Portál AbcLinuxu, 14. května 2025 13:20
long unsigned
(chcete-li být korektní, tak třeba uintptr_t
a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
Striktně podle normy ne,…Dokonce je to undefined, což je ale podle mě spíš relikt z děsivých dob far/near pointerů než dnešní problém. (Far/near pointery nejsou v C standardu, ale jsou příkladem oné hypotetické situace, kdy porovnání pointerů nemusí dávat smysl.) Například
clang
přeloží tohle s -Weverything
bez keců, což sice neříká absolutně nic o souladu s normou, ale možná to aspoň vzdáleně naznačuje, že porovnatelnost bude na této konkrétní platformě fungovat předvídatelně. (V klasickém lineárním virtuálním adresním prostoru se nic překvapivého vymyslet nedá.)
…prakticky to můžete přetypovat nalong unsigned
(chcete-li být korektní, tak třebauintptr_t
a porovnávat ta čísla. Ale v každém případě je to hraní si s ohněm a moc bych to nedoporučoval.
Já bych to castnul na const void*
, což přímo v kódu dokumentuje, že se jedná o pointery a porovnání pointerů, a zakazuje (případnou) pointerovou aritmetiku.
Úplně klidně to může být void*
.
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> struct blah { int zee[80]; }; int main() { struct blah *const sth = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah)); if (!sth) return EXIT_FAILURE; struct blah *const oops = (struct blah *)malloc(sizeof(struct blah)); if (!oops) { free(sth); return EXIT_FAILURE; } const void *const nonsense = (const void *)sth; const void *const bullcrap = (const void *)sth; const void *const bullshit = (const void *)oops; printf("%d %d\n", nonsense < bullcrap, nonsense < bullshit); printf("%d %d\n", nonsense == bullcrap, nonsense == bullshit); free(oops); free(sth); return EXIT_SUCCESS; }
Aha, správně bych tam měl mít víc datových typů než jeden, aby o opravdu dokumentovalo ten příklad z dotazu. No, co už. :-P
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.