Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 09:13

OpenGL slaví 30 let

OpenGL (Wikipedie) slaví 30 let. Specifikace verze 1.0 byla vydána 30. června 1992.

30.6.2022 20:11 | Ladislav Hagara | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

30.6.2022 21:29 zombyk
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je ta deprecated starozitnost co Apple ukocil v 2018 v prospech Metalu a Linux rok pozdeji v prospech Vulcanu?
30.6.2022 23:01 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let
Nebude diky Zinku a Kopperu mit naopak OpenGL budoucnost i nadale zajistenou (i kdyz samotna podpora OpenGL z ovladacu GPU zmizi)?
1.7.2022 18:32 nadtržítko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let
Takze misto nativni podpory vulkanu a skvele rychlosti budeme prekladat do opengl. Tak to je v kopru :D
1.7.2022 22:09 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let
DXVK je velkym successem, "GLVK" (jak to nekdo oznacil) si misto na slunci asi take najde. Predpokladam, ze existuje cela rada OpenGL aplikaci kde vykon neni kriticke hledisko a jejich prepis (v pripade ztraty podpory OpenGL) do Vulkanu by neprinesl krome s tim spojenych nakladu asi nic podstatneho navic.
1.7.2022 22:38 Kapo
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let
Vyjmenovat prosim. Bez her. Vsechny tri :-)
David Heidelberg avatar 30.6.2022 23:43 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let
OGL 4.5 a 4.6 tu s námi budou dlouho a díky Zink s každým novým Vulkan ovladačem pro Linux dostane výrobce plnou OpenGL podporu, takže proč ne...
1.7.2022 04:14 Vojta Kuba
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když slyšíte lidi programující v GL, kteří zní, jako by mluvili jiným jazykem, pravděpodobně slyšíte lidi, kteří svou práci zakládají na paradigmatu „AZDO“, popsaném v tomto videu: https://www.youtube.com/ hodinky?v=K70QbvzB6II

Moderní verze OpenGL (4.2 v roce 2012 a až po nejnovější 4.6 v roce 2017) v podstatě otevírají dveře stejným pokročilým a extrémně flexibilním technikám programování grafiky, na kterých jsou postavena moderní, explicitní grafická API jako Vulkan a DX12. Vulkanův model pro kreslení vám bude připadat velmi povědomý, pokud jste strávili hodně času s moderním GL, intenzivně využívali nepřímé multidraw a vytahovali data instancí z SSBO, místo abyste se spoléhali na strukturu, kterou vám GL vnucuje, jako jsou pole instance. Je to prostě radikálně odlišné paradigma, které vám nebude znít moc povědomě, pokud jste zvyklí na tradiční způsob, jak věci dělat.
1.7.2022 07:53 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL slaví 30 let

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.