Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 01:01
Jmenovaní samozřejmě vlastní SMTP servery mají, jinak by nemohli dané služby poskytovat. Vy máte spíš na mysli, že email. klient nemůže posílat přímo přes SMTP servery např. Seznamu, což samozřejmě také jde.
Zpět k původní otázce. Musíte si zjistit, zda pro danou doménu existuje SMTP server, který umožňuje ověření, tj. "lze se na něj příhlásit". Pak lze odesílat emaily přes něj (zjednodušeně řečeno:) ).
Vše bude pravděpodobně v pořádku, spíš bych tipoval, že ISP tvrdil, ať si nastavujete výhradně jeho SMTP server. V krajním případě blokuje port 25 a to už je na pováženou.
PS: Myslím, že není nutné nabízet finanční odměnu.
$ telnet 213.151.208.170 25
Trying 213.151.208.170...
Connected to 213.151.208.170.
Escape character is '^]'.
220 tdmail2.orange.sk Orange Slovensko ESMTP Server
Z práce:
$ telnet 213.151.208.170 25
Trying 213.151.208.170...
telnet: connect to address 213.151.208.170: Connection refused
Jednoducho preto, že z hľadiska ISP prichádza spojenie z IP, ktorú on nepridelil. A nebude predsa poskytovať SMTP server niekomu, kto nie je jeho klientom. Myslím, že taká prax je bežná. To znamená, že ak prenesiem notebook z domu do práce, musím prestavovať SMTP server pre odosielanie. Alternatívne môžem použiť niečo ako smtp.gmail.com. Alebo mať zaplatenú vlastnú doménu aj SMTP serverom. Existuje aj iná možnosť?
V techto pripadech se dost vyuziva webmailu (obcas jedine mozne reseni).DNS tunel funguje ještě na více místech než Webmail :).
Na port 80 se lze připojit odkudkoliv a je to bez problémů.To není pravda. Často se připojíte jen přes http proxy nebo transparentní proxy, a přes ty asi přímo SMTP neprotlačíte.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.