Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 13:44
Otázka je, že či vôbec stojí za to hladať príčinu a nie je lepšie vozidlo predať do múzea.
Přebývající 0.4V proti chladiči je sice divné, ale jak už zde padlo, tak to může být nějaká forma špatného uzemnění chladiče, který pak spolu s s ostatními materiály/chemií v chladicím okruhu tvoří el. článek. Pravděpodobně to s vybíjením nebude souviset.
Každopádně by šlo ověřit následující:
ad 1) Možné to je, ale odpor by musel být 340K (uvažuji 10M vnitřní odpor voltmetru), což mi přijde hodně a u hrotů bych čekal méně.
ad 2) Možné to není, protože s 1 ohm přechoďákem by nenastartoval.
0.3A nie je po vypnuti vela. Niektore auta aj po zamknuti este nejaky cas su "v pohotovosti" a do usporneho rezimu idu az po niekolkych minutach.
Takze chcelo by to nechat ampermeter pripojeny a odmerat prud aj po 5, 10, 15 minutach.
vyssie napatie moze byt, ako tu uz pisali sposobene oxidaciou, pripadne v kombinacii s poruchou, kedy nieco zacne kmitat a tak nainduduje vyssie napatie. Dobry napad je aj to meranie prudu medzi minus a kostrou, pripadne chladicom.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.