Portál AbcLinuxu, 11. května 2025 01:01

Dotaz: UDP Komunikacia

14.11.2017 00:19 darren97 | skóre: 4
UDP Komunikacia
Přečteno: 783×
Odpovědět | Admin
Příloha:
Ahojte, riesim UDP komunikator. Nejaky uvodny kod mam z netu, ale s tym, ze je typu: poslem nieco z klienta a server odpovie to iste. Teraz by som to rad prerobil tak, ze pokojne jedna alebo druha strana moze poslat spravu (nie naraz, nemusi to byt v rovnakom case obojsmerne) a druha strana to zobrazi a nasledne zase moze poslat ktorakolvek strana spravu a druha ju zobrazi atd. Problem mam s funkciou: recvfrom ...zastavi mi program na tom mieste. Chcem mat proste iba nejaku kontrolu: ak mi nieco pride, tak zobraz. Kod je v prilohe, su tam niektore veci zapoznamkovane. - ak zadam text tak ho posli - ak nieco pride tak zobraz a nasledne daj ponuku opat pre posielanie

Vopred vdaka za spatnu vazbu.


Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

Řešení 1× (darren97 (tazatel))
Jendа avatar 14.11.2017 05:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP Komunikacia
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli to dobře chápu, potřebuješ čekat na soketu a na stdin současně? Vyber si: poll nebo to rovnou napiš vícevláknově.
14.11.2017 08:39 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP Komunikacia
V sietovych programoch sa casto pouziva select().
16.11.2017 12:28 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP Komunikacia

Používá se hlavně poll(), protože select() je takový slabý odvar, který na některých systémech nakonec stejně volá poll().

16.11.2017 13:12 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP Komunikacia

Já to ještě trochu zobecním: Co když chce čekat na socketu i na stdin, ale zároveň ještě asynchronně něco (dalšího) dělat? I to se dá (v jednovláknovém programu) zařídit. Řešení může být například:

  1. Zaregistrovat signal handler (man sigaction) pro SIGIO (SIGPOLL), který napřed zkontroluje neblokujícím poll() (timeout 0), který file descriptor a typ operace to bude, a pak přečte příslušnou zprávu, což bude neblokující (a dá se to pojistit také pomocí F_SETFL O_NONBLOCK (man fcntl)).
  2. Nastavit na socketu F_SETOWN na svůj vlastní proces (getpid()), aby pak dostával asynchronně signály o změnách na socketu (man socket, man fcntl).

Samozřejmě tady nezmiňuju corner cases, které se musí rozumně ošetřit. Například když zápis do neblokujícího deskriptoru najednou vrátí EWOULDBLOCK.

16.11.2017 13:23 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP Komunikacia
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pár detailů je v mém komentáři níže. Ale jak se tak dívám na ten zdroják, musím upozornit na jednu věc: Něco ke tam od základu špatně. Je to toriž omezené na IPv4 z roku 1975, takže například tady u mě na síti to prostě nefunguje. Jestli to má být omezené na jeden protokol, je lepší zvolit ten z roku 1995 (IPv6), nikoliv ten z roku 1975.

Správným řešením je getaddrinfo(). To je funkce, která správně vyhodnotí IP adresy všech možných typů i doménová jména a dodá pak všechny potřebné konstanty pro vytvoření toho socketu. Takže pak uživatel nikdy nemusí mít v kódu něco jako AF_INET6, což může přestat fungovat, až se bude používat AF_INET54, ale vezme zkrátka konstanty ze struktur vrácených z getaddrinfo(). Navíc getaddrinfo() správně vyhodnotí konektivitu, takže se nestane, aby například na IPv6-only stroji nabízelo IPv4 adresy, i když zadaná doména nějaké má.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.