Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 13:58

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
23.2.2004 07:26 Dan Horák | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše 2 poznamky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
- Simutrans neni OpenSource, zdrojaky nejsou k dispozici

- pro spusteni v okne definovane velikosti se pouzije parametr "-screensize XxY" misto "-res 5", kde XxY (napr. 816x540) je ruzne od 640x480, 800x600 apod, kdy se pusti ve fullscreen modu
23.2.2004 09:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše 2 poznamky
ad Open Source: díky za upozornění. Opraveno.
24.2.2004 23:44 Tomáš Kubeš
Rozbalit Rozbalit vše Zprávy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zde uvedené informace nejsou úplně nejnovější (to však není autorova chyba). Poslední oficiální verze, recenzovaná, je .82.xx, ta by měla být velmi stabilní.

Vývoj však popostoupil mnohem dál. Momentálně jsme již u verze 84.2.3, která mimo jiné umí české znaky, podporu mangementu linek (jeden řád pro více vozidel), ZOOMu! (pageup+down) obsahuje spousty grafů a další vymoženosti - prostě pořádný kus nové práce.

Dále je možné ke hře stáhnout novou grafiku, která se vyznačuje používáním 128x128 pixelových rastrů (standardně hra používá 64x64) a tím, že je od základů předělená. Jeden by Simutrans nepoznal.

Nejnovější informace o hře a nových verzích naleznete na http://www.simugraph.com/forum a domovská stránka nové grafiky je http://128.simutrans.com.

Tomáš Kubeš
25.2.2004 09:41 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Zprávy
Článek byl psán do časopisu Linux+ v prosinci 2003.
25.2.2004 14:08 PaJaSoft
Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Snazil jsem se hrat pomerne neuspesne oficialni build na podzim lonskeho roku (a byl jsem maximalne trpelivy). Podotykam, ze mam za sebou uspesne propareni desitek hodin u RailRoadTycoona (1-3), Transport Tycoona (vcetne upraveneho), vsech moznych jinych Tycoon her (vcetne treba Capitalism 2) apod. - vzdy jsem byl nakonec s hernim systemem a AI kamarad. Co mne vsak na Simutransu odradilo (a libila se mi komplexnost, i BUGy bych odpustil, padani bylo vesmes deterministicke) byl nevyvazeny model cen (vydelku) predevsim za dopravu vs. provozni naklady. Podarilo se mi treba udelat i maly komplexni dopravni system urcite kategorie (raw materialy, zpracovatel(e),prodavaci (goods)), dopravoval jsem do lukrativnich mist, vsichni makali na plno, vlaky nestaly a necekaly na zbozi, presto vzdy dosly penize a to jen proto, ze provoz lokomotiv mesicne stoji takovy penize ze jsem zkrachoval. Samozrejme, ze jsem nekoupil drahou masinku a 2 vagonky, ale umerne jsem to vyvazoval nakladni automobilovou dopravou, na druhou stranu, ale koupit 20 nakladaku, aby stacily odvazet/privazet neni taky moc inteligentni (ani v konecnem dusledku levnejsi). Presto se mi nikdy nepodarilo dostat aspon do vyvazeneho stavu. Kde delam chybu?
26.2.2004 07:31 Brumla
Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
Kdyz jsem zacal tuhle hru hrat (nekdy kolem verze 0.80), tak jsem mel stejny problem - udelal jsem par vlaku, nasadil je na lukrativne vypadajici linky a i kdyz vsechno jelo na 100%, tak jsem drel bidu s nouzi. Jedinym lekem bylo priblizit se trosku vic realite - aby vlak vydelaval, musi mit aspon 9 vagonku (tj. nadrazi aspon na 5 ctvercu), pak je to ok a penize se hrnou :-)
"Naseruť jim dříve do rypáků, než abych ustoupil z Vyšehradu...!" (Zikmund Lucemburský, říjen 1420)
To je hezke, takto ve velkem jsem taky kdysi zacinal...:-) Z "moderniho" Transporta jsem zvykly na megalomanstvi...

Jenze - vlaky sice mohou mit vagony ruzneho typu, problem je, ze prumysl je rozeset tak, ze je to na nic. Kdyz pouzivam 100% zaplneni, vse je OK, jenze pokud vybudovani trati s jednou masinkou, ktera ma cenu kolem 30.000 a provozni cenou kolem 3 (coz je jedno z nejlevnejsich) vcetne nadrazi a vagonu stoji kolem 60-100 tisic a prijem (nikoli vydelek) jedne otocky vlaku (ktery pendluje permanentne, protoze zdroj je vydatny) je kolem 100-200 - otocka (napr. ropa, uhli). Spocitejte si, za jak dlouho se pri realnem zisku z te trati (za nekolik desitek minut behu hry nejaka tisicovka) tato investice vrati a muze se budovat dal... - samozrejme mohu nastavit miliardy a pak by se budovalo... Navic nevim, proc neni implementovano docela logicke, ze mam drahou masinku, ta strka vagonky - nemluvim zrovna o tom, ze bych vagony odstavil na nadrazi a s masinou jel jinam a dopravil zbozi a zase se vratil (realny stav - mame docela dost vlaku, malo masin - jsou drahe, ktere je posunuji), ale alespon o stavu jako je v RailroadTycoonu - mohu naplanovat vice destinaci a z kazde muze vyjizdet jiny mnozstvi a typu vagonu - tim bych dosahl optialnejsiho stavu. Mam obavu, ze i kdyz udelam na vydatnem zdroji velky vlak, ze zisk bude maly - presto vyzkousim (a zkrachuju:->).

Ty velky vlaky muzou byt fine, ale pak se ucekaji v nadrazi a mesicni "provoz na prazdno" i pri malem poctu vlaku jde do tisicu... - obcas najdu dul nebo jiny "raw", ktery ma "vykon" 1000 jednotek, ale je to vyjimka a zpracovatel je zpravidla na opacne strane mapy - pak by vlak byl automaticky ve ztrate, protoze zisk se rozpusti po ceste...

Jak resite dopravu komodit, pro ktere neexistuji vagony ani auta? Vcera jsem zkousel jak 84.2.0 (128) tak 84.2.3., presto nejsem schopen prevezt z mlynu mouku (flour) (grain vozim) - zkousel jsem vagony na sypky material, ale to je pro uhli atd.

Dalsi - jaky "dosah" ma pusobnost nadrazi? Nikde jsem to nevycetl, ale mam pocit, ze to souvisi i s terenem, kdyz jsem o uroven vys a 1 policko od dolu, vlak bude infinitivne cekat, jsem-li vsak na urovni a klidne dal, nadrazi se plni.

Vycetl jsem, ze nejlukrativnejsi je ocel, druha ropa/benzin. I to jsem zkousel, ale jestli jsem vydelal o trosku vice...:-) Je pravda, ze kolejnice jsou za relativni pakatel, coz uz neplati o vlaku, ktery by dlouhou trati prijizdel.

Jak rikam, s AI se lamu dlouho a furt jsem na ni nevyzral (a procetl vsechny dostupne tipy, triky). Jediny ceho jsem dosahl je rekneme relativne mala trat, ktera vydelava, jenze rychlosti jak bylo popsano vyse => vytvorim 1-2 trate (na vic neni pocatecni kapital) a muzu hru nechat nekolik hodin bez dozoru bezet, aby se zaplatila a ja mohl budovat dal... - tomu se rika pozitek ze hry?

Trochu spartanska grafika mi naprosto nevadi - ostatne, dalsi oblibena hra s uplne primitivnim principem/ovladanim - Gordikon je dalsi oblibenec, ackoli to vypada, ze musim byt blazen...:-) - ted uz to snad ani nepada, propracovane mnozstvi komodit, zajimavy zpusob uzlovani atd., to vsechno je ok a libi se, bohuzel zatim z toho nemam ocekavany pozitek.
26.2.2004 08:02 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
je to tak ako sa píše v predchadzajúcej odpovedi:

čo najdlhšie vlaky (až 15 vagónov - mám odskúšané); použivať % obmedzenia na vypravenie vlaku, teda dat 100%; využívať jednu zástavku na viac účelov - ak sa pri sebe vyskytne viac podnikov, urobiť jednu spoločnú.

Osobná doprava: urobiť dopravu v meste nenapojenom na iné mestá je ekonomicky nezmysel. Treba začať vo veľkom :), teda spojiť železnicou 3-4-5 miest a v nich mať autobusovú dopravu.
26.2.2004 11:10 Peter S.
Rozbalit Rozbalit vše Slozitost
ešte sa doplním:
je možno robiť to štýlom - jeden odberateľ - dvaja dodávatelia - jeden vlak, tak že do cestovného poriadku nastavíte, aby vlak išiel raz ku jednému a raz ku druhému dodávateľovi a pri obidvoch dať 100% naplnenie. To je úspora na vlakoch. Prípadne ten pomer môže byť aj iný, napr. 2x k jednému a raz k druhému, podľa ich výkonu.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.