Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 12:54

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
24.10.2008 01:03 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
¶?
Quando omni flunkus moritati
24.10.2008 23:34 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Jeden zmizel, ještě jsou dva okolo "© Susan Lammers 1986–2008, přeloženo s laskavým dovolením autorky."
Quando omni flunkus moritati
25.10.2008 08:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Ty znaky jsou tam záměrně a ve všech dílech seriálu :-)
hajma avatar 24.10.2008 01:30 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Super videoklip s Ms. PacMan
21 promarněných znaků
29.10.2008 12:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
24.10.2008 07:06 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemyslíte, že ten chlap vůbec nepochopil, proč se pacman tak rozšířil? IMHO to nebylo díky ohromné propracovanosti charakterů, ale díky jednoduchosti samotného hraní.
make menuconfig, not war!
24.10.2008 08:54 tezkatlipoka | skóre: 35
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
taky mi prijde divne, mluvit u postavy jako je pacman o characteru, apod.
Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
24.10.2008 11:46 mikro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Suhlas. Celkovo mi to pride asi ako najzhulenejsi rozhovor spomedzi vsetkych z tejto serie ;-)
hankey avatar 25.10.2008 18:57 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Ale musíte si uvědomit, že to je rozhovor přes dvacet let starý a vzpoměňte si, že tenkrát bylo běžné mluvit o příběhu a charakterech i u těch nejjednodušších her. Asi z toho důvodu, že to hw nedovoloval a tvůrcům to chybělo.
Já se nikdy nedostal do čtvrté obrazovky :-) (a nebo jsem nehrál ten originál, kde mají duchové ten algoritmus, o kterém se v rozhovoru mluví.)
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
29.10.2008 09:23 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Hardware dovoloval spoustu věcí, pokud na něm běžel software, který jej uměl využít. To dnešní počítače bývají nevyužity.
Co se týče her, těch s opravdovým příběhem byla řada a některé se hrají dodnes - vzpomeňte si třeba na Elite a nebo třeba i na Fukovy dobře vypadající konverzačky. A to mě jako první napadly hry z 8bitového světa. V roce 1986 už na trhu ale byly 16bit. Amiga a Atari ST, kde byly možnosti pochopitelně daleko větší (PC byl tehdy chudý příbuzný).
Příběh ve hrách opravdu nemá moc společného s tím, zda máte výkonný grafický akcelerátor, 4GB RAM, stovky GB na disku a to všechno s přikonem stovek Wattů. Koneckonců příběh měla i série her o Horácovi, z nichž některé byly přibaleny k ZX Spectru hned po jeho zakoupení :-)

Překvapuje mě, že zrovna pod tímto dílem je největší diskuse. Přitom ten člověk si zaslouží pozornost nejméně ze všech o kterých se zatím psalo. Nic proti Pacmanovi - dodnes jej občas hraju na mobilním telefonu a nainstaloval jsem si jej i do IPboxu. Co se týče toho algoritmu duchů, třeba ve vaší verzi vůbec nebyl. Různých verzí Pacmana vznikla spousta a pochopitelně ne všechny přesně ve všem kopírovaly originál. Když se kdysi dávno poprvé objevil u mě doma počítač, dal jsem také dohromady (v Basicu na ZX-81) něco podobného. Pamatuji si, že vyšel i kompletní výpis podobné hry v Basicu v Amatérském rádiu. Kopírovala se jen základní myšlenka originálu. Ne detaily.
24.10.2008 10:10 hlína
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
video ze hry Libble Rabble, to se snad může líbit jen těm praštěným japoncům :)
24.10.2008 10:13 hlína
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
trošku lepší video, ze kterýho je aspoň vidět vo co tam de.
26.10.2008 17:24 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Tak to je nářez. Kde to roste? ^_^
Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
xxxs avatar 26.10.2008 19:22 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
MAME rom. ak nemas dosku, je to nelegalne.
hankey avatar 27.10.2008 01:35 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
A víte co já bych chtěl? Jeden ten automat, co jich kdysi byly plné maringotky. Nechá se někde senhat? Tedy pokud se v nich dají měnit programy (což doufám, že byly univerzální).
A ta jeho nej hra, to je snad pro dva hráče, nebo jak se ty šipky ovládají? Shlédnul jsem celé to video a souhlasím, že je to děsná ptákovina. Ale nápad každopádně originální.
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
d.f.h avatar 28.10.2008 18:59 d.f.h | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Já bych originální automat nedoporučoval, už kvůli jeho stáří a ceně. Navíc ty "programy" nejsou žádné programy, ale desky s ROMkami, což zmiňoval i kolega o reakci výš. Daleko lepší řešení je PC + MAME + speciální ovládání + velký displej + dumpnuté ROMky, může pak z toho být něco takového: http://www.arcadecab.com/

Btw. ROMky pro MAME mám kompletní a desku samozřejmě ani jednu. Že je to nelegální? A co dneska není... Sere pes.
hankey avatar 2.11.2008 13:46 hankey | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Arcadecab je HUSTÝÝÝÝ. Mě to taky napadlo, zavřít to do svojí krabice, ale chtěl jsem tak nějak ten původní vzhled. Ale jestliže je v internetu taková inspirace, začnu o stavbě takové skříně uvažovat...
data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
3.11.2008 13:34 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
mne sa to velmi paci :-D
25.10.2008 11:56 komat
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No nevim ale pacman mi vzdycky pripadal jako hrozna blbost a nikdy jsem u nej nevydrzel dyl nez 5 minut...
26.10.2008 10:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak podle vás bude herní design vypadat za deset let?

Bude blíž filmům – to už je ostatně patrné dnes, na vývoji větších her. Také přibude síťových her pro víc hráčů, jako je třeba Mega War. To je ta fascinace boje s neznámem: Nejenže budete hrát s protihráčem, ale navíc to bude někdo, koho neznáte a nevidíte.
No tak to se imho docela trefil, a nejen na 10 let...
SPD vůbec není proruská
27.10.2008 11:16 Substance242
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Poslední dobou přemýšlím nad tím, že bych hráče rád rozplakal; vyvolal v nich jiné emoce, než na které jsou z videoher zvyklí."

Hmm, mal by sa ísť pozrieť do Konami, nech mu Hideo Kojima ukáže Metal Gear Solid... :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid
27.10.2008 11:18 Substance242
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Aha, pardon, ten rozhovor je starší ako MGS.
29.10.2008 11:30 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli to dobre chapu, vymyslel Pac Mana a pak jeste jednu hru, ktera byla spis propadakem. Nebo mi neco uteklo?
29.10.2008 12:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
Přesně tak. Dokonce toho pacmana ani nenapsal, jen navrhl.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.