Portál AbcLinuxu, 16. května 2024 02:01


Dotaz: Serializace v Qt

8.9.2010 17:04 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Serializace v Qt
Přečteno: 378×
Odpovědět | Admin
Má někdo nějaké zkušenosti se serializací tříd, které obsahují Qt objekty? Pokoušel jsem se celou třídu serializovat pomocí QDataStream, ale již se mi ji nepovedlo obnovit zpět, nejsem si jistý jak jednotlivé prvky obnovit. Potřebuji to, abych mohl objekt přenést přes síť a sestavit ho zpět.

Definice třídy:
class Hrac
{
  private:
    QString * jmeno;
    QColor * barva;
    int * znak;
    int * body;
  public:
    Hrac();
    Hrac(const Hrac &other);
    ~Hrac();
    void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body);
    int * zjistiZnak();
    int * zjistiBody();
    QColor * zjistiBarvu();
    QString * zjistiJmeno();
    TypHrace * zjistiTyp();
    bool checkForVictory();
    friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac);
    void serialize(QDataStream& ost);
    static Hrac unserialize(QDataStream& istr);
};

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

9.9.2010 10:41 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chtělo by to i definice metod serialize a unserialize, definice třídy se zdá v pořádku

QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac) nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize

unserialize by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)

Btw. proč jsou tam ty dva inty (znak a body) dynamicky alokované?
9.9.2010 18:07 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
To je právě v tom, já nevím jak ty metody serialize a unserialize napsat, nejjednodušší by asi bylo ukládat pouze některé části těch Qt objektů - textový řetězec z QStringu a kód barvy z QColor. Věděl bych, jak to udělat pro QTextStream, ale jak to udelat v QDataStream mi není přiliš jasné.
QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
{
    return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body);
}

void Hrac::serialize(QDataStream &ost)
{
    ost << this;
}

Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr)
{
    Hrac tmp;
    int delkajmena;
    QString jmeno;
    QColor barva;
    int znak;
    int body;
    istr >> delkajmena;
    //istr.readBytes() //?
    tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body);
    return tmp;
}
Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
David Watzke avatar 9.9.2010 23:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?
I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Řešení 2× (Vojta Drbohlav, Roman Došek (tazatel))
10.9.2010 11:11 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Stačí jednoduše:
void Hrac::serialize(QDataStream &str)
{
    str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body;
}


void Hrac::unserialize(QDataStream &str)
{
    str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body;
}
resp. s konstruktorem:
Hrac::Hrac(QDataStream &str)
    : jmeno(new QString())
    , barva (new QColor())
    , znak (new int(0))
    , body (new int(0))
{
    this->unserialize(str);
}
a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac)
{
    hrac.serialize(str);
    return str;
}

QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac)
{
    hrac.unserialize(str);
    return str;
}
11.9.2010 17:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Díky moc :)
9.9.2010 11:40 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč tam máš všude ty ukazatele?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.