Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 15:39
Podnikové služby vyhlížejí samoobslužnost, roboty a konec závislosti na jazycích. V IT rostly nejvíce mzdy programátorům. 80 % podniků kvůli pandemii urychlilo digitální transformaci. Lidé by o stresu v práci hovořili radši s robotem než se šéfem. Detekční sandbox ochrání i pacienta nula. Chatboti brzy budou mluvit česky. Od automatizace k automatizační platformě.
Poskytování podnikových služeb či zákaznické podpory dnes stále častěji znamená nasazování technologií a inovací, které umožní, aby byl zákazníkův požadavek řešen rychle, bez chyb a pokud možno automatizovaně, bez nutnosti zásahů lidských operátorů. Významnou roli přitom do budoucna sehraje nejen robotický software, ale i samoobslužné technologie a umělá inteligence, která odbourá nutnost jazykových znalostí, bez kterých se dříve zaměstnanci center podnikových služeb neobešli.
Po letech nafukování mzdové bubliny se zastavil růst mezd oboru informačních technologií. Z pohledu uchazečů o práci stále platí, že není ani tak podstatné, kolik si vydělají, ale na jakém projektu a s jakými technologiemi budou pracovat. Z hlediska firem pak mají na úroveň mzdy vliv zejména dovednosti a znalosti technologií. Délka předchozí praxe hraje roli jen u pozic, které snoubí IT a manažerské dovednosti. Nástupní mzdu ve výši 100 tisíc Kč a výše nabízí dnes 8 z 53 sledovaných pozic v Praze a jedna v Brně, na Královéhradecku a Pardubicku. Vyplývá to z obsáhlého průzkumu mezd personální agentury Grafton Recruitment.
Digitální transformace je považována za důležitý klíč k zotavení podniků. Firmy si to podle nové studie Dell uvědomují a na pandemii koronaviru zareagovaly. Podle studie letos 75 % podniků v Evropě a 80 % celosvětově urychlilo některé programy digitální transformace. Pořád se ale najdou firmy, které zaostávají. Mezi hlavní překážky digitální transformace patří obavy o zachování důvěrnosti dat a bezpečnost IT, omezené prostředky a problémy se získáváním praktických poznatků z dat.
76 % respondentů průzkumu se domnívá, že v reakci na pandemii by se firmy měly více věnovat podpoře mentálního zdraví na pracovišti. O svém stresu a úzkosti v práci by 68 % zaměstnanců hovořilo raději s robotem než s nadřízeným.
Jak vypadají nejmodernější kybernetické hrozby a jak se před takovými hrozbami bránit? Zhoršila se bezpečnostní situace během pandemie koronaviru? Ptali jsme se Filipa Navrátila, obchodního ředitele české pobočky bezpečnostní společnosti Eset.
Vysoká míra digitalizace a automatizace a dobrá infrastruktura umožňuje i v době covidové hladký provoz, a dokonce i expanzi center podnikových služeb v ČR. Jaromír Staroba, člen představenstva oborové asociace ABSL a ředitel centra podnikových služeb ABInBev, očekává, že již brzy zvládnou chatboti komunikovat v češtině a obor bude stále více zaměřen na inovace firemních procesů s pomocí IT.
V současné době, kdy jsou narušeny tradiční byznysové modely, rostou nároky na rychlost a škálu inovací či změn. Zákazníci i okolnosti vyžadují, aby stále větší množství služeb bylo digitalizovaných, díky čemuž vzniká tradičním společnostem nová konkurence.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.