Portál AbcLinuxu, 6. prosince 2025 05:39
/*Pri prekladu zakomentovat podle potreby*/
#define OS_LINUX_OPT
#define OS_LINUX_USR_LOCAL
#define OS_LINUX_USR
#define OS_WINDOWS
char* grabFile(char* filespec) {
char p[256];
#ifdef OS_LINUX_USR
strcat(p,"/usr/local/myprogram/");
strcat(p,filespec);
#endif
#ifdef OS_WINDOWS
strcat(p,getProgramDirectory());
strcat(p,"\\");
strcat(p.filespec);
#endif
return p;
}
(Priznavam,ze tento kod neni bezpecny, snadno lze zpusobit preteceni)
... a tak nejak. Prikladem podobneho ucinneho vyuziti preprocesoru
jsou zdrojove kody ke hre Wolfenstein 3D.
$HOME, což může představovat vše od /home/vyskocil/usr/program v práci, až po /homes/eva/xv/xvysko02/usr/program ve škole
.
getProgramDirectory(), kterou si ovsem musite napsat.A pak je opravdu jedno, kde ten program je.
Tudiz si zavedeme: OS_LINUX_ANYWHERE
char* grabFile(char* filespec) {
char p[256];
#ifdef OS_LINUX_ANYWHERE
strcat(p,getProgramDirectory());
strcat(p,"/");
strcat(p,filespec);
#endif
return p;
....
}
getProgramDirectory() proste vezme nulty parametr prikazove radky
a odsekne z nej vse za poslednim lomitkem a je to. Tak se program
najde, at uz je kdekoliv.
namespace fs = boost::filesystem;
// inicializace cesty
fs::path tmpPath( FileOption, fs::native );
// pokud cesta neni kompletni
// (neobsahuje C:\ nebo "/root/..")
// pripoj pracovni adresar (workingDir)
File = tmpPath.is_complete()
? tmpPath
: workingDir/tmpPath; //spojeni cest
if( !fs::exists( File ) )
{
std::cerr << "\nerror: File "
<< File.string()
<< "\ndoes not exist.\n";
return 1;
}
else if( fs::is_directory( File ) )
{
std::cerr << "\nerror: Argument for the file "
<< File.string()
<< "\nis a directory.\n";
return 1;
}
samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitkaTo je pěkná blbost.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.