvom s Benom Myersom).

Zmena bola pravdepodobne iniciovana tym, ze sgi nie vzdy stiha review proces dostatocne rychlo (par krat doslo aj k viac nez mesacnemu oneskoreniu medzi tym, ked sa patch poslal na mailing list a bol commitnuty/reviewnuty niekym z sgi).

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.