Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 10:54

Dotaz: Blender tvorba vertexů

13.6.2007 19:29 aquilegia | skóre: 4
Blender tvorba vertexů
Přečteno: 830×
Odpovědět | Admin
Mám takový dotaz. Je možné v blenderu vytvářet vertexy tak, aby se jejich souřadnice odvozovaly od vybraného bodu? Podobná funkce je v autocadu. @1,1,1 umístí bod do vzdálenosti 1,1,1 od posledního, nebo vybraného bodu.
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

14.6.2007 09:23 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender tvorba vertexů
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co kdyby ses zkoušel nejdřív začíst do manuálů, pak poptat na fóru k Blenderu (když to nenajdeš hned), a když ani pak nic tak projet web přes nějaký prohledávač?
14.6.2007 11:09 Stanislav Sobotka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender tvorba vertexů
souhlas, volej strejdu googla
14.6.2007 11:53 rom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender tvorba vertexů
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkus mrknout sem. Taky by mě zajímalo jestli Blender tohle umí, ale nebyl čas to zkoušet/hledat.
14.6.2007 13:05 Mlcabas | Benešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender tvorba vertexů
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tlačítkem N se vyvolá tabulka proporcí objektu, v editačním režimu je možné tuto tabulku také používat. Sám nevím jak se v Blenderu přidá pouze samotný bod, něco jako přidat přes mezerník objekt či křivku. Takže postupuji tak, že bod extruduji, přidržuji Ctrl, aby bod přiskakoval k mřížce, nebo bez Ctrl, podle potřeby. Po usazení bodu se přepnu do etitace dle spojnic a smažu tu spojnici, kterou právě nechci. Takže klávesa X a použiju Erase > Edges&Faces a bodik mi zustane. Nebo bod, či řadu bodů vyznačit a zduplikovat, Shft-D a pak použít tabulku proporcí. Nevím jestli Vám to pomůže, ale aspoň ňeco. Když budete mít zájem wéwéwé.fastlinux.wz.cz, podívejte se do sekce Blender a případně v guestboooku zkritizujte. Zdraví Čabas. :)
15.6.2007 09:58 Mlcabas | Benešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender tvorba vertexů
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo a zajímavá je taky zkratka Ctrl-R v editačním režimu objektu. Funguje to tedy logicky jen u čtvercových fazet. Zkuste to nejdřív třeba na tý kostce co tam je hned při naběhnutí Blenderu. Tedy označit kostku, přejít do editačního režimu (Tab) a stisknout Ctrl-R. Kolečkem myši nebo NUM + - ovlivňujete hustotu a pohybem kurzoru místo kde chcete body přidat.
15.6.2007 13:00 Knour
Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender tvorba vertexů
Super :)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.