Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 08:49

Dotaz: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje

masožravá palma avatar 6.5.2007 15:55 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje
Přečteno: 338×
Odpovědět | Admin
Mám vestavěnou grafickou kartu 82810E CGC [Chipset Graphics Controller], s ovladačem Intel 810. glxinfo |grep direct vypíše:
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
direct rendering: Yes
Domnívám se, že tato chyba může být příčinou, proč mi fungují pokusy o 3D hry velice pomalu, jestli vůbec. Zajímalo by mě, co vlastně mi ovladač nepodporuje a zda by se to dalo nějak řešit. Zkoušela jsem Google i místní vyhledávání, ale nepodařilo se mi najít nic co by mě osvítilo. Systém: Mandriva 2007.0
CPU: Pentium III, 731.057 MHz
Paměť: 256 MB
AGP řadič: 82810E GMCH [Graphics Memory Controller Hub], intel-agp (píši to sem protože to vypadá, že to má co dělat s grafikou) Předem děkuji za jakoukoliv odpověď. Pokud by byl potřeba nějaký log nebo další informace neváhejte říci, dodám. Nejvíce mě zajímá proč to nefunguje, a kde bych si o tom mohla najít něco dalšího. Jak vyřešit funkčnost je až na druhém místě a nikdy to nepůjde je také uspokojivá odpověď.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

andree avatar 6.5.2007 16:41 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no hlavne i810 nie je nejak extra vykonna grafika, takze by som bol spokojny ak by mi fungoval crackattack/quake2 na tom :-)

ten visual 0x4b by nemal byt problem, pise to vela ludom, ktori inak nemaju problemy... (myslim)

kolko fps ti dava glxgears?
masožravá palma avatar 6.5.2007 17:01 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
kolko fps ti dava glxgears?
5-120 nejčastěji asi 60.

To, že je karta nic moc, vím, jen chci znát důvod, proč mi tam píše zrovna tohle. Problémy byly s hrama - ppracer, jako testování gafiky, a potom jsem se snažila v cedeze pustit Thief, který bratrovi na horším počítači ve windows fungoval bez problémů.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
6.5.2007 19:27 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Glxgears mi na ATI rage 128 (32 MB) - jedna z prvních karet co umí opengl vůbec dává 500 FPS. Takže se obávám že ti tvá karta (ovladače) neakcelerují pořádně vůbec :(.
Baník pyčo!
masožravá palma avatar 6.5.2007 20:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Mě spíš než jestli mi karta bude akcelerovat zajímá co vlastně znamená ta hláška.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
6.5.2007 21:22 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
visual 0x4b ?

to zjistis z xdpyinfo
6.5.2007 21:27 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
3D driver claims to not support

daval bych si to do souvislosti s nejakou pajpou a grafickym procesorem, co umi zpracovavat jen nejaky formaty dat - pocet bitu na barevny kanal a tak.
Řešení 1× (masožravá palma (tazatel))
masožravá palma avatar 7.5.2007 12:33 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Díky,
visual:
    visual id:    0x4b
    class:    TrueColor
    depth:    32 planes
    available colormap entries:    256 per subfield
    red, green, blue masks:    0xff0000, 0xff00, 0xff
    significant bits in color specification:    8 bits
Moje karta zvládá direct rendering pouze v 16 bitové hloubce a vypadá to, že tohle se týká 32 bitové hloubky, kterou ta karta zvládnout prostě nemůže.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
7.5.2007 13:22 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
ked som uz narazil na tutu temu, tiez by som sa rad opytal. Mam intel915grafiku na doske v notebooku. Chcem sa opytat, ci ju mam radsej nastavit na 16bit alebo 24bit hlbku v /etc/xorg.conf. Vyzera, ze slape aj v 24 ok, glxgears je okolo 800FPS. O co by som prisiel keby som ju dal iba na 16bit a co by som ziskal?
masožravá palma avatar 7.5.2007 13:30 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Pravděpodobně bys to okem nepoznal. Malé snížení počtu barev, možná malé zrychlení, ale spíš by si některé hry stěžovaly, že potřebují vyšší barevnou hloubku. Nech to tak jak to máš. Vypadá to, že ti to chodí celkem dobře.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
7.5.2007 13:45 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
o hry mi ale vobec nejde, tie nehram, naozaj iba pozeram filmy a robim si pracu na notebooku
masožravá palma avatar 7.5.2007 14:09 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
V tom případě si myslím, že to vůbec nepoznáš.
Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
7.5.2007 14:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
V pripade barevnych prechodu v aplikacich, ktere si neinstaluji vlastni paletu to poznat IMHO je.
7.5.2007 19:45 *
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
no nevim jak intel ale vetsina tech drazsich -- rozumej ne-embeded -- grafik interne jedou v 32 a pak to na vystupu prevadi. jediny o co jde je kolika bitovy je depth buffer a nejaky ty dalsi vektorovy veliciny ale o to si zada aplikace pri inicializaci. ovlivnit to muze snad jen sirka alfa kanalu a to kdo vi jestli.
7.5.2007 16:36 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Toto mi to take delalo na notebooku(i915), a jak jsem postupne updatoval mesu a drm tak se to odstranilo ale obevila se nova hlaska :
$ glxgears
do_wait: drmWaitVBlank returned -1, IRQs don't seem to be working correctly.
Try running with LIBGL_THROTTLE_REFRESH and LIBL_SYNC_REFRESH unset.
4275 frames in 5.0 seconds = 854.947 FPS
$
A te jsem se zbavil zakomentovanim :
Section "Extensions"
    Option "Composite" "Enable"
EndSection
v confu xek. Ted to slape v pohode, treba ti to taky pomuze. Moje verze: "drm 1.1.0" a "i915 1.9.0 20070209"

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.