Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 04:31
Zdravím
Zápasím se svým prvním programem v C++ a mám v tom trochu chaos.
Mám třídy Hřiště a Hráč. Konstruktoru Hráče chci říct na jakým je hřišti aby mohl to hřiště nějak ovlivnit. Takže mám jedno hřiště a na něm několik hráčů a všichni ho mohou nějak používat.. všichni jedno společné.
Nějaký tip jak na to? Snažím se to udělat tak, že každý hráč má referenci na hřiště na kterém je. přibližně takto:
class Hriste { ... };
class Hrac {
private:
Hriste h;
public:
Hrac (Hriste& hriste){
h=hriste; //?
}
};
..main()..{
Hriste hriste();
Hrac hrac1(hriste);
Hrac hrac2(hriste);
}
No a problém je že se to Hřistě někde kopíruje.. chci aby existovalo jen jedno a všude na něj byla jen reference.. Nebo jestli by mi někdo doporučil to udělat úplně jinak...
Předem díky za cokoliv
class Hrac {
private:
Hriste &h;
public:
Hrac (Hriste& hriste){
h=hriste; //?
}
};
Geniální! ;)
A neuvěřitelný.. strávil jsem tím asi tak týden a jsem si skoro jistý že jsem tohle už zkoušel.. stejně jako všechny ostaní kombinace & a * za a před všechno ;)
Hrozně moc děkuju ;)
Presne nad timhle jsem taky premyslel.. tak mozna to jeste predelam...
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.