Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 13:09
struct Entity { int prop1; int prop2; int prop3; }; auto entity = Entity{ .prop1 = 1, .prop2 = 2, .prop3 = 3 };
Řešení dotazu:
Možná to chce udělat krok zpátky a podrobněji popsat, jaký problém řešíš, a zejména proč je pro řešení toho problému tak důležité proměnlivé pořadí členů ve třídě a proč se nedá najít v C++ taková reprezentace, která to pořadí bude mít „správně“.
Nedá se zkrátka pořadí členů permutovat tak, aby mu obvyklý způsob inicializace odpovídal?
Pokud to nejde a někteří členové nemusí být k dispozici, dá se použít std::optional
(pro přímé zapouzdření) nebo std::unique_ptr
(pro „zapouzdření“ à la Java)?
Pokud se pořadí některých členů musí fakt libovolně náhodně lišit (proč?), pomohl by třeba std::variant
nebo dynamický kontejner nebo kombinace obojího?
Nedá se to rozdělit na víc různých typů? Nepomohla by dědičnost a mít to, co je vždy k dispozici, ve společném rodiči? (Což je opět stejná otázka jako „je možná permutace taková, že…“.)
Pokud to má být extrémní flexibilita bez ohledu na efektivitu, třeba je to případ pro std::unordered_map<std::string, std::variant<Spousta, Různých, Variant, ...>>
. I když, pro ještě větší podobnost JavaScriptu by ten klíč měl být asi std::variant<Nějaké, Skalární, Typy, ...>
místo std::string
.
Jenže: Proč dělat z C++ JavaScript? Určitě se ten nápad dá v C++ vyjádřit líp a „idiomaticky“. Pokud ne, třeba je lepší to nechat v JavaScriptu.
co jakoby takle uplně jednoduše :D
struct Entity { int a, b, c; }; int main() { Entity hermes; hermes.c=1; hermes.b=2; hermes.a=3; return 0; }
Ale const
tam můžeš mít taky, kdybys setsakra moc chtěl. Stačí, aby ta třída měla (implicitně nebo explicitně) &&
-konstruktor.
const Entity hermes{[] { Entity result; result.c = 1; result.b = 2; result.a = 3; return result; }()};
Jenom bych se vsadil, že se ty typy dají uspořádat (a spořádaně konstruktory inicializovat) mnohem líp než takhle.
Mám ještě dojem, že kolem toho volání lambdy musí být extra závorky nebo tak něco. Kompilátor napoví. Ale to už jsou jenom technikálie (vzor: fekálie); princip zůstává.
atribúty musím pri inicializácii zadať v rovnakom poradí, ako som ich deklaroval v triede a nemôžem ich vynechať
g++ od verze 8 sice trvá na zachování pořadí, ale už lze inicializátory vynechávat (příslušný člen je pak null initialized jako v C).
Niečo sa mi marí, že v čistom (novom) C som raz videl aj iný spôsob zápisu (tuším každá propsa spolu s hodnotou bola obalená ešte v jednom páre zložených zátvoriek)
Nic tak komplikovaného, prostě jen místo anonymních inicializátorů použijete pojmenované. Funguje to už od C90:
#include <stdio.h> struct entity { int prop1; int prop2; int prop3; }; int main() { struct entity e = { .prop3 = 3, .prop1 = 1, }; printf("prop1=%d, prop2=%d, prop3=%d\n", e.prop1, e.prop2, e.prop3); return 0; }
mike@lion:/tmp/test> gcc-12 --std=c90 -Wall -Wextra -o x x.c mike@lion:/tmp/test> ./x prop1=1, prop2=0, prop3=3
Třicet let standardizovaná featura mi nepřijde až tak horká novinka. :-)
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.