Portál AbcLinuxu, 28. dubna 2024 03:28


Dotaz: Python program

11.6.2018 17:20 bobo11028
Python program
Přečteno: 2321×
Odpovědět | Admin
Ahoj, nevím si rady s tímhle. Zkoušel jsem to už jakkoliv ale nedokážu docílit toho aby se mi rybka spawnovala mimo ten vodní kanál a taky aby se ten vodní kanál zužoval.. Pomužete mi někdo?

Zachraň zlatou rybku Vytvořte program, který má tyto vlastnosti:  Rozměr grafického plátna je 1000 x 650 bodů.  Po spuštění programu, se na náhodném místě obrazovky nakreslí svislý rovný pruh - vodní kanál. Vodní kanál má náhodnou šířku od 100 do 300 px, a vykreslí se na náhodném místě, ale tak, aby měl od ľevého nebo pravého okraje odstup minimálně 100 px,  Po nakreslení kanálu, se na náhodném místě nakreslí zlatá rybka. Zlatá rybka se vykreslí náhodně, buď vlevo nebo vpravo od kanálu. Nikdy sa nenakreslí přímo ve vodním kanálu.  Zlatá rybka má následující obrázek:  Úlohou hráče je zachránit zlatou rybku a pomocí klávesnice ji přemístit do vodního kanálu. Rybku posouváme šipkou vlevo a vpravo.  Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne.  Když se rybka dostane do vody, vypíše se nám oznámení: „Máš tři přání, zachránil jsi zlatou rybku.“ Oznámení je napsáno uprostřed obrazovky větším písmem, zlatou barvou a program se ukončí.  Pokud se nám rybku nepodaří zachránit do vyschnutí kanálu, vypíše se uprostřed obrazovky oznámení s textem „Smůla“ (Oznámení bude napsáno větším písmem červenou barvou).

Řešení dotazu:


Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

11.6.2018 18:12 logik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dej sem to, co máš a napiš, co nejde konkrétně a proč a jak jsi to zkoušel řešit.

Každej Ti rád pomůže, ale DÚ za Tebe dělat nebudem.
11.6.2018 18:26 bobo11028
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
Mám zatím tohle. A jediný s čím si nevím rady je, jak mám udělat, aby se mi to pásmo (v tomhle případě ten potok) zužoval postupně. Jak stojí v zadání: Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne. Netuším jak napsat tu definici aby se zmenšoval a zároveň stál na místě..

import tkinter from random import * canvas = tkinter.Canvas(width="1000",height="650") canvas.pack()

x = randrange(100,600) sirka = randrange(100,300) xs = x + sirka canvas.create_rectangle(x,0,xs,650, fill="blue")

xl=randrange(50,950)

x=randrange(1,1000) y=randrange(1,650)

ryba=canvas.create_rectangle(10+x,10+y,20+x,20+y,fill="yellow")

def posun_vpravo(event): canvas.move(ryba,10,0) def posun_vlevo(event): canvas.move(ryba,-10,0)

zde mám nastavené tlačítka rpo rybu na posun vpravo a vlevo ale nejde to sem dat :D
11.6.2018 19:27 NN
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
Aby to bylo hratelne budes muset vymyslet po kolika tazich a o kolik se bude zmensovat reka a jak velke tahy/skoky dela ryba. Cele to hodis do smycky, ktera bude detekovat stisk klaves. Behem smycky budes prekreslovat reku a detekovat prekryti s rybkou.
11.6.2018 20:38 bobo11028
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
no jasny, jenže problem je, že ja vubec nevím jak udělat tu smičku. Respektive vím že bych to nejspíš dělal přes příkaz IF ale nevím jake podmínky
12.6.2018 06:02 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
Prokristapána, vyprdni se na to. Očividně nejsi žádný myslitel, pane "smičko" a smyčko s "IF", takže je-li to škola, odhlas se a běž dělat něco, co ti jde, resp. čím budeš užitečný.
pVit avatar 12.6.2018 10:37 pVit | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
Smyčky (cykly) jsou for, while, do while. O těch si něco zjisti a pochop jejich funkci, jinak se nepohneš. If je podmínka, která složí k rozhodování.

Až pochopíš cykly, tak i pochopíš, co do nich máš vůbec dát.
Writing multithreaded code is easy... to get wrong.
12.6.2018 21:47 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Když se ti pozice ryby vygeneruje v kanále, tak ji můžeš posunout. Nebo můžeš nejdříve vybrat jestli bude nalevo nebo napravo a podle toho pak vybrat pozici z rozsashu mimo kanál. Nebo prostě tu pozici generovat tak dlouho dokud nebude mimo.

Vysychání jako změnu pozice i šířky můžeš udělat funkcí coords. Pokud chceš, aby vysychání běželo "samo", tak můžeš použít funkci after.

Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.

def posun(event):
    dx = -10 if event.keysym == 'Left' else 10
    canvas.move(ryba, dx, 0)
    coords = canvas.coords(ryba)
    overlapping = canvas.find_overlapping(*coords)
    if kanal in overlapping:
        print('Kanal')


def vysychani():
    x0, y0, x1, y1 = canvas.coords(kanal)
    if x1 - x0 >= 10:
        canvas.coords(kanal, x0 + 5, y0, x1 - 5, y1)
        master.after(500, vysychani)


canvas.bind('<Left>', posun)
canvas.bind('<Right>', posun)
canvas.focus_set()

master.after(500, vysychani)
master.mainloop()
13.6.2018 07:38 NN
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.
A toto:
master.mainloop()
je prosim pekne co?
13.6.2018 16:22 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
No jo, tak žádná další mimo té hlavní. A přesně to ty jsi vlastně myslel, žejo, kreténe?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.