Portál AbcLinuxu, 31. července 2025 14:38


Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
8.1.2007 16:06 linear
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Peknej procesor. Pripomina Amigu v tom ze ma 2 ruzne instrukcni sady pro 2 ruzne ucely i kdyz tady je to o necem jinem. Diky tomu PS3 je dnes technologicky nejvic zajimava masina a kdybych byl (zase jednou) nactiletej, asi bych si jeden poridil, bude to asi pekna zabava se SPU (myslim programovani, nejen hry :-) ). PC (i s dual core) vypada fadne ve srovnani s PS3, asi tak jako v dobach Amigy vypadal trapny IBM PC/XT s 8086. Na Cell platforme bude hlavni problem pro herni spolecnosti (a vyrobce superpocitacu) vytvorit vykonou knihovnu ruznych algoritmu kde se maximalne bude vyuzivat SPU a potom "obycejni" programatori budou jen vyuzivat techto knihoven aniz by se museli zabyvat SPU. Primo na urovni SPU asi budou pracovat jen nejvetsi borci kazdeho programatorskeho tymu. Tusim ze na ladeni to bude masakr.
8.1.2007 16:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
Otázkou je, jestli cell je taková bomba. Osobně si myslím, že jeho teoretický výkon (= výkon uváděný marketinkem) je holá chiméra. Technologicky je to zajímavé, ale výkonově to podle nebude nic moc kromě několika špičkově naprogramovaných programů. Programovat pro tohle je nic moc, spíš tak práce pro vrahy a otázkou je jak se to vyplatí.

Obávám se taky, že při paralelním programování jen spoléhání na knihovnu nestačí, protože je potřeba tak řídit celý projekt. Protože těžko vymáčknete z cellu maximum, když pod knihovnou cosi pojede paralelně a bude se to nějak synchronizovat se zbytkem, který si pojede po svém třeba sekvenčně. A pokud se spolehnete jen na knihovny, tak to sice půjde naprogramovat, ale výkon cellu bude hluboko pod dnešními Pentii, prostě obrovská výkonová penalizace.

Já z cellu zase takovou radost nemám, protože si myslím, že to až taková bomba není a nebude. Ono i z Pentia vyrazíte hodně, když budete programovat pro rychlost, napíšete rutiny v asm, kde si pečlivě poskládáte instrukce podle optimalizační manuálu Intelu, rozhodíte tak, aby všechny exekuční větve běžely co nejoptimálněji, podpoříte predikci aby správně odhadovala, atd. atd., ale kdo by se s tím patlal? Jenže na Pentiu je možné to alespoň slušně zoptimalizovat kompilátorem. Cell ale dopadne stejně, teoretický výkon vysoký, ale kdo se s tím bude patlat? Jenže penalizace výkonu pokud se nepatláte s cellem bude mnohem vyšší, než když se nepatláte s Pentiem. Očekávám, že za rok, maximálně tři poté, co si někdo dovolí prolomit dav se ozve hlasy, že výkonově cell je hluboce pod očekáváními.
8.1.2007 16:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
Otázkou je, jestli cell je taková bomba. Osobně si myslím, že jeho teoretický výkon (= výkon uváděný marketinkem) je holá chiméra. Technologicky je to zajímavé, ale výkonově to podle nebude nic moc kromě několika špičkově naprogramovaných programů. Programovat pro tohle je nic moc, spíš tak práce pro vrahy a otázkou je jak se to vyplatí.

Obávám se taky, že při paralelním programování jen spoléhání na knihovnu nestačí, protože je potřeba tak řídit celý projekt. Protože těžko vymáčknete z cellu maximum, když pod knihovnou cosi pojede paralelně a bude se to nějak synchronizovat se zbytkem, který si pojede po svém třeba sekvenčně. A pokud se spolehnete jen na knihovny, tak to sice půjde naprogramovat, ale výkon cellu bude hluboko pod dnešními Pentii, prostě obrovská výkonová penalizace.

Já z cellu zase takovou radost nemám, protože si myslím, že to až taková bomba není a nebude. Ono i z Pentia vyrazíte hodně, když budete programovat pro rychlost, napíšete rutiny v asm, kde si pečlivě poskládáte instrukce podle optimalizační manuálu Intelu, rozhodíte tak, aby všechny exekuční větve běžely co nejoptimálněji, podpoříte predikci aby správně odhadovala, atd. atd., ale kdo by se s tím patlal? Jenže na Pentiu je možné to alespoň slušně zoptimalizovat kompilátorem. Cell ale dopadne stejně, teoretický výkon vysoký, ale kdo se s tím bude patlat? Jenže penalizace výkonu pokud se nepatláte s cellem bude mnohem vyšší, než když se nepatláte s Pentiem. Očekávám, že za rok, maximálně tři poté, co si někdo dovolí prolomit dav se ozve hlasy, že výkonově cell je hluboce pod očekáváními.
8.1.2007 17:16 JoHnY
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3
Vzdy mi proslo, ze se Cell hodi mnohem vic do superpocitacu nez do hraci konzole
9.1.2007 03:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Programujeme aplikace pro PlayStation 3

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.