Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 02:04

Dotaz: Jake su moznosti grafikyv X?

13.2.2015 08:45 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
Jake su moznosti grafikyv X?
Přečteno: 455×
Odpovědět | Admin
Potrebujem spravit jednoduchu graficku aplikaciu v X a C. V podstate len Pixely, Ciary, Kruhy a Jednoduchy text, nejake jednoduche ovladanie mysou a klavesnicou. Chcem aby to malo minumum zavyslosti. Zatial som skusal Xlib, XCB, Xrender a Cairo. Su este nejake ine moznosti? SDL sa mi zda uz prilis, su nejake jednoduchsie kniznice ktore by mi trochu zjednodusili API aby som nemusel riesit veci ktore uz niekto vyriesil (zatvaranie okna, eventy, ...) ale aby to nemalo vela zavyslosti. Staci len linuxova podpora, nemusi to byt multiplatformne. Komponenty nepotrebujem. Idealne nieco co tu bude este velmi dlho, nerad by som to prepisoval kazdeho pol roku. Dakujem.
Čo Rys, to vrah!
Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

13.2.2015 08:57 RickettsialPox | skóre: 20 | Praha, Žižkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ncurses/Curses, LÖVE (Lua - dle mého však ideální věcička -> má opravdu málo závislostí), Allegro, FrameBuffer, GTK(+/2/3/#), ,... Aneb použití Google zabíjí... :D První strana Google: http://www.yolinux.com/TUTORIALS/LinuxTutorialC++.html#GUIFRAMEWORKS
Největší prvek každého hrdinského činu je strach. Život definuji jako "/dev/life >> /dev/null".
13.2.2015 09:41 kjljl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
openGL (?)
13.2.2015 09:44 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
No neviem, je tam dost velky split medzi 1.4 a >=2, napr. doma mam naprosto vyhovujuci pocitac len s 1.4 a v praci zase len >=2, takze by som musel mat 2 verzie.
Čo Rys, to vrah!
13.2.2015 09:51 RickettsialPox | skóre: 20 | Praha, Žižkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli Qt není odpověď, tak již nevím co by být mohlo...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Qt_(knihovna) Pak také wxWidgets, atd.
Největší prvek každého hrdinského činu je strach. Život definuji jako "/dev/life >> /dev/null".
13.2.2015 10:40 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Qt a WxWidget je primartne komponentyovy toolkit, ja komponenty nepotrebujem. Mys a klavesnicu potrebujem v podstate len na "zoom".
Čo Rys, to vrah!
13.2.2015 10:59 RickettsialPox | skóre: 20 | Praha, Žižkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
http://www.fltk.org/index.php
Největší prvek každého hrdinského činu je strach. Život definuji jako "/dev/life >> /dev/null".
13.2.2015 11:55 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Ved pisem ze komponenty nepotrebujem.
Čo Rys, to vrah!
Václav 13.2.2015 11:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Na stranu druhou, QML tu pravděpodobně nějaký ten pátek bude. Jinak löve je fajn varianta.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
13.2.2015 11:39 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud to nemá běžet na zařízení s opravdu malou pamětí, asi bych to napsal v Qt5. Bude s tím IMHO nejméně problémů a navíc budete mít možnost využít výhod QtCreatoru a qmake. Když si dáte trošku pozor, není problém napsat kód, který půjde přeložit i s Qt4. Nevím, nakolik vám bude vadit, že Qt je oritentováno na C++ a ne čisté C. Cairo jsem používal jen z Lua a Ady a špatná volba to taky není, akorát je nutné si uvědomit, že Cairo umí jenom kreslit; na tlačítka, textboxy, eventy atp. jen s Cairem nevystačíte. Čiste v Xlibu jsem zkoušel něco vyrobit jednou a podruhé už to zkoušet fakt nebudu :)
13.2.2015 13:52 RickettsialPox | skóre: 20 | Praha, Žižkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Již jsem tu s Qt začal a byl jsem odkopnut! :D
Největší prvek každého hrdinského činu je strach. Život definuji jako "/dev/life >> /dev/null".
Václav 16.2.2015 10:19 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Hlavně to pak půjde i na waylandu. Osobně bych určitě sáhl po QtQuick a QML.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
13.2.2015 11:51 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To co jses neni zase tak "malo". Pak si jeste vzpomenes na alpha kanal, antialiasing a najedou toho vlastne chces hodne. Nejvetsi a nejproblematictejsi zavislost stejne budou Xka s tim spravnym ovladacem grafiky. A tu zavislost meris velikosti anebo poctem knihoven?

16.2.2015 09:01 Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jake su moznosti grafikyv X?
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Vývoj gui je IMHO hodně zdlouhavý. Šetřil bych úsilí a šel do nějakého hodně vysokoúrovnňového API. Rozhodně ne low level Xlib apod. Osobně bych asi sáhnul po Tck/Tk. Další možnosti určitě jsou Cairo, pokud nebudete potřebovat hákovat události jako klik na čáru apod.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.