Portál AbcLinuxu, 16. dubna 2024 22:15


Dotaz: Meranie spotreby

24.8.2012 20:21 Dark
Meranie spotreby
Přečteno: 370×
Odpovědět | Admin
Videl som projekt merania spotreby MPGuino

http://ecomodder.com/wiki/index.php/MPGuino

Napadlo ma, že by bolo možné spraviť niečo obdobné z routeru TP-LINK TL-WR842ND s OpenWrt. Potrebujeme merať 2 veci: dĺžku impulzu vstreku paliva a počet impulzov. Akým spôsobom čítať tieto impulzy?

1. vypitvať USB myš a čítať impulzy cez spínané tranzistory pripojené namiesto tlačidiel - zasahuje sa do elektroniky auta

2. pomocou USB zvukovky - namotať cievku okolo konkrétnych vedení z riadiacej jednotky cez AD prevodník zisťovať hodnoty v kanáloch - bez zásahu do elektroniky, možno nepresné

Indikácia spotreby cez LED na prednom paneli routera.

Ktorá alternatívy je vhodnejšia? Nejaké iné nápady na HW čo má čitateľné vstupy?

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

24.8.2012 22:09 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Meranie spotreby
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Auto už nějaké senzory má takže zjistit a připojit nějaký převodník......

24.8.2012 23:39 Dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Meranie spotreby
Viem merať dĺžku impulzu - doba po ktorú je vstrek otvorený. Odčítať rýchlosť podľa počtu impulzov z tachometra. Presne podľa MPGuino. Program v pythone mám pripravený, ale problém je presnosť, ktoré z riešení bude lepšie. U myši predpokladám presnejšie meranie, ale je potrebný zásah do elektroniky. U zvukovky netreba zasahaovať do auta ale presnosť bude asi biedna -> stráca význam meranie.
Řešení 1× (Dark (tazatel))
PepaSFI avatar 27.8.2012 18:58 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Meranie spotreby
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
motat cívky na vodiče není v autě nejvhodnější. Dost těžko by se to dalo odstínit aby to nebralo nějaké rušení. Kolem motoru je toho spousta, dobíjecí soustava, zapalování, určitě by to bralo chaos. Možná by se dala použít magnetická Hallova sonda přímo na vstřikovač. Je to elektromagnetický ventil, při jeho otevření tam určitě bude nějaké magnetické pole. Ale běžně se to dělalo napojením přímo na vodiče ke vstřikovačům. Pokud do toho nechceš zasahovat tak by se určitě na vrakovišti daly sehnat konektory a udělat mezikus s přípojkou. A oddělil bych to optočlenem. Je tam ještě jeden problém a to skutečná přesnost měření. Musíš nějak zjistit jaké množství paliva proteče otevřeným vstřikovačem za určitý čas a to teda vážně netuším jak to udělat. Vstřikovače mají nějaké tabulkové hodnoty ale to se mění jak auto stárne. Vstřikovače se ucpávají, palivové čerpadlo se opotřebuje, klesá tlak paliva.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
27.8.2012 19:30 Dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Meranie spotreby
Konkretne hodnoty pre moje auto su odmerane dlhodobym sledovanim spotreby. 8208 impulzov na kilometer 415667401ns na liter paliva

nemusi to byt extra presne, staci aby som mal hruby prehlad.

Konektory amedzikus je super napad, to bude asi najmensi zasah. Diky
27.8.2012 19:13 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Meranie spotreby
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ja by som určite nezasahoval do elektroinštalácie vozidla.

Dôvod je, že daný prvok môže ovplyvňovať signál, ktorý vstupuje a vystupuje z RJ. Ďalšia vec je, že ak tam dáš cievku, tak začne ovplyvňovať vedenie na ktorom je namotaná. Ak sa správne pamätám, tak je to vzájomná indukčnosť, čo spôsobi zmeni parametrov vedenia. Niekedy stačí aby RJ nedostala správny tvar signalu a začne hlásiť poruchu.

Iná vec je prípadný servis, čo by mohlo mať za následok, odstranenie cudzieho zariadenia. Na takéto účely by bola vhodnejšia diagnostika. U diagnostiky je aspoň záruka, že to neovplyvni činnosť RJ.

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.