Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 02:24
Pasivni chlazeni :))
Ono dosť pomôže dobrá skriňa, ktorá ma na vstupnom ventilátore prachový filter. Skrine ak nemajú vzduch vháňaný cez filter, ale majú ventilátor(y) len "na výfuku", tak nasávajú prach cez všetky otvory. Ten prach sa potom usadzuje na dne skrine, na jednotlivých kartách, a ten najmenší najzákernejší najmobilnejší prach nafúkajú ventilátory na pasív procesora, na pamäte (ak sú vedľa CPU), na pasív grafickej karty (ak je karta chladená ventilátorom) a na komponenty zdroja. Takéto chladenie potom ľahšie zlyhavá, po čase vydáva akustické efekty, alebo sa uvarí a úplne zastane (môj prípad). Preto rozhodne odporúčam vháňať vzduch a nezabudnúť na prachový filter, aby počítač nesuploval funkciu vysávača.
aby se teplota v klidu udržela na nějakých 55 stupníchA proč??? Moje HD4870 má v klidu 75°~80°C a to je normál
Moje HD4870 má v klidu 75°~80°C a to je normálNo budíkometr v nvidia-settings při týhle teplotě už delší dobu ukazuje žlutě, takže přinejmenším podle nVidie to úplně v pořádku není. A hlavně s 80° v klidu se mi opakovaně dařilo vypnutí v zátěži (po restartu karta měla nějakých 110°-120°)
No budíkometr v nvidia-settings při týhle teplotě už delší dobu ukazuje žlutě, takže přinejmenším podle nVidie to úplně v pořádku není.Každá karta má teplotní nastavení trochu jinde. Moje karta, ač má v klidu těch 80°, v zátěži teplota nevystoupá přes 85°C (minimální nárůst).
A hlavně s 80° v klidu se mi opakovaně dařilo vypnutí v zátěži (po restartu karta měla nějakých 110°-120°)No to už je blbý, to je moc. Nejlepší bys měl regulovanej větrák; v klidu třeba jen pasiv s nějakými ±70°C, v záteži by se aktivoval větrák a teplotu udržel pod 80°. I když nevím, jestli se tohle dá nějak rozumně realizovat...
I když nevím, jestli se tohle dá nějak rozumně realizovat...Pokud rozumně je teplotní senzor něčím tepelně vodivým přilepený k chladiči a připojený k mikropočítači, který následně řídí otáčky větráku, co je poblíž tý karty, pak ano.
Jsem na DX 11 zvedavy. DX 10 konecne prinesly jakysi marshalling a presto, ze by to melo znamenat vyssi vykon, nastal vykonovy propad.
A grafika? Nic navic co by vyrovnalo ten propad. MS zase slapnul vedle.
DirectX 11 u ATI
Chjo. Sotva si člověk koupí vyladěnou kartu na DX10.1 se slušným výkonem - ATI4890 - tak oni vydaj další generaci. To by jeden brečel.
k tomu falloutu: co chceš od slepence několika 3rd party enginů (gamebryo, speedtre, ..., ... ...), který je udělán tak, aby běhal na třech odlišných architekturách (ps3, xbox360, pc)?
Ale no táák. F3 je skvěle vypadající hra a podle mého názoru jede velmi slušně a fps odpovídá HW možnostem počítače. Ono udělat takovouhle grafiku není jen tak, na první pohled se to moc nezdá, ale ta hra je rozhodně dnešní grafický high-end* - ano, rozhodně bych tomu vytkl (stejně jako každé OpenGL / DX3D hře) velmi nízký počet polygonů, to se prostě shader efekty nedožene.
Navíc přesně zapadá do mého vkusu grafiky - já prostě rád všechny ty idealizované plány z 50-60 let. Počítač sice elektronkový, ale mluví a má inteligenci a ovládá půlku světa . Malinkaté kulaté obrazovky v obrovských zaoblených bednách, umělecky ztvárněných. Betonové bunkry se vším tím nesmyslných "lékařským vybavením". Přesně tento styl měl i Bioshock. Megalomanské projekty šílených zbohatlíků, co vynález, to umělecké dílo.
Ok, beru tvůj názor na F3 co se výkonu týče i když jej nesdílím. Ten vzhled spáleného Oblivionu neumím posoudit, nehrál jsem jej.
je to zkrátka jev provázející hry minimálně poslední dekádu
Pravdu máš. S každou další AAA hrou aby si člověk kupoval nový HW. Naštěstí se to zredukovalo na GK, takže si stačí obnovit GK a lze hrát. CPU, i dva roky staré, je dost silné i dnes a má dost velkou výkonovou rezervu (no aby taky nemělo, když jej hry prakticky nepoužívají). AI a herní logika se počítá v jednom threadu. Fyzika se narve na již tak přetíženou GK. Další 3 fyzická jádra (nebo v případě HT 7 logických jader) spí. Vezměme si takové demo Cryostasis. PhysX hra. U mě na Radeonu to GK počítat nebude, takže to jede přes CPU. No a co myslíš? Ano, přesně tak, jeden výpočetní thread, výsledek je odhadem 10fps. Počítat to na všech jádrech, tak to může mít přes dobře hratelných 30fps. Ale ne, je potřeba prodávat GK, takže se na multithreading vykašleme a všem dokážeme, jak je CPU slabé (jak jsem se dozvěděl v jedné prezentaci od NV).
sakra, jsou nějaké rozšíření pro sshock2, asi ho nostalgicky opět opráším a konečně si ho dám za OSA
Ty mě trápíš. Mě prostě nejede . Zkoušel jsem patche, úpravy affinity cpu, kompatibilní módy, ale prostě nejede. (WinXP64b, Vista64b). Pokud bys někde měl rozchozený SShock2 typu nakopíruj a hral, prosím vystav ho někde ke stažení.
Trošku mi to přijde, jako tvrzení, že se v současných autech stejně nedá jezdit, protože při rychlostech nad 200 km jsou neřiditelná a mají jen 4 místa k sezení.
Coz takhle OpenGL 3.1? Abychom se vrátili do světa Linuxu
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.