Portál AbcLinuxu, 15. července 2025 23:30
/*Pri prekladu zakomentovat podle potreby*/ #define OS_LINUX_OPT #define OS_LINUX_USR_LOCAL #define OS_LINUX_USR #define OS_WINDOWS char* grabFile(char* filespec) { char p[256]; #ifdef OS_LINUX_USR strcat(p,"/usr/local/myprogram/"); strcat(p,filespec); #endif #ifdef OS_WINDOWS strcat(p,getProgramDirectory()); strcat(p,"\\"); strcat(p.filespec); #endif return p; }(Priznavam,ze tento kod neni bezpecny, snadno lze zpusobit preteceni) ... a tak nejak. Prikladem podobneho ucinneho vyuziti preprocesoru jsou zdrojove kody ke hre Wolfenstein 3D.
$HOME
, což může představovat vše od /home/vyskocil/usr/program
v práci, až po /homes/eva/xv/xvysko02/usr/program
ve škole getProgramDirectory()
, kterou si ovsem musite napsat.A pak je opravdu jedno, kde ten program je.
Tudiz si zavedeme: OS_LINUX_ANYWHERE
char* grabFile(char* filespec) { char p[256]; #ifdef OS_LINUX_ANYWHERE strcat(p,getProgramDirectory()); strcat(p,"/"); strcat(p,filespec); #endif return p; .... }
getProgramDirectory()
proste vezme nulty parametr prikazove radky
a odsekne z nej vse za poslednim lomitkem a je to. Tak se program
najde, at uz je kdekoliv.
namespace fs = boost::filesystem; // inicializace cesty fs::path tmpPath( FileOption, fs::native ); // pokud cesta neni kompletni // (neobsahuje C:\ nebo "/root/..") // pripoj pracovni adresar (workingDir) File = tmpPath.is_complete() ? tmpPath : workingDir/tmpPath; //spojeni cest if( !fs::exists( File ) ) { std::cerr << "\nerror: File " << File.string() << "\ndoes not exist.\n"; return 1; } else if( fs::is_directory( File ) ) { std::cerr << "\nerror: Argument for the file " << File.string() << "\nis a directory.\n"; return 1; }
samozrejme v cestach k souborum bude potreba zmenit lomitka za zpetna lomitkaTo je pěkná blbost.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.