Portál AbcLinuxu, 22. května 2025 12:21

Jak jsme pomocí ABRTu vychytali chyby ve Fedoře

Jiří Eischmann se v příspěvku Jak jsme pomocí ABRTu vychytali chyby ve Fedoře na svém blogu věnuje nástroji ABRT (Automatic Bug Reporting Tool), jenž pomáhá uživatelům hlásit problémy a který, dle autora, opravdu velkou měrou přispěl ke zkvalitnění Fedory, minimálně v oblasti desktopu.

6.9.2015 12:21 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

7.9.2015 09:13 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsme pomocí ABRTu vychytali chyby ve Fedoře
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Automaticke otvaranie bugov ako uzivatel celkom vitam. Po rokoch automatickeho zatvarania bugov ako EOL uz nemam naladu cokolvek manualne reportovat, kedze jediny kto sa so mnou bavi je skript ktory kazde 3 mesiace poziada aby som to znovu vyskusal s aktualnou verziou:
1. Ignoruj BZ 3+ mesiacov
2. poziadaj o retest s aktualnou verziou
3. ak sme medzitym vydali novy release close CURRENTRELEASE, goto 2
4. ak reporter stale reaguje goto 1, inak close INSUFFICIENT DATA

Fedora ide bohuzial tak rychlo dopredu, ze nikoho netrapi ako funguje aktualna verzia, vsetci len dufaju ze to v buducnosti fixne nejaky rebase z upstream-u.
7.9.2015 11:06 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsme pomocí ABRTu vychytali chyby ve Fedoře
To je presny popis jak funguje bug tracking - a nejen ve fedore.
Sešívaný avatar 7.9.2015 11:33 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsme pomocí ABRTu vychytali chyby ve Fedoře
Ano, máte pravdu, že velké množství bugů se pořád nevyřeší a po ukončení podpory se automaticky uzavře. Bohužel vývojáři nemají kapacitu procházet úplně všechno. Právě kvůli tomu nám ABRT hodně pomohl. Minimálně v desktop týmu se bugy, které ve statistikách ABRTu nasbírají počet výskytů alespoň v řádech stovek, řeší a opravy se backportují z upstreamu. Fedory se tím subjektivně zkvalitnila, protože má větší efekt, když se opraví bug, který padá tisícům uživatelů a je tedy víc na očích, než 10 bugů, které každý trápí pár uživatelů a ještě jsou to spíš "corner casy". Pamatuji se, že se stalo (myslím ve Fedoře 17), že Rhythmbox, výchozí aplikace na poslech hudby a rádií, spadl pokaždé, když chtěl uživatel spustit poslech internetového rádia. Dotýkalo se to tisíců uživatelů, hromada z nich to hlásila, ale maintainer jel stylem, že je buildil nové verze z upstreamu, žádné chyby nebackportoval, takže uživatelé měli čekat na novou verzi Fedory, kde se dostala oprava z upstreamu. Nemůžu mluvit za ostatní týmy, ale minimálně v desktop týmu už by se něco takového u takto exponované chyby dnes nestalo.
Rezza avatar 7.9.2015 12:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsme pomocí ABRTu vychytali chyby ve Fedoře
Bylo to kazdych sest mesicu a nebavil ses se skriptem, ale se mnou :). Ve Fedora bylo nedavno jiste pnuti, jestli ty bugy jako EOL zavirat ci ne. Ja si porad myslim, ze je to uzitecne. Proste prizname, ze vsechno opravit nedokazeme. Oproti jinym projektum, kde ty bugy hniji uplne bez reakce az do konce. A jo, obcas me nektery bug mrzel, kdyz jsem videl, ze by jeho oprava byla easy, ale...

Jak uz psal Jirka - ABRT tu hodne pomaha urcit, ktere z tech desitek tisic bugu jsou ty, ktere ovlivni nejvic lidi a to je asi nejvetsi jeho prinos.
7.9.2015 17:25 M4rtinK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsme pomocí ABRTu vychytali chyby ve Fedoře
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ABRT taky hodně pomáhá když se vyskytne chyba v Anacondě během instalace - instalační prostředí je zejména během síťové instalace či instalace z textového rozhraní dost omezené, takže se hodí, že uživatelé nemusí ručně lovit logy, kopírovat je ven z instalačního protředí a pak ručně nahrávat do bugzilly.

Díky ABRT tedy máme mnoho "použitelných" bugů v bugzille (obsahujících logy z instalace, verze komponent, stručný popis co se stalo, etc.) u kterých se máme čeho chytit při jejich opravě.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.