Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 00:49
S 3.11 jsem nic moc nedělal, vytvářel „skripty“ na automatické rozbalení her spuštění, uložení nastavení a opětovné zabalení a pak to všechno narval do M602 do N-úrovňového menu. A pak jsem valil v DOSu a bcc 3.1 a snažil se udělat od základu, „GUI-objekty“ jako v turbovision, dosud mám mini-blok v hlavě, kdyby mi někdo řekl, že mám udělat „edit“ (zadávací pole) rolovací v levo v pravo se šipkami s možností označení a copy∧paste, přepis či vkládání. Pak jsem mi to přestalo líbit a dělal jsem CAD/CAM pro soutružení ve VGA grafice pod DOS (z kterého nic nebylo, jen prostředí načítající DXF plus pár fcí.)
S tím co píšeš jsem blbnul až s W95 a taky tenkrát jsem udělal první hardcore předchůdce layout-u ke klávesnici.
Co Yahoo, ale co pak Altavista ;).
turbovisionVtedy bolo slovo turbo veľmi "IN". Všetko bolo turbo, Turbo pascal, Turbo C a aj na počítači bolo tlačítko turbo ktoré mal každý stále zapnuté a preto nejak postrádalo zmysel, ale bolo to "IN" :)
a dělal jsem CAD/CAM pro soutružení ve VGA grafice pod DOSTo ja som urobil program ktorý vedel krásne robiť s bezierovymi krivkami. Vtedy bol populárny Corel Draw, ale zďaleka to nevedel tak dobre ako Signlab ktorý to všetko robil intuitívne. Ja som zobral to najlepšie z oboch a popritom začal stavať CNC frézku, nič z toho som nedokončil. Ale na prácu z krivkami čo som naprogramoval som bol ešte dlho pyšný.
jsem udělal první hardcore předchůdce layout-u ke klávesnici.Pekné :)
Co Yahoo, ale co pak Altavista ;).Asi preto som ju nepoužíval :)
Keď vyšiel Win95 šéf ho chcel kúpiť a ja som kdesi zohnal free utilitku ktorá z 3.11 spravila na nerozoznanie 95.Calmira
Schválně jsem tam vyfotil „sledování systému“, na tom bylo bezva, že i úplný „neznalec“ po týdení práci pochopil, co to dělá a kde je případně problém/úzké místo.
Žádné 32bit šmejďárny (ani v HW ani v SW)
Ale hlavně obraz, grafika(48bit RGBA) + kábl + kvalitní monitor = jemnost a věrnost, která tu už není.
A co jako navíc?
Hry na to pařit šlo, má to optické výstupy, cinche in i out, i digital in i out, externí SCSII, přípojku na 3D brýle. Video ustřiháš se zvukem si pohraješ a grafiku na dobrém monitoru stále „citlivější“ než nejnovější HW, nohy ti to ohřeje a na 256MiB RAM udělal's třeba v CAD/CAM věci na co dnes nestačí 16GiB. A ten FileManager i některé desktop fitčurky by mohly závidět nejnovější prostředí. Jen design je holt před-rokem 2000 (vyfocený je téměř „default“ a „ořezaný“ systém).
Mám to, neřekl bych, že to používám aktivně, chtěl jsem trochu rozčísnout ty monotóní desktopy .
Je to větší než „kyslík“ ...... Octane2.
Můžu tě ubezpečit, že někdy je to stále pecka a řekneš si, vždyť už tenkrát to měli oni vyřešené a tady se s tím někdo patlá fčul a objevuje nový světadíl… tuším Ameriku…
Toto je mašina, která měla původně myslím 512MiB nebo 1GiB RAM a je to jedna z posledních (pak se ještě chvilku na to brali SUN-y) co byla pro CAD/CAM CATIA V4, s CATIA V4 se u nás začínalo začínalo se na SGI Indigo² IMPACT R10000 původně 128MiB RAM a pak se zvedla na 256MiB RAM, výkon oproti PC byl úplně někde jinde a obraz (stínovaný režim) nebyl, dle mého, doposud překonán, ale vyžaduje to srovnání na kvalitním CRT. A možnost paralelně počítat a dále pracovat (bez omezení), byla dohnána (a předehnána) relativně nedávno (5 let zpět s použitím XENON-ů a 15K či SSD disků pro prac. stanice).
A schopnost zpracovat velké množství dat s malou RAM s dobře napsaným SW byla a stále je úžasná - nyní se jede na to že HW není problém, takže se nešetří a nemyslí (zjednodušuje se vývojová práce). V nových SW (CAD) jsou velké problémy se specifickým zpracováním dat a to i když je 32+GiB RAM, a tenkrát se to dělalo i na 256MiB RAM (je to hodně o datovém stromovém/objektovém a provázaném přístupu, což je často fajn, ale omezení rostou kdoví z jakou mocninou a to HW ve specifických případech nedožene).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.