Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 02:09

Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu

Apple prostřednictvím svého WebKit týmu navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu. Vytvořena byla skupina GPU for the Web Community Group u W3C. WebGPU API by mělo zastřešit Direct3D 12 od Microsoftu, Metal od Apple a Vulkan od Khronos Group. WebGPU API by mělo být výkonnější než dnes používané WebGL [Hacker News].

8.2.2017 09:30 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

8.2.2017 09:38 svido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle mne nejde spíše o výkon, ikdyž je také důležitý, ale spíše o to, aby danou technologii podporovaly browsery. K čemu mi bude super výkonná věc, když bude fungovat jen v Safari?
8.2.2017 11:09 Anon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
Ono to vypadá na otevřené API, které umožní programátorům webových aplikací používat moderní přístupy pro programování grafických enginů. Osobně to vítám, protože oproti ostatním grafickým API je WebGL pozadu.
mirec avatar 8.2.2017 12:17 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu

Zatiaľ to závisí od apple metal.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Rezza avatar 8.2.2017 14:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
No pisou tam, ze je to pokus o nejaky kod, aby videli, co se da delat a ze se nakonec jejich implementace vubec nemusi pouzit.
mirec avatar 8.2.2017 17:58 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu

Píšu, ale dokopy nič neurobili. Obaliť jedno API nie je ktovie aký problém. Problém je, že to bude fungovať na jedinej platforme. Viem si ešte celkom dobre predstaviť abstrakciu od inicializácie a plnenia bufferov, ale najväčší problém bude preklad shaderov z jedného API do druhého, čo ani nemusí byť možné.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
8.2.2017 19:18 Anon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
V shaderových jazycích taky nevidím problém. Stačí si jen vybrat způsob implementace. Ogre 3D má vlastní HLMS, Blender používá OSL a Valve používá hlsl2glsl. Možnosti rozhodně existují.
8.2.2017 13:27 svido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
však to je v pořádku. Jsem za to rád, jen doufám, že to budou chtít implmentovat i ostatní.
8.2.2017 21:22 jaroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
No,

jen aby jim z toho nevyběhla další flash technologie.
9.2.2017 17:38 jdsulin2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
Ale zase jej podporuje v podsatate vsechno zelezo na trhu vcetne mobilu...
8.2.2017 16:10 unicode
Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple navrhuje nové WebGPU API pro 3D grafiku na webu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Apple zase chce něco vlastní, Vulkan by byl ok, ale toto ne!

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.