Portál AbcLinuxu, 7. května 2025 21:55

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.7.2014 04:18 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
KDYBY JSTE RADŠI NAPROGRAMILI POŘÁDNEJ CAD...
2.7.2014 08:56 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Napis ho v HTML5 a JavaScripte, aby si bol in.
AsciiWolf avatar 2.7.2014 13:05 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
:-D
2.7.2014 09:15 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Proč by Automotive Grade Linux dělalo CAD? Co je to za blbost?
2.7.2014 10:39 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Narážím pořád a stále na to že se řeší klíčové věci okolo svobodného softwaru. tisíce distribucí, desítky DM, namístotoho by stevyřešili s čím maj konstruktéři vyvýjet/navrhovat svobodný HW...
2.7.2014 10:40 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Oprava: neřeší.
2.7.2014 11:30 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
namístotoho by stevyřešili

Princip OSS spočívá v tom, že řeší konkrétní problémy jeho vývojářů nebo firem tyto vývojáře platící. Vývojáře infotainmentu určitě nepálí oepn source CAD.

Nefunguje to tak, že můžeš někoho jen tak zaúkolovat. Pokud neexistuje kvalitní open source CAD, zřejmě to má nějaký důvod...
2.7.2014 14:20 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Má to jediný duvod. Protože tomu nikdo nerozumí. :-) Já jenom poukazuju na to že je tu díra na trhu o kterou se nikdo nezajímá a radši řeší stokrát omleté nesmysly...,
2.7.2014 14:39 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Nikdo linuxovej CAD nevytvořil, protože nikdo (až na pár vyjímek) linuxovej CAD nechce. Linux má na desktopu 1 %, kolik uživatelů z toho chce CAD? Tak 5 %? To je 0,05 % trhu. ;-)
pavlix avatar 2.7.2014 14:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Co je to ten Desktop, že se v souvislosti s ním bavíme o CADu? A kde se berou ty statistiky, které říkají, že na takovém desktopu má linux 1% a že to má pro užívání CADu nějaký zásadní význam? Jen se ptám.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Rezza avatar 2.7.2014 16:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Tak v profesionalnim pouziti prave v techto odvetvich je Linux hodne pouzivany, ale tam zase neresi jednoduchy open CAD...
2.7.2014 18:33 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána

Opravdové CAD systémy mají počátky na Unixu a to lze docela jednoduše portovat na Linux a spousta i oficiálně nebo neoficiálně na Unixu/Linux běželi( či běží). Linux na desktopu v engineering-u má mnohem větší zastoupení a v některých oblastech bych řekl, že i majoritu (výpočty, kde se pracuje na desktopu s velkými objemy dat i s jejich grafickou reprezentací).

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
2.7.2014 20:39 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Tyto systémy počátky na UNIXu mají, protože v dobách jejich počátků jiný použitelný HW+SW nebyl. Dál už je to ale trochu jinak. S nástupem Windows NT platformy a srovnáním výkonu x86 workstations s tradičními UNIX řešeními, začala vzhledem k ceně výrazná migrace směrem k Windows. Novější verze tradičních CADů a zejména různé jejich nové doplňky běží často jen na Windows, nebo se okruh podporovaných UNIX platforem výrazně ztenčuje. Že něco někde běží neoficiálně je v této oblasti úplně k ničemu.

Co se týče linuxu, tak situaci bych v oblasti strojírenských řešení nazval spíš rozporuplnou. Něco jiného je to možná u obecné 3D grafiky, designu a výpočtů. Některé "velké" CAD systémy jsou na linuxu stále podporované (NX), jiné nějaký čas byly a už nejsou (Pro/E), jiné nebyly a nejspíš nebudou (CATIA, SolidWorks). Aktuálně:

- Ptc Pro/E (Creo) -- Wildfire 5.0: Windows + Solaris 10; novější verze jen Windows (http://www.ptc.com/WCMS/files/160242/en/PTC_Creo_Future_Platform_Support_Summary.pdf)

- Siemens NX -- Windows + Suse + RHEL - drží se (http://support.industrysoftware.automation.siemens.com/certification/NX_OS_Certification.xls)

- 3ds CATIA -- začátek ještě na mainframech (!), pak port na UNIXy, poslední v pořadí port na Windows, aktuálně už podporované pouze Windows + AIX pro serverové komponenty

- SolidWorks -- snad od vždycky jen Windows

V dnešní situaci moc nevím, v čem má Linux pro tyhle aplikace na workstation technologicky navrch nad Windows.
2.7.2014 21:30 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána

Je to k ničemu, ale je to a je to jen o „politických“ rozhodnutí, ne technických, CV5 jsem viděl na Linux-u i když oficiální zástupce Dasalut-u (Francouz) dělal doslova opičky, že ani neví co je Linux.

O majoritě píšu v některých oblastech engineering-u. Rozhodně má Linux navrch ve stabilitě a v rychlosti ovládání (na nic se nečeká) a výrazně lepší práce z velkými objemy dat v RAM na Win je často třeba výrazně více RAM nebo více času ke stejné úloze…

A troufám si tvrdit, že subjektivně s kartami NVidia, je na tom i graficky lépe (nežere jejich prostředky OS, ale používají se pro aplikace)…

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
2.7.2014 21:54 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Těžko říct. Ty Windows už dávno nejsou tak špatné jak bývaly. Pro použití jako workstation je stabilita naprosto OK. Mám tu jeden notebook s Win7, který používám v podstatě jako WS, nevypínám ho, tak třikrát do týdne ho uspím a za pár hodin probudím - aktuálně má uptime 60 dnů, poslední restart byl kvůli aktualizacím, a dá se v klidu používat.

Co myslíte rychlostí ovládání a čekáním na něco? Nejpozději od dob SSD na tom mém stroji s Win7 na nic nečekám - na nic, co by bylo dáno systémem.

Co se týče RAM, to už mi někdy přijde jako urban legend :-) Pokud jde o stejnou aplikaci, může mít výrazný vliv kompilátor, nebo platform-specific optimalizace v aplikaci. Že by byl memory management Windows 7+ výrazně horší než linuxový, na to bych docela chtěl vidět nějaký benchmark. Pokud by šlo o spotřebu RAM samotného systému, tak i kdyby to bylo 2GB, tak to je na současném workstation HW v podstatě zanedbatelné.

Kolik prostředků žere Windows GUI grafické kartě, to nemůžu posoudit, srovnání nemám, ale že by to bylo pozorovatelné a byla to příčina při provozu nějakého dejme tomu CADu, to se mi nějak nezdá. Když to Win GUI může úplně v klidu běžet na 3 generace starém integrovaném Intelu, tak proč by mělo sežrat signifikantní část výkonu highend karty?
2.7.2014 22:57 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána

Denně pracuji s W7 na NTB (SSD, 8GiB, i7) a nejsem tomu rád, na podstatně slabším stroji s Debianem jsem na tom mnohem lépe a na tom NTB, když to otočím do Debianu ani nemluvě, navíc mi to na běžnou práci vydrží déle na baterii s Debianem a při „jen“ psaní je to docela výrazné.

Nemožnost více ploch či víceméně nemožnost stay on top, při třeba už jen osmi spuštěných aplikacích už je docela znát i na komfortu a rychlosti užívání.

O „urban legend“ si můžeme každý myslet co chceme, ale občasné testíky výrazně lepších mašin než ten NTB mi to téměř vždy potvrdí, je v celku putna čím to je. Sorry ale 2GiB na 8GiB je sakra hodně úbytek (i na 16GiB) to je paměť pro aplikace, ne pro systém…

GK na klasickém CAD asi ne, CAD v 95 % nemá extra nároky na GK, ale při práci z velkými roji trojúhelníků se stejnou verzí NVidia blobu od příchodu VW jsem na tom lépe na Linux-u.

Ad. memory managment, jen taková hloupost, vem si pořádnou mašinu s více giga (32+) a alokuj třeba 80% RAM (i klidně ve spoustě bloků rychle za sebou), používej, a pak je naráz uvolni, ale zatěžuj CPU tím procesem dál a hned spusti druhý proces, který si alokuje 80% RAM. Na win skončíš ve swapu a si v… a musíš počkat až se vydýchá…

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
2.7.2014 23:12 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
PS: k memory managmentu ve Win: tento jev lze pozorovat i jednoduše v Task manageru, pokud se ukončí nějaká rozežraná aplikačka, tak volná paměť postupně klesá ještě drahnou chvíli po tom co aplikačka už je dávno off.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
2.7.2014 23:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
:%s/klesá/stoupá/g
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
2.7.2014 15:57 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Očividně ty, co by to uměli naprogramovat či zaplatit, to tedy nezajímá. Nerozumím tomu, jak to souvisí s tím, že si automobilky zaplatí vývoj linuxového infotainmentu, jehož využití jim náklady vrátí (možná). Proč by MÍSTO toho měly sponzorovat vývoj CADu?

Pokud ty vývoj CADu sponzoruješ, super, díky, klobouk dolů. Ale nechápu proč se zlobit, že někdo jiný sponzoruje něco jiného, co potřebuje, stejně jako ty potřebuješ ten CAD.
2.7.2014 14:04 dave_007
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Proto, aby pan Zima mohl diky tomu CADu ve sve firme vyrejzovat majlant. :-)
2.7.2014 14:21 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Ty jsi komunista? :-)
2.7.2014 14:36 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Pokud jsi kapitalista, tak prostě nějakym programátorům zaplať a oni ti udělaj CAD na míru. V čem je problém? :-D
pavlix avatar 2.7.2014 14:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Pokud jsi kapitalista, tak prostě nějakym programátorům zaplať a oni ti udělaj CAD na míru.
Pokud vím, tak zrovna člověk, na kterého reaguješ vývoj open source v této oblasti finančně podporuje, takže pokud máš nějaké programátory, kteří toto umějí a open source CAD by je zajímal, tak je na něj nasměruj.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
3.7.2014 08:12 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána

Přesně. Spíš nejsou lidi než by nebyly prachy...

Grunt avatar 3.7.2014 09:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Spíš nejsou lidi než by nebyly prachy...
Kdybych dostal korunu pokaždé když tohle slyším…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.7.2014 09:45 čtenář
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
... tak bys měl ty prachy, ale pořád ne ty lidi. ;-)
Bedňa avatar 2.7.2014 21:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Pretože bez poriadneho slobodného CADu bude stáť strojarina stále za kulové a automobilky sú strojarina. Prečo slobodný? Aby sa mohli vytvoriť nejaké štandardy, ktoré nebude problém dodržiavať a kooperovať medzi firmami, subdodávateľmi. Píčo treba zmeniť svet a od základu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Rezza avatar 2.7.2014 21:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
A to je presne to, co nechteji :).
Bedňa avatar 2.7.2014 22:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Jj, ale je to nevyhutné, pretože uzavreté technológie to všetko predražujú a pokiaľ chceme udržať sociálny model EU, bude sa musieť viac investovať do slobodného softvéru. Chceme štandardy, chceme zlacňovať výrobu, musíme umožniť k moderným technológiam slobodný prístup.

Modelov na zlepšenie životnej úrovne už bolo v dejinách vyskúšaných veľa. Tak napríklad aj podporov mladých rodín a za pár rokov je tu zas veľa dôchodcov, viď. teraz nás to dobehlo, takže cestu máme len kedy to už niekto pochopí.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.7.2014 08:20 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Lidi to zatím nechápou, myslí že tomu utečou... Když by se jenom trochu podívali na to kolik roste Čína, Indie, atd... Tomu se prostě při současném obchodním modelu konkurovat nedá. Jediné co lze udělat je začít kooperovat/spolupracovat a vytvořit nový model chápání a jednání. Prostě přestoupit na jiný vlak, současný jede totiž doprdele. :-) Programátoři musí pochopit to že oni jsou defakto sekundární článek v procesu výroby a pokud si chtějí zachovat svobody a práci tak to bez vývojářů svobodného HW/strojů nepujde. A ti zase potřebují perfektní svobodný 3D CAD. :-)
Bedňa avatar 3.7.2014 08:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
To si zober že backendy sú napísane dosť kvalitne, teda podľa mňa vedia všetko čo tie komerčné.

Už len to klikátko, podľa mňa easy, len keby sa niekomu do toho chcelo. Nejakí študáci? Oslovotiť školy, možno ukázať prácu s CNC, to by môhlo zaujať, sám rozmýšľam niečo podniknúť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.7.2014 20:19 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Školy budou chtít prachy. Před 8 lety mluvili o částce 15 litrů na měsíc a osobu. Kdoví kolik by to bylo dneska. Asi bych jednoho člověka dal, ale to víš mám rodinu a musím financovat spoustu i jiných volovin, takže to jde holt pomalu, ale jistě. :-) Já se musím tedka soustředovat na věci které mě přinesou/přinášejí peníze v podobě větší efektivity/spolupráce a správy dat. Až tohle dodělám tak se mužu vrhnout dále, ale do té doby jsem prostě zasekanej jako prase. PS. Jak jezdí CNCčko? Kámoši co je zpravujou a repasujou mě třebas řikali že špičkové brusky ze Švajcu nechávají odlité rámy vystárnou třebas 10 let a až potom je dále zlracovávají aby byli přesné a stálé v tvaru. A nebo že velké konzolové frézky jsou oblepené tenzometry aby korigovali ON-LINE teplotní roztažnosti mašiny. :-)) sám jsem přemýšlel o tom jak to postavit z nějakých šroubovatelných desek a vysypat(udusat) pískem co by to udělalo z tuhostí stroje. :-)
Bedňa avatar 3.7.2014 21:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Ja teraz robím na jednom projekte, tiež kvôli prachom :-) Takže CNC stojí. Čoskoro bude akcia na škole kde je asi väčšina programátorov, tak rozmýšľam či sa tam neodhodlám predsa len vystúpiť s prednáškou o slobodnej strojarine, zaujať jedného dvoch študentov a dá sa začať.

Pretože mám o programovaní aký taký prehľad a sám som pred mnohými rokmi robil kreslítko v krivkách viem si predstaviť že tá vízia slobodného CADu nieje utopistická ako všetci okolo tvrdia.

Čo sa týka nosných konštrukcií presných mašín, tak tie naozaj zrejú roky vonku v bedniach na větru a dešti. Ako školák som to videl ešte za komančov a tiež to bolo okolo 10rokov aj viac pamätám si že sme pozerali roky výroby. Stárnutím sa uvoľňuje vnútorné pnutie, dnes to nahradzajú žíhaním na pnutie, ale to samozrejme nespraví to čo čas a výkyvy teplôt počas roka.

Poďalšie dnes do mašín nahrávajú korekcie, takže keby si sa pozrel pod elektrónovým mikroskopom, dráha vyzerá ako hranice Československa a nástroj pri tom toto počas pohybu koriguje a ide na tisícinu presne.

To o tenzometroch som nevedel, zas novinka :-) Človek sa učí celý život.

Zaťaženie konštrukcie pieskom určite pomôže, pretože tuhosť, je jedna z podstatných vlastností pri obrábaní.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Pavel Čejka avatar 7.7.2014 02:06 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána

Vysypat pískem? Nepletete si to s polymerbetonem? Tím se dají odlévat konstrukční díly strojů a písek, resp vhodná směs štěrku různé zrnitosti se používá jako plnivo ... údajně to má podobné vlastnosti jako šedá litina. Ale tím se obvykle neplní duté profily, viděl jsem to odlévat do formy, přičemž uvnitř bývá nějaké armování a zalité bloky oceli k pozdějšímu obrobení a zafrézování montážních ploch ...

http://dilna.aeroomni.com/cnc9/casting.html

http://www.abotech.net/polymerbeton.html

http://www.c-n-c.cz/

5.7.2014 20:26 and_i | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Vysypani piskem se statickou tuhosti nic moc neudela. Podstatne tuzsi je litinovy ci ocelovy ram.

S dynamickymi vlastnostmi... Zvysi se hmotnost. Trochu se zlepsi tlumeni konstrukce. (v praxi se to konkretne u brusek dela tak, ze je ram uzavreny a naplneny olejem) Vlastni frekvence se s tuhosti zvysuji a hmotnosti snizuji. Obecne nizsi vlastni frekvence prinaseji potize treba v pohonech. Tlumeni v konstrukcich typu obrabeci stroj takovy propad nevyrovna i kdyz vliv ma. Je to pomerne komplexni problem.

Misto obrabecek uz ale pocitam auta. Nastesti na linuxu. Ona treba vlastnost, ze na 1Gb siti lze bez problemu pustit aplikaci na jakekoli masine, kde mas data (mit vsude server win? na kterych spousta aplikaci nebezi? :) ). Protoze presunout napr. 500GB dat uz chvili zabere a zdrzuje. Nebo naprosto nevyhnutelny restart po aktualizaci v prubehu vikendu, kdyz pripravim vypocty a potrebuji je mit v pondeli hotove (mozna uz to opravdu jde vypnout, ne jen snizit cetnost). A dalsi a dalsi drobnosti. Nerikam, ze nejsou musky.

Win je dobry do virtualu kvuli par uzavrenym aplikacim, na realne nasazeni pro vypocty se nehodi.
3.7.2014 08:13 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
:-))) Jo asi tak...
3.7.2014 09:57 dave_007
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Automobilky a strojarina? Rika se to ... ale uz nejeden strojar zaplakal. Strojarska perverze, to ano. S elektortechnikou a elektronikou je to stejne.
3.7.2014 20:10 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Mno něco na tom bude. Já osobně mám Land Rover Dicovery 2 protože to bylo ještě pořádně udělaný auto. Všechno po něm jsou už jenom sračky... :-)) Jediná TOYOTA ještě vyrábí poctivý auto LAND CRUISER HZJ76, ale to zase ne má předek jenom připojovatelný, takže pokud se nepletu tak nemá mezinápravový diferák a zadek na listových pérech, což se mě moc nelíbí. Anglán je prostě anglán a masa debilních spotřebitelů je prostě masa debilních spotřebitelů. Celý kapitalismus je postavený uplně na stejných principech jako reálný socialismus: SRAČKY SRÁČŮM!!! :-(
2.7.2014 09:38 joshua
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
tak urcite je viac ludi co potrebuju CAD ako multimedialne centrum v aute. Bohuzial dnes su multimedia velmi cool a in :)
2.7.2014 11:33 Peter Fodrek | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Profi CAD-y su na Linux http://www.hoise.com/primeur/06/articles/live/LV-PL-06-06-28.html

z poloprofesionalnych BricsCAD https://www.bricsys.com/common/clients.jsp?region=3
2.7.2014 12:42 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Článek je 8 let starý. Za tu dobu se změnilo to, že aktuální verze Pro/E ani CATIA na linuxu podporované nejsou.
3.7.2014 08:32 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
KDIBI JSI JSES RADČI NAUČYL CZESKI...
3.7.2014 20:05 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Dáš mi za to nějaký prachy? :-) Línej nejsem. :-)
Zdenek.Z avatar 6.7.2014 17:11 Zdenek.Z | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Kdyby na AbcLinuxu radši naprogramovali pořádnou ochranu proti trollům...
2.7.2014 10:25 Abrakadabra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Automotive Grade ... a používá to HTML a JavaScript, ... to mi polibte pr**l.
2.7.2014 14:00 dave_007
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
Je doba 'katovani kostu' a doba app-kova. S vyuzitim prislusneho SDK dokaze v HTML a JavaScriptu app-ku nasoplit kdejaky salonni pikointelektual. SW divize (M$, App-le, Goog-le a kdo vi jake jeste tood-le) nadnarodnich spiclovacich agentur pak tyhle beznadejne super-cool zoufalosti nabizeji za pikopoplatek na prislusnych app-storech. Zrejme se ukazalo, ze lide se bavi o dulezitych vecech take v autech, a tak je zadouci usi a oci Velkeho Bratra rozsirit i tam.

Takze cekam, ze v brzke budoucnosti mame chtit auta kupovat podle toho kolika megapixelovaou kameru a jak kvalitni mikrofon maji a kolika prstovymi gesty se daji ovladat. Spiclovani na palube vlastniho Wagenu si samozrejme zaplatime z vlastni kapsy, protoze jakakoliv jalova funkce bude pristupna jen a pouze skrz pikozpoplatnenou app-ku.
2.7.2014 14:50 washeck | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Platforma Automotive Grade Linux (AGL) vydána
To na tom není nejhorší. Mně spíš děsí, že by na tyhle přeplácaný omalovánky měl řidič koukat za jízdy a něco tam hledat.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.