Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 04:15

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
5.11.2009 08:08 Martin London
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hlavne by uz konecne mohli opravit ten hrozny bug v proprietarnom ovladaci, ktory rozhasi cely kwin a vyzera to potom ako rozhadzane kusky lega...
5.11.2009 08:26 bubo. | skóre: 20 | blog: Buboo | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nerozumiem ako "nas obmedzuje" z hladiska herneho pozitku obnovovacia frekvencia 60 Hz? Samozrejme nemam na mysli stereoskopiu - 3D, a ked ano tak potom preco 240 Hz a kde je to obmedzenie pri 120 Hz? Vazne by som rad cital overitelne vysvetlenie tohoto tvrdenia, teda kuknem a vidim... :-)
ICQ 217-602-332
Heron avatar 5.11.2009 10:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Opravdu ten závěr s komentářem psal tentýž David Ježek, který tu před nedávnem souhlasil s jistým herním vývojářem? Ten tvrdil, že GPU je na fyziku škoda. ;-)

Mě by zajímala jiná věc. Před lety GPU nebyl plnohodnotný procesor a chybělo mu právě to, co "velké" cpu nejvíce zpomaluje. Tedy instrukce skoku a rozhodování (mimo jiné). V high level jazyce tedy nejzákladnější příkaz if a jakýkoliv cyklus. Tyto instrukce dělají paseku v cache a předpočítávání.

GPU nic takového řešit nemusí (nemusela) bere data tak jak jdou a jejich "programy" jsou tak malé, že se vlezou do interních cache jednotlivých stream procesorů.

Tak by mě zajímalo, zda už je toto vyřešeno a pokud ano, jak s touto megakoulí na noze mohou být 1000x výkonnější.
Heron
David Ježek avatar 5.11.2009 10:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
ano, jisteže ten samý. můj názor se nijak nezměnil. na "současnou fyziku" je gpu opravdu škoda, ale na "fyziku, jaká by mohla být, kdyby byl výkon" takového gpu rozhodně škoda není.
5.11.2009 11:06 Martin Stransky | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlanvni problem soucastnych systemu (GPU/CPU) je hlavne velikost RAM/Video RAM. Muzete mit 100x rychly GPU co spocita milion simulaci/pixelu/trojuhelniku ale do nekolika malo GB ram verne textury nenacpete ani se sebelepsi kompresi. (nebo tam nacpete par hi-res textur ktere se donekonecna opakuji) A s rostoucim rozlisenim / velikosti monitoru to bude cim dal vice zretelne. A pokud se vykon GPU zvysuje geometrickou radou tak velikosti pameti rostou spis slimejsim tempem.
David Ježek avatar 5.11.2009 11:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
přiznám se, že tenhle aspekt jsem zatím hlouběji nezkoumal. ale dnes si můžeš do běžné x58 desky nacpat 6x4=24GB ddr3 od kingstonu v pohodě (akkorát paměť teda vyjde na celkem 45k) a na quadro/tesla kartách nvidia mí běžně 4GB paměti. teď nevím jistě, ale vsadím boty, že fermi bude 8 a 16GB :-). je toto dle tebe málo?
5.11.2009 12:03 Martin Stransky | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Ano, je to smesne malo :) A hlavne je treba porozumnet jak se hry vyvyjeji. Kazde studio navrhuje svuj produkt tak aby fungoval pokud mozno vsude a pokud 80% hracu bude mit za 3 roku v prumeru 4GB ram a 1GB videokartu, bude na to ta hra optimalizovana. A 1 GB video ram neznamena 1GB textur ale kazda textura potrebuje light-mapu (osvetleni), bump-mapu (pokud pouziva), dale jsou ve VRAM vertex buffery s geometrii sceny, frame buffery a podobne. Takze ciste pixmapy mohou byt cca. 1/2-2/3 celkove video-ram.
David Ježek avatar 5.11.2009 12:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
já se aspoň z vlaku budu muset na "to programování" podívat. díky za popis, už mi docvaklo.
5.11.2009 21:41 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
A co takhle Marconi to zkusit bez drátů? Co takhle místo pixmap textur používat fraktálové? Pak vám na jejich uložení stačí pár kB.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
Bilbo avatar 6.11.2009 16:51 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Idea pekna, ale vygenerovat fraktalni texturu aby vypadala aspon priblizne tak jak chci (napr. posprejovana betonova zed s graffiti) je celkem dost netrivialni uloha.

V praxi se casto vysledna textura sklada z nekolika pixmap - jedna pixmapa pro betonouvou zed (textura betonu), pak "detail texture" kde je opakujici se vzor zrniteho betonu (s jemnym rozlisenim, takze je vlastne videt az kdyz je clovek u zdi blizko, cimz taky pak neni ani videt ze se to opakuje) a na to pripadne textury s napisy, graffiti nebo dalsimi "dekoracemi" (pochopitelne kazda pixmapa se muze skladat z vice typu - barevna slozka, bump mapa, ...). Splacat X textur je pro GPU celkem trivialni a usetri se tim celkem dost pameti pri prakticky stejnem konecnem vizualnim efektu.
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
5.11.2009 11:21 Adam Pribyl
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A zkusili ste se nekdy podivat z okna? To je 3D, v neporovnatelne vetsi vzorkovaci frekvenci, neprebernou paletou barev ted na podzim a to rozliseni..:)
5.11.2009 11:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Jenže tam pořád nefunguje Pause a Undo... nepříjemné.
David Ježek avatar 5.11.2009 11:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
nehledě na to, že se tam dost blbě hraje Carmageddon :-D.
5.11.2009 12:29 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Ale tak on by se asi i hrál v pohodě... Ale ty následky... :-D
5.11.2009 15:29 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Hraje se tam velice dobře a ta dokonalá fyzika, to na GPU nezažijete.
5.11.2009 12:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
A save/load je taky nějakej rozbitej.
Quando omni flunkus moritati
5.11.2009 15:14 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Neni. Jenom ovladaci tlacitko nekdo moc dobre schoval.
5.11.2009 12:28 anti
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Blázni, nic jiného. V této době, kdy stojíme na samém počátku kvantových počítačů oni přemýšlí o budoucnosti v roce 2017. K smíchu.
5.11.2009 16:43 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Nebude to tak trochu tím, že na tom počátku stojíme dost dlouho? Oni potřebují vydělávat peníze, takže jim nezbývá, než se pohybovat.
Quando omni flunkus moritati
Bilbo avatar 6.11.2009 17:27 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Pocatek kvantovych pocitacu? No, mam pocit ze s kvantovymi pocitaci je to podobne jako s energiii z jaderne fuze - tam uz se poslednich X let rika, ze za 30 let to dotahnou vedci do obecne pouzitelneho stavu (tedy ze by si to elektrarenske firmy mohly koupit a provozovat, jako treba dnes provozuji jaderne elektrarny), ale zatim existuje akorat par prototypu tokamaku...

U kvantovych pocitacu zase s poctem qubitu roste prudce narocnost jeho postaveni a soucasne kvantove pocitace s 5-12 qubity jsou zatim jen hracka, na to aby to bylo realne pouzitelne (= rychlejsi nez klasicky pocitac o stejne cene) by musel mit kvantovy pocitac radove aspon stovky az tisice qubitu. Mozna budu nakonec prekvapen, ale tipuju ze v roce 2017 jeste takovy pouzitelny kvantovy pocitac k dispozici nebude.

I kdyz celkem vidim budoucnost v kvantove kryptografii - tam staci pro realnou pouzitelnost i dnesni kvantove systemy, ale zase je problem se stinenim aby predavanou kvantovou informaci po ceste mezi odesilatelem a prijemcem nic neprecetlo (staci nejaky foton z kosmickeho zareni nebo skoro cokoliv co nahodou "cvrkne" do prenasene informace a ta se tim znici)
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
5.11.2009 18:37 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
IMHO zážitok z hry nesúvisí s dokonalosťou grafického zobrazenia. Viď príloha. :-)
SomaFM commercial-free internet radio
Grunt avatar 6.11.2009 19:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Bývávalo.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
7.11.2009 18:06 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Amen. A kdo to tvrdí něco jiného, nikdy podobné hry doopravdy nehrál. A je úplně jedno, co tu bude v případných dalších reakcích upouštět do éteru.
Grunt avatar 8.11.2009 12:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, Nvidia je softwarová společnost a to bude pohánět náš růst.
A toho se vždycky zhrozím. Když se HW firma sere do softwaru.
z hlediska herního prožitku nízká 60Hz obnovovací frekvence typických LCD monitorů.
A to jako konkrétně v čem? Obnovovací frekvence lidského oka je prej právě kolem 60Hz, takže zase vygenerovat polovinu dat co je kvůli limitům lidského vnímání zase úplně k ničemu?
Momentálně ještě většina z nás funguje s rozlišením 720×576, někteří s 1280×720, či dokonce 1920×1080, ale filmy v Industrial Light & Magic se dnes většinou renderují ve „4k“ (tedy 4096×3072, resp. spíše 4096×2048) a ani to nebude konečná. 1080p kamerám také za „pár let odzvoní“ a přijde něco lepšího.
Další mezník by prej mělo být Super Hi-Vision. 33MPix. Jinak zatím si myslím, že nám právě něco v oblasti frekvencí a rozlišení uniká(něco jako maskovací efekt v oblasti zvuku), protože si myslím, že už i u 1080p dochází k nějaké ztrátě dat. Takže to lepšího bych nechal ležet. V mém případě HD určitě neznamená automaticky lepší.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
9.11.2009 10:27 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
60Hz? Nenechte se vysmat.
Clovek, ktery hraje FPS nemuze jit ani do kina, protoze u CGI efektu vidi rozdily mezi jednotlivymi snimky. Rekneme, ze bitvy z Pana Prstenu nebyly animace, ale hodne rychle slide show.
Grunt avatar 9.11.2009 11:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA o budoucnosti i sama o sobě
Nenechte se mýlit, ale to to že vidíte na obrazovce 500FPS ještě neznamená, že je skutečně dostanete. Já viděl max. 120Mhz CRTčko. U LCD ani nevím pořádně jak to je, ale myslím, že moc nad 60Hz to nebude. Tzn. že 500FPS může být klidně, ale 3/4 těch snímků bude pohřbených ve framebufferu a hráč je nikdy neuvidí.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.