Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 15:41

(Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům

David Leadbeater se na svých stránkách podrobně rozepsal o (ne)bezpečnosti emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům. V různých emulátorech nalezl 10 kritických bezpečnostních chyb, jež mohou útočníci využít k vzdálenému spouštění příkazů (RCE), viz například videozáznam na YouTube, kde spuštění příkazu nslookup vede ke spuštění kalkulačky. Zkuste vytvořit soubor evil.sh příkazem printf "echo evil #\b\b\b\b\b\bgood  \n" > evil.sh. Co udělá "cat evil.sh" a co "sh evil.sh"?

20.10.2023 23:55 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Ruža Becelin avatar 21.10.2023 10:34 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tvl nekdo objevil ameriku.

Ocekavam objev, ze noze jsou nebezpecne, protoze clovek s nim muze nekoho zranit a zabit, treba i tim, ze ho po nekom hodi (RCE), a on to nikdo neresi??
21.10.2023 16:20 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům
Samozrejme, ze to resi. V UK mas zakazane ruzne noze, noseni po venku, to same v DE mas zakazane ruzne noze,… levicaci si mysli, ze zakazem zamezi vzniku problemu.
Ruža Becelin avatar 21.10.2023 16:47 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům
S tim souhlasim, otazkou je, ceho by dosahli zakazanim emulatoru terminalu - treba chteji, abych se museli vratit k realnym terminalum :-D
21.10.2023 17:17 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům
akorat u toho terminalu, to je takova vec, kdy ted v 2023 narazime na limity design decisions z roku 1960+ .. a neresi se to +- proto, protoze na tom je postavena tuna veci a vykonove je to pro dnesni stroje leva zadni (i kdyz s jinou abstrakci by to mohlo byt o rady rychlejsi)
Fluttershy, yay! avatar 21.10.2023 20:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům

*konzervativci

Stěžejní britské regulace jsou Restriction of Offensive Weapons Act 1959 a Criminal Justice Act 1988. V obou případech měli parlamentní většinu konzervativci. Na vládním webu je např. nedávná aktualizace opět konzervativní vlády, s komentářem Priti Patel (blésmrt).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Gréta avatar 22.10.2023 02:32 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům

tak pravičáci se vobvykle jenom snažej hasit požáry který levičáci furt vesele rozdělávaj :P :P :D ;D

vlastníma slovama mi napiš *proč* je v zemích prolezjech ilegalnima migrantama (z nichž věčina fanaticky věří naboženckejm bludům z koránu) takovej problém legalní držení nožů. myslimže to neni zase jako tak velkej rébus, to dáš :P :P :D ;D

 

btw soudruzi spolunisti z naši vlády taky vo sobě furt blábolej že sou jakože pravice a přitom to je relalně jenom banda užvaněnejch komoušů vedená člověkem kterej vživotě nikdy nepracoval :D ;D

Fluttershy, yay! avatar 22.10.2023 10:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům

Zajímavé, grétobot souhlasí s regulací nožů. Z tohoto vlákna by jeden myslel, že regulace nožů je ten problém, který svobodomyslní pravičáci hnedle zruší, ale ouha, je to právě naopak.

A pak tu máme samozřejmě posouvání branek a hromadu nesouvisejících nesmyslů.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Gréta avatar 22.10.2023 12:52 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům

tak zaprvý, nikdy sem neřekla že jsem pro regulaci držení nožů, vzhledem k tomu co se na světě děje by bylo nejlepší by běžný slušný lidi byli vozbrojený co nejvíc :O :O si myslim že státy který sem navozili miliony slimáků co teďko dělaj brajgl v ulicích asi jako těžko budou schopný chranit naši bezpečnost když nejsou schopný chránit naše zajmy, tvl dyď nejsou schopný zajistit ani hranice evropy :O :O :O :O

zadruhý, nevodpověděl si mi na jasnou a celkem jednoduchou votázku a to si myslim že nejsi zase jakoby takovej pitoma by si neznal vodpověď. z toho by si jedna myslela, že když de vo 'politiku' tak si jako vochotnej ignorovat svuj vlastní rozum a přivřit voči před uplně jasným selháním současnýho euromarxismu :D ;D

zatřetí, problem samozdřejmě neni držení zbraní ale to *kdo* ty zbraně drží, podctatou problému sou nože v kombinaci s muslimskejma ilegalnima migrantama. Noa de udělat dvě jednoduchý věci, buďto za kriminální aktivitu muslimů vobvinit celou společnost a sebrat ji některý z jejich práv jako se děje doposud, noa nebo dát z ulic pryč islámský migranty, což by bylo mnohem učinější a trvalejší řešení, který by navíc žádnýho slušnýho civilizovanýho člověka nepřipravilo vo jeho právo na nůž :D ;D Z těch složitějších řešení by třeba jako šlo zavíst vobčanství vice druhů, jedno pro lidi který sou třeba v tý anglii doma už po generace a těm povolit držet nejenom nože ale i utočný zbraně na vobranu sebe, svý rodiny a majetku, další vobčanství třeba pro lidi z civilizovanejch zemí a těm dejme tomu povolit jenom chladný zbraně, noa pak ňáký horší třetí vobčanství jenom pro ilegální migranty z barbarskejch islámskejch zemí :O ;D

noa začtvrtý, dole nastránce je duplicitní blog, mazej to řešit ať si nemusim myslet že máš adminský práva jenom na dělání svý ulítlý politický agendy :P :P :D ;D

22.10.2023 03:56 RealJ | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům
To nemecko se ti do kramu nehodi, ze?
22.10.2023 12:46 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům
To není otázka pravice/levice ale totalitních režimů.

Ve stalinském SSSR se nože dělily na nomerovyje/něnomerovyje, zatímco v demokratické Velké Británii lze podle zákona o útočných zbraních jídelní příbory prodávat pouze osobám starším osmnácti let. FS dýku nikomu.

Nejlevicovější z tvého pohledu bylo zřejmě feudální Japonsko.
Jendа avatar 22.10.2023 01:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: (Ne)bezpečnost emulátorů terminálů vzhledem k ANSI escape kódům
S tím, že je objevení Ameriky ta druhá ukázka ve zprávičce (cat souboru s backspace), souhlasím, ale některé další chyby popsané v článku (zejména přímé spuštění příkazu v některých terminálech -- nedokážu posoudit jak moc jsou ty uvedené terminály na WSL používané) tak nepůsobí.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.